Foto: Adam VIDAS
Zadnjih nekoliko godina interes za postavljanjem štandova na Kalelargi u predbožićno vrijeme ima samo nekolicina obrtnika, a glavna ulica na Poluotoku krcata štandovima s kojih “vrišti” bezbroj boja, svijetle šarene svjećice te se čuju melodije poznatih blagdanskih melodija, postoji još samo u sjećanju Zadrana
Kalelarga u predbožićno vrijeme krcata štandovima s kojih “vrišti” bezbroj boja, svijetle šarene svjećice te se čuju melodije poznatih blagdanskih melodija postoji još samo u sjećanju Zadrana. Neka nova vremena i običaji posebno se osjete zadnjih nekoliko godina, otkad je u našem gradu započela “poplava” trgovačkih centara. Naime, proporcionalno rastu broja centara, evidentno se smanjuje broj štandova na Kalelargi.
Koliko god ih neki smatrali kičastima, prosinačka slika Kalelarge šarena od štandova sa svjećicama, kuglicama, kapama, šalovima, kišobranima, čestitkama, figuricama Djedova Božićnjaka i sobova, zvuk žamora, gužva, cjenkanje štandera i kupaca, davali su Poluotoku u ovo vrijeme godine jedan posebni ugođaj i šarm.
Kako doznajemo od Ivane Dadić, stručne suradnice za informiranje i protokol u Gradu Zadru, već treću godinu zaredom interes za otvaranjem štandova na Kalelargi imala su samo četiri obrta. Iz tog se razloga nije ni išlo na objavljivanje javnog natječaja, već u neposrednu dodjelu.
Cijena zakupa za cijelo razdoblje, od 1. prosinca do 7. siječnja, iznosi 2.000 kuna.
Dadić nas je informirala da su uz zakupljene štandove ostavljena dva ili tri mjesta za potrebe štandova raznih udruga, koje tijekom prosinca običavaju imati humanitarnu prodaju prigodnih čestitki i ukrasa.
– Prodaja je iz godine u godinu sve lošija i lošija. Evo, kako sad pada kiša tu i tamo se zaustavi netko “nespreman” i kupi kišobran. I to je, manje-više, sve. Na štandovima u predbožićno vrijeme radim već nekoliko godina i ovo je definitivno najgori start dosada, kazala nam je prodavačica na jednom od četiri usamljena štanda na Kalelargi. Štanderi se ipak nadaju da bi se barem nešto vrhnja moglo pokupiti od 22. do 24. prosinca kad je uobičajeno najveća potražnja za “božićnim artiklima”.
– Lošu prodaju pripisujemo centrima u koje većina hrli. Logično, jer tamo na jednom mjestu mogu obaviti spizu, kupiti cipele ili neki odjevni predmet, riješiti božićne darove i popiti kavu. Cijene sigurno nisu razlog jer u nekim smo stvarima mi povoljniji, a druge su opet jeftinije u centrima. No, osim konkurencije, mislim da je i recesija veliki krivac za prodaju slabiju nego ikad, zaključuje naša sugovornica.
Recesija, centri, loše vrijeme, novi običaji… Nije ni važno koji je razlog.
U svakom slučaju, tužno je što je predblagdanski šušur Poluotoka i Kalelarge otišao u povijest.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ODLUKA VLADE
Hrvatska kupuje dvije mobilne brodice-ljekarne, ići će u teško dostupna područja
Košarka
Košarka
Lakersi otpustili trenera: “Bio je pakao sjediti na ovom stolcu”
Scena
EUROSONG
Baby Lasagni stigao paket HNS-a, kad ga je otvorio ovo je odmah morao isprobati
Nogomet
Druga ŽNL, 18. kolo
Sv. Mihovil u derbiju pobijedio Raštane i preuzeo prvo mjesto
Svijet
PROCJENA FRANCUZA
Gotovo 150.000 ruskih vojnika poginulo u Ukrajini
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Nogomet
UGODNO IZNENAĐENJE
Delegacija srpskog nogometnog saveza posjetila Josipa Skoblara u Privlaci: ‘Ove fotografije oživljavaju sjećanja’
Zadar
PU ZADARSKA
Zbog utrke u nedjelju pojačan promet i gužve, policija uputila preporuku vozačima
Zadar
SANACIJA KROŠNJI
Od ponedjeljka se zbog radova privremeno zatvara ova ulica u Zadru
Zadar & Županija
TOČKA NA I