Foto: Adam VIDAS
Nadam se da se neće dogoditi da naša ribarska i turistička flota odlazi na remont u talijanska brodogradilišta. Osim toga, značajan broj mještana otoka Pašmana i Ugljana zaposlen je u Lamjani i svakako je važno da se očuvaju postojeća radna mjesta, i to ne samo zaposlenika s otoka već iz cijele županije, naglasio je Vidov
Priča o remontnom brodogradilištu Nauta Lamjana, točnije o prenamjeni brodogradilišta, počela je s izmjenama i dopunama Zakona o pomorskom dobru u prosincu 2006. godine. U spomenutim izmjenama stoji da ovlaštenik koncesije može zatražiti prenamjenu koncesije ukoliko prostorno-planska dokumnetacija, u ovom slučaju Općine Kali, to i omogućava. Nakon tjedan dana investicijski fond “Jupiter Adria” kupio je remontno brodogradilište u Lamjani od tadašnjeg vlasnika Hypo banke, a time je kupio i njegovu djelatnost. Upravo ta odrednica ukazuje da bi novi vlasnik trebao nastaviti dosadašnju djelatnost brodogradilišta bez ikakvih prenamjena, kazao je Duško Vidov, SDP-ov vijećnik u Općini Kali i kandidat za župana Zadarske županije.
Prostorni plan
Istovremeno je Općina Kali pokrenula postupak izmjene i dopune Prostornog plana Općine. Prema saznanjima Vidova na prostoru današnjeg remontnog brodogradilišta u Prostorni plan ucrtane su turističke zone T2 koje obuhvaćaju apartmanska naselja s pratećim objektima, kao što su sportska igrališta.
– Prijedlog Prostornog plana trenutačno je na odobrenju u Ministarstvu zaštite okoliša koje je u međuvremenu zatažilo stručno mišljenje od Ministarstva gospodarstva, točnije od Uprave za industrijsku politiku. Sindikat metalaca kontaktirao je Ministarstvo gospodarstva te ih je obavijestio o situaciji s brodogradilištem, kazao je Vidov dodavši da su u prvim Izmjenama i dopunama Prostornog plana na području remontnog brodogradilišta bila u planu tri UPU-a koja su se naslanjala jedan na drugoga te ih je bilo teško provesti jer su ovisili jedan o drugome.
– Na moju inicijativu, pokrenulo se potpisivanje peticije kako bi se taj prijedlog Prostornog plana poništio. Općinska vlast ponovno je krenula s izmjenama i dopunama Prostornog plana Općine Kali koje se usklađuju sa Zakonom o gradnji i tada su se tri UPU-a svrstala u jedan. Prema novom prijedlogu Prostornog plana 70 posto brodogradilišta u Lamjani bilo bi namijenjeno turističkim zonama, a svega 30 posto ostalo bi djelatnosti brodogradilišta u smislu uslužne, komunalne i servisne djelatnosti, pojasnio je Vidov ukazujući na presudnu važnost brodogradilišta kao jednog od važnijih resursa na otocima.
Spriječiti prenamjenu
Godišnje oko 200 brodova, osobito ribarskih i turističkih, obavlja remont u brodogradilištu u Lamjani.
– Žalosno je što država potiče izgradnju flote, a s druge strane se guše kapaciteti koji bi ih održavali i vršili servis. U Zadarskoj županiji ne postoji takav resurs koji bi omogućio servisiranje brodova. Nadam se da se neće dogoditi da naša ribarska i turistička flota odlazi na remont u talijanska brodogradilišta. Osim toga, značajan broj mještana otoka Pašmana i Ugljana zaposlen je u Lamjani i svakako je važno da se očuvaju postojeća radna mjesta, i to ne samo zaposlenika s otoka već iz cijele županije, naglasio je Vidov. Prema njegovom mišljenju vlasniku Naute Lamjane je u interesu da kad dobije prostorno-plansku dokumentaciju atarktivnog područja današnjeg brodogradilišta može se njegova djelatnost prenamijeniti, a upitno je daljnje zapošljavanje novih radnika, briga o ekologiji kao i poticanje i ulaganje u brodogradnju.
Vidov je ukazao na činjenicu da je zadarsko školstvo usmjereno upravo na izobrazbu kadra vezanog za brodogradnju. No nije samo školstvo vezano za brodogradnju, već i razvoj i održivost ribarske i turističke flote koja u Lamajni vrši godišnji servis.
Brodogradilište u Lamjani ima najpogodniju poziciju za remont platformi koje se mogu približiti uz samu rivu. U slučaju takvog remonta, Vidov je mišljenja da je nužno podignuti ekološke mjere što dosad nije bio slučaj.
– Nemam ništa protiv turizma, ali ne možemo svagdje i na svakom mjestu podizati apartmanska naselja. Ovom problemu jedino rješenje vidim u tome da Vlada Republike Hrvtske odbije prenamjenu brodogradilišne djelatnosti i prisili vlasnika da nastavi s djelatnošću Naute Lamjane, zaključio je Vidov.
najnovije
najčitanije
Zadar
DHMZ
Danas promjenjivo oblačno uz sunčana razdoblja
Ostali sportovi
Formula 1
Glavni konstruktor Red Bulla odlazi nakon 19 godina, čini se da će prijeći u redove konkurenta
Košarka
NBA liga
VIDEO Celticsi osigurali polufinale doigravanja, Luka Dončić potopio Clipperse
Košarka
Euroliga košarkaša
Real Madrid i trećom pobjedom protiv Baskonije osigurao završni turnir Eurolige
Nogomet
Liga prvaka
Niclas Fullkrug donio minimalnu prednost Borussiji, Parižani dvaput pogodili vratnicu
Zadar
PREČKA ULICA
U Zadru palo stablo na automobile, vatrogasci i policija na terenu
Crna Kronika
NEPRISTUPAČAN TEREN
Na Viru osoba upala među stijene sa quadom, intervenirale sve službe
Zadar
TRN U OKU ZADAR
‘Sad je tamo potpuni kaos’: Zadrani se žale na gužve na vrhu Puta Bokanjca: ‘Zeleno je pet sekundi…’
Hrvatska
NOVO PODRHTAVANJE TLA
Snažan potres magnitude 4,3 kod Slunja, osjetio se i u Zagrebu i u BiH
Županija
OBAVIJEST