Foto: Adam VIDAS
Nadam se da se neće dogoditi da naša ribarska i turistička flota odlazi na remont u talijanska brodogradilišta. Osim toga, značajan broj mještana otoka Pašmana i Ugljana zaposlen je u Lamjani i svakako je važno da se očuvaju postojeća radna mjesta, i to ne samo zaposlenika s otoka već iz cijele županije, naglasio je Vidov
Priča o remontnom brodogradilištu Nauta Lamjana, točnije o prenamjeni brodogradilišta, počela je s izmjenama i dopunama Zakona o pomorskom dobru u prosincu 2006. godine. U spomenutim izmjenama stoji da ovlaštenik koncesije može zatražiti prenamjenu koncesije ukoliko prostorno-planska dokumnetacija, u ovom slučaju Općine Kali, to i omogućava. Nakon tjedan dana investicijski fond “Jupiter Adria” kupio je remontno brodogradilište u Lamjani od tadašnjeg vlasnika Hypo banke, a time je kupio i njegovu djelatnost. Upravo ta odrednica ukazuje da bi novi vlasnik trebao nastaviti dosadašnju djelatnost brodogradilišta bez ikakvih prenamjena, kazao je Duško Vidov, SDP-ov vijećnik u Općini Kali i kandidat za župana Zadarske županije.
Prostorni plan
Istovremeno je Općina Kali pokrenula postupak izmjene i dopune Prostornog plana Općine. Prema saznanjima Vidova na prostoru današnjeg remontnog brodogradilišta u Prostorni plan ucrtane su turističke zone T2 koje obuhvaćaju apartmanska naselja s pratećim objektima, kao što su sportska igrališta.
– Prijedlog Prostornog plana trenutačno je na odobrenju u Ministarstvu zaštite okoliša koje je u međuvremenu zatažilo stručno mišljenje od Ministarstva gospodarstva, točnije od Uprave za industrijsku politiku. Sindikat metalaca kontaktirao je Ministarstvo gospodarstva te ih je obavijestio o situaciji s brodogradilištem, kazao je Vidov dodavši da su u prvim Izmjenama i dopunama Prostornog plana na području remontnog brodogradilišta bila u planu tri UPU-a koja su se naslanjala jedan na drugoga te ih je bilo teško provesti jer su ovisili jedan o drugome.
– Na moju inicijativu, pokrenulo se potpisivanje peticije kako bi se taj prijedlog Prostornog plana poništio. Općinska vlast ponovno je krenula s izmjenama i dopunama Prostornog plana Općine Kali koje se usklađuju sa Zakonom o gradnji i tada su se tri UPU-a svrstala u jedan. Prema novom prijedlogu Prostornog plana 70 posto brodogradilišta u Lamjani bilo bi namijenjeno turističkim zonama, a svega 30 posto ostalo bi djelatnosti brodogradilišta u smislu uslužne, komunalne i servisne djelatnosti, pojasnio je Vidov ukazujući na presudnu važnost brodogradilišta kao jednog od važnijih resursa na otocima.
Spriječiti prenamjenu
Godišnje oko 200 brodova, osobito ribarskih i turističkih, obavlja remont u brodogradilištu u Lamjani.
– Žalosno je što država potiče izgradnju flote, a s druge strane se guše kapaciteti koji bi ih održavali i vršili servis. U Zadarskoj županiji ne postoji takav resurs koji bi omogućio servisiranje brodova. Nadam se da se neće dogoditi da naša ribarska i turistička flota odlazi na remont u talijanska brodogradilišta. Osim toga, značajan broj mještana otoka Pašmana i Ugljana zaposlen je u Lamjani i svakako je važno da se očuvaju postojeća radna mjesta, i to ne samo zaposlenika s otoka već iz cijele županije, naglasio je Vidov. Prema njegovom mišljenju vlasniku Naute Lamjane je u interesu da kad dobije prostorno-plansku dokumentaciju atarktivnog područja današnjeg brodogradilišta može se njegova djelatnost prenamijeniti, a upitno je daljnje zapošljavanje novih radnika, briga o ekologiji kao i poticanje i ulaganje u brodogradnju.
Vidov je ukazao na činjenicu da je zadarsko školstvo usmjereno upravo na izobrazbu kadra vezanog za brodogradnju. No nije samo školstvo vezano za brodogradnju, već i razvoj i održivost ribarske i turističke flote koja u Lamajni vrši godišnji servis.
Brodogradilište u Lamjani ima najpogodniju poziciju za remont platformi koje se mogu približiti uz samu rivu. U slučaju takvog remonta, Vidov je mišljenja da je nužno podignuti ekološke mjere što dosad nije bio slučaj.
– Nemam ništa protiv turizma, ali ne možemo svagdje i na svakom mjestu podizati apartmanska naselja. Ovom problemu jedino rješenje vidim u tome da Vlada Republike Hrvtske odbije prenamjenu brodogradilišne djelatnosti i prisili vlasnika da nastavi s djelatnošću Naute Lamjane, zaključio je Vidov.
najnovije
najčitanije
Zadar
Pet vijesti dana
PREGLED DANA Evo što je obilježilo početak tjedna u Zadru i županiji
Crna Kronika
Kaznena prijava
Policajac suspendiran zbog držanja automatske puške
Hrvatska
Predsjednik RH
Milanović: ‘Zbog jednoumlja su propali Sovjetski Savez i Jugoslavija, nadam se da neće i Europska unija’
Zadar
Iz gradskog proračuna
Božićne jelke stigle na zadarske otoke, Grad za njih izdvojio preko 6000 eura
Hrvatska
Predsjednik Vlade
Plenković pozvao sudove da iskoriste stroge kazne protiv femicida
Scena
Popularni pjevač
Otkriveno gdje je Thompson otišao nakon drugog rasprodanog koncerta u Višnjiku
Županija
65. obljetnica
Preživio je havariju tankera “Petar Zoranić”: ‘Na čelu mi je ostao ožiljak, kad se pogledam u ogledalo, sjetim se poginulih kolega’
Zadar
Erik Pavin
Posjetili smo najpoznatijeg zadarskog ugostitelja: U restoranu ima zid slavnih, pomaže i pjeva punim srcem
Županija
Za aktualnu akademsku godinu
Čak 50 benkovačkih studenata dobit će stipendije od Grada, evo koliko one iznose
Svijet
prisilna eksproprijacija