Po uzoru na sestru
Prve službene fotografije četvrte generacije Opel Astre nedavno su ugledale svjetlo dana. Već na prvi pogled jasno je da se radi o automobilu čiji je apsolutni uzor najnovija generacija Insignije te da se dimenzije u odnosu na aktualni model neće bitno mijenjati. Rast kompaktne klase je očigledno zaustavljen (za usporedbu – šesta generacija VW Golfa je čak kraća od prethodnika) što je u svakom slučaju dobro iz više razloga. Ponajprije – kompakti dužine oko 4,2 metra su idealni okvir za veliku većinu potreba četveročlanih obitelji, a gledamo li čitavu priču i s ekološke strane: manji automobil, manja težina, manja potrošnja – veći nivo ekološke zaštite.
Unutrašnjost automobila je još uvijek nepoznata, no sudimo li prema fotografijama napravljenim na predtestnim modelima, središnja konzola postaje kompaktnija, bolje i jednostavnije organizirana, opet – nalik na onu u Insigniji, no u vizualnom smislu riječ je ipak o unikatu.
Kad smo već spominjali motore istaknimo da će nova Astra koristiti agregate manje težine, ali zato veće iskoristivosti. Iz manje će se zapremine izvlačiti veća snaga i bolji okretni moment, a kao osnova će se koristiti 1,4-litreni benzinac koji danas pronalazimo kod Corse sa snagom od 90 KS. U slučaju Astre riječ će biti o turbo varijanti odnosno o snazi koja će vjerojatno startati sa 120 KS. Gama će se dalje širiti i u smjeru dizelaskih strojeva, a sasvim je sigurno da će svi nositi ponosni Opelov prefiks “eco”. Naravno, Astra će se pojaviti i s hibridnim motorima a najbolji pokazatelj u kom će se smjeru kretati je prototip Corse (turbodizelski motor s litij-ionskim baterijam i elektro-motorom) predstavljen na frankfurtskom salonu automobila 2007. godine. S druge strane, one sportske očekuje se i VXR izdanje Astre s 2-litrenim turbo motorom čija je snaga 250 KS i što je još važnije – pogonom na sve kotače.
Nova se Astra na tržištu očekuje početkom 2010. godine.
NAPREDNA TEHNOLOGIJA
Nova Astra donosi i nekoliko za kompaktnu klasu atipičnih tehnoloških rješenja. Ponajprije tu je FCS (Front Camera System) koji “čita” signale s prometnice te ih digitalnim putem kao informaciju šalje vozaču i središnjem “elektronskom mozgu” automobila kao i već poznati AFL (Adaptive Front Lighting) koji također detektira uvjete što vladaju na putu kojim se automobil kreće te njima prilagođavaju svjetlosni snop.
najnovije
najčitanije
Zadar
DHMZ
Danas promjenjivo oblačno, mjestimice s kišom
Ostali sportovi
Biciklistički spektakle
Vladimir Miholjević uoči starta Gira d’Italia: “Tadej Pogačar želi obje titule”
Style
Impresivna biljka
Suncokret: kako uzgojiti remek-djelo prirode u posudama i u vrtu
Style
Glass Hair
Staklena kosa je najelegantniji trend ovog proljeća
Feelgood
Pravi karakter
Način na koji sjedite, a pogotovo, položaj nogu, mnogo govori o vama
Županija
TRAGEDIJA U MORU
Đani Iglić o stradalom roniocu: ‘Bio je veliki profesionalac koji je znao sva pravila ronjenja’
Zadar
PU ZADARSKA
Zbog utrke u nedjelju pojačan promet i gužve, policija uputila preporuku vozačima
Nogomet
UGODNO IZNENAĐENJE
Delegacija srpskog nogometnog saveza posjetila Josipa Skoblara u Privlaci: ‘Ove fotografije oživljavaju sjećanja’
Zadar
SANACIJA KROŠNJI
Od ponedjeljka se zbog radova privremeno zatvara ova ulica u Zadru
Zadar & Županija
TOČKA NA I