Utorak, 30. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

26 C°

Glancanje srebrnine

Autor: Edi Prodan

18.08.2008. 22:00
Glancanje srebrnine


Uz neznatne vizualne promjene Audi A6 donosi tehnološki dorađenije motore te odgovornije ponašanje prema okolišu
Baš kao u nekad popularnoj reklami “Svako jutro jedno jaje organizmu snagu daje” i koncern VW svakog tjedna na tržište pušta novitet u nekom od ogranaka svoje brojne obitelji i tako jača svoju tržišnu poziciju. Porsche 911 Targa, VW Golf VI i – Audi A6. Iz tjedna u tjedan novitet, iako bi u Audijevom slučaju bilo pretjerano govoriti o nekim specifičnim promjenama izgleda. Mada, kako bilo da bilo, nakon pojave novog modela 2004. godine, četiri godine kasnije upisat ćemo ga i u rubriku “redizajn”.
Promjene su najizraženije na maski. Svjetla, rešetka hladnjaka te okvir koji sve zajedno drži na okupu, automobilu daju ponešto snažniji, sportskiji, čak i agresivniji izgled. Uostalom, nešto smo slično nedavno vidjeli i na modelu A3. Pa iako promjene nisu izražene – dužina je porasla za svega centimetar i sada iznosi 4,93 metra – donijele su ovoj uspješnoj i vrlo prihvaćenoj poslovnoj limuzini dosta svježine.
Ono gdje se osjeća silni novi polet su motori. Ima ih mnogo i svi su tehnološki vrlo napredni. Kod klasičnog limuzinskog izdanja ili pak karavanske inačice to su benzinci zapremine 2 litre (TFSI), 2.8 (FSI), 3.0 (TFSI) te 4.2 litre iz klasične FSI porodice koji redom imaju 170, 190 i 220 (verzija s 2,8 litara), 290 i 350 KS. Kao možda najbolji izbor tu se nameće 2,8-litrena varijanta sa 190 KS, koja prema podacima proizvođača u prosjeku troši svega 8,2 litre na 100 kilometara. Prisjetimo li se skore prošlosti, 2006. godine, sjetit ćemo se ovog motora kao velikog noviteta koji je uz snagu od 220 KS trošio prihvatljivih 8,7 litara.
Kod dizelskih agregata, a oni u Audijevoj gami čine 80 posto prodaje, pronalazimo dvolitarske TDIe sa 136 KS i TDI sa 170 KS koji se istina očekuje tek krajem ove ili početkom iduće godine. Poznati 2,7 litreni i 3-litreni TDI dolaze sa 190 i 236 KS. Mada možda nema dovoljno snage za aktivnije bavljenje pokretanjem tijela čija težina starta s 1,6 tona, zbog prosječne potrošnje od 5,3 litre na 100 kilometara ističe se TDIe motor.
Uz ručne mjenjače sa šest stupnjeva prijenosa, A6 se nudi i s poznatim automatskim verzijama “tiptronic” ili “multitronic” koji je kako nam je poznato beskonačni, variomatski model. Kako za sada stvari stoje A6 se neće pojaviti sa S Tronic mjenjačem (dvostruko kvačilo, 7 stupnjeva prijenosa, o čemu smo pisali i kod Porschea i VW-a) predstavljenim kod SUV-a Q5.
Kako bi pak smanjio potrošnju, Audi je poduzeo niz naizgled sitnih rješenja koja itekako pomažu poštenijem odnosu prema okolišu. Koeficijent otpora zraka je primjerice s 0,29 smanjen na 0,28, a i ova se redizajnirana generacija Audija A6 uklapa u proklamirano smanjenje potrošnje od 12 posto, koje je u Ingolstadtu najavljeno za ovu godinu.
Redizajnirana obitelj Audija A6 u prodaju dolazi nakon salona automobila u Parizu, odnosno u zadnjem tromjesečju ove godine.


Fascinantni RS
Promjene su zahvatile apsolutno čitavu A6 obitelj, pa tako i dva ultra sportska modela: S6 i RS6. Obje verzije koriste 4,2-litrene benzince koji S modelu isporučuje 435 KS, a RS-u golemih 576 KS. RS verzija ujedno predstavlja i jednu od najsnažnijih sportskih izdanja klasičnih limuzina uopće, jer joj na 1 KS dolazi svega 3,6 kilograma! Dodajmo još da je RS-u maksimalna brzina (bez uobičajene blokade) 280 km/h, a kada bi se stalno vozio tom brzinom potrošnja bi mu bila – 40 litara na 100 kilometara! Svakako, i ove potonje verzije dolaze u karavaskoj inačici.