ponedjeljak, 25. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

CJELODNEVNA NASTAVA

Kurtov: Smanjenje satnice informatike za učenike vraća nas u srednji vijek!

Autor: Marina Šaponja

24.03.2023. 10:14
Kurtov: Smanjenje satnice informatike za učenike vraća nas u srednji vijek!

Foto: Damir Špehar/PIXSELL



Za pilot projekt cjelodnevne škole koja bi trebala krenuti od sljedeće školske godine može se prijaviti 50 osnovnih škola u Hrvatskoj. Prijavljene škole dodijelit će prosječno oko 300 tisuća eura za uspješnije provođenje projekta.


Novina koju je u srijedu najavio ministar Radovan Fuchs je i uvođenje novih predmeta. Umjesto prirode i društva uvodi se predmet prirodoslovlje, odnosno društvo i zajednica, alternativa vjeronauku postat će predmet svijet i ja, uvodi se predmet praktične vještine, drugi strani jezik postat će obvezan od četvrtog razreda osnovne škole, kao i informatika i to od prvog razreda osnovne škole.


Informatika će se, pak, slušati samo jedan sat tjedno. Istovremeno se povećava broj sati hrvatskog jezika i matematike, tehničke kulture, glazbenog, likovnog, geografije i tjelesnog odgoja. Novina je i kako učitelji razredne nastave više neće držati nastavu tjelesnog odgoja, već će to raditi magistri kineziologije.




Iz Ministarstva najavljuju kako će do 2027. godine sve osnovne škole u državi nastavu imati u jednoj smjeni, a učenici će u školi boraviti do 17 sati. Cjelodnevna nastava bi, najavljuju iz Ministarstva, ukinula potrebe za privatnim instrukcijama jer bi učenici pomoć u učenju imali tijekom nastave, a zadaće bi se pisale u školi. Nastava bi trajala do 15 sati, s pauzom za ručak, a nakon toga bi u školi bile izvannastavne aktivnosti.


Teško do provedbe nastave u jednoj smjeni


U Zadru se samo u OŠ Petar Preradović nastava izvodi u jednoj smjeni, ali ravnatelj Ante Barać naglašava kako nemaju ni prostora, ni kapaciteta za sudjelovanje u ovom projektu.


– U matičnoj školi su nam sve učionice zauzete, prostornih kapaciteta za širenje nemamo, pa nam ni 300 tisuća eura koliko nude za opremu i ulaganje ne znači puno jer se nemamo gdje širiti, budući da smo u centru grada. Imamo i dvije područne škole u Petrčanima i Kožinu gdje jedan razred nastavu, zbog manjka prostora, ima u prostorijama Mjesnog odbora.


Također nemamo ni prostornih kapaciteta za blagovaonicu gdje bi djeca trebala sat vremena u miru objedovati…, nabrojio je Barać.


Kada je riječ o novinama koje se uvode u nastavu, kao što je povećanje satnice pojedinih predmeta, odnosno smanjenje satnice informatike te uvođenje novih predmeta, ravnatelj Barać ističe kako pojedine predmete treba objediniti u jedan.


– Primjerice, gradivo iz jednog predmeta se uči sada, a slično ili isto gradivo iz drugog predmeta uče dva mjeseca kasnije. Podržavam uvođenje drugog stranog jezika kao obveznog, ali također sam apsolutno protiv smanjenja satnice informatike jer to je sadašnjost i budućnost i na tome čovjek i društvo kao cjelina počivaju.


Slažem se i s povećanjem satnice tjelesnog odgoja. Kada je riječ o povećanju satnice hrvatskog i matematike, smatram da trenutačno imaju dovoljan broj sati. Ono što djeci treba jest da nauče primjenjivati teoriju u praksi, a ne dodatno ih opteretiti gradivom, jasan je Barać.


Elvis Alić, ravnatelj OŠ Poličnik rekao je kako još nisu odlučili prijaviti se na projekt ili ne.


Puno pitanja i nejasnoća


– U Karlovcu 5. travnja imamo sastanak svih ravnatelja osnovnih škola Zadarske i Karlovačke županije na kojem ćemo saznati detalje ovog projekta. Trenutačno je puno pitanja, nejasnoća, nije jasno što obuhvaća cjelodnevna nastava, a nakon sastanka nadam se kako ćemo imati konkretne odgovore.


Naša škola prostorno zadovoljava kriterije, ali primjerice nemamo blagovaonicu. Također ne zna se bi li se ručak trebao spremati u školi…, rekao je Alić.


Nezadovoljstvo novim pilot projektom izrazila je Gordana Kurtov, ravnateljica OŠ Sveti Filip i Jakov.


– Ne slažemo se sa smanjenjem satnice informatike u 21. stoljeću kada umjetna inteligencija uzima maha, to će nas vratiti u srednji vijek! Još uvijek je dosta stvari u ovom pilot projektu nejasno, ali prema najavljenom čini se kako će se samo dodatno opteretiti učenici, umjesto da se djeca rasterete gradiva, jasna je Kurtov.


OŠ Sveti Filip i Jakov radi u jednoj smjeni, a nastavu pohađa 347 učenika, no prostora im manjka. Izrađen je projekt i imaju građevinsku dozvolu za nadogradnju škole, pa prostorno ne zadovoljavaju kriterije za prijavu na ovaj pilot projekt.


Opterećeni učenici


– Nakon sastanaka koji ćemo imati uskoro, nadam se kako će nam dati detaljne informacije i odgovore na puno pitanja koja nas muče. Iz priloženog nisam sigurna koliko je dobro da djeca budu u školi od 8 do 17 sati. Ako djeca nakon nastave imaju izvannastavne aktivnosti, sport, glazbenu školu i slično, kada će ta djeca provoditi vrijeme s roditeljima, navečer kada legnu u krevet, nikad?


Treba i roditelje pitati slažu li se s tim da im djeca budu u školi do 17 sati. Kod nas ima učenika čiji roditelji ne žele da im djeca pohađaju nastavu informatike, vjeronauka, drugog stranog jezika jer smatraju da su ionako previše opterećeni redovnim gradivom, a sada bi se ovi predmeti uveli kao obvezni, plus dodatni, objašnjava Kurtov.


Ravnateljica OŠ Sveti Filip i Jakov pozitivnim je ocijenila dodatni sat hrvatskog jezika smatrajući kako je velik problem kod učenika nerazumijevanje pročitanog, a engleski jezik znaju bolje od materinjeg, kao i povećanje satnice likovnog, glazbenog i tehničke kulture.


– Djeci fali motoričkih vještina, dodala je.


Ravnateljica OŠ Braća Ribar iz Posedarja, Vanja Buškulić, rekla je kako će pričekati sastanak nakon kojeg će razmotriti odluku o priključenju pilot projektu.


– Mi, uz matičnu, imamo pet područnih škola pa nisam sigurna da zadovoljavamo uvjete, rekla je Buškulić.