Foto: Foto Ford Europe
Postoje logični razlozi zašto Fordu pogon u Saarlouisu više neće biti neophodan; računa se da će Focus koji se tamo proizvodi biti umirovljen sredinom ove dekade. S druge strane, prošlo ljeto je u Fordu odlučeno da će pogon u španjolskoj Valenciji proizvoditi buduće električne modele Forda
Američki Ford je davne 1967. godine u irskom Corku osnovao europsku podružnicu i sa modelom Escort započeo dugu i uspješnu povijest proizvodnje automobila prilagođenih potrebama i tradiciji europskih kupaca. Ukratko, uglavnom manjih automobila i Transit kombija.
Kroz desetljeća Ford je širom Europe otvarao i tu i tamo zatvarao pogone za proizvodnju prema potrebama, među posljednjima i ruski pogon za proizvodnju Mondea i Focusa zbog slabih prodajnih rezultata 2019., no nije prodavao pogone drugim automobilskim proizvođačima.
Sad će se, prema pisanju The Wall Street Journala i to desiti. Da stvar bude zanimljivija i znakovitija, Ford se rješava jednog od svojih najvećih pogona u Europi s 4.600 radnika, samo su pogoni u Rumunjskoj i Turskoj gdje se proizvodi Transit veći, a radna snaga i troškovi proizvodnje ipak jeftiniji.
Riječ je o pogonu Saarlouis u Njemačkoj gdje Ford proizvodnju održava od davne 1970., a tvrtka koja bi ga trebala preuzeti je sve ambiciozniji kineski proizvođač BYD, posebno u segmentu električnih automobila koji od 2020. podvostručuje svoju globalnu prodaju automobila na godišnjoj razini. Ako kupi od Forda pogon u Njemačkoj to neće biti prvi europski pogon za kinesku kompaniju, jedan za sklapanje električnih automobila već imaju u Mađarskoj.
Postoje logični razlozi zašto Fordu pogon u Saarlouisu više neće biti neophodan; računa se da će Focus koji se tamo proizvodi biti umirovljen sredinom ove dekade. S druge strane, prošlo ljeto je u Fordu odlučeno da će pogon u španjolskoj Valenciji proizvoditi buduće električne modele Forda.
U izvješćima se napominje da su pregovori još u ranoj fazi i da je zapravo Ford taj koji BYD povlači za rukav, već su prije najavili da bi mogli smanjiti broj radnika u Saarlouisu i intenzivno su tražili opcije kako da održe proizvodnju da ne dođe do masovnih otpuštanja.
najnovije
najčitanije
Zadar
Advent u Zadru
FOTO Legendarna Tajči oduševila publiku na Trgu Petra Zoranića, donosimo djelić atmosfere
Svijet
Žustre rasprave
Za jedne uvredljiv, za druge voljena božićna tradicija. Je li odzvonilo nizozemskom Crnom Petru?
Zadar
Zadarski bonvivan
Dalmatinski Casanova iza sebe ima tri braka, sedmero djece i bogatu karijeru, a sada se vratio u rodni Zadar
KK Zadar
Premijer liga, 10. kolo
Jusupova momčad večeras izlazi na megdan Cedeviti Junior
Svijet
Temelj interneta
Kako zaštititi podmorske kabele? ‘Bez njih nema modernog rata niti moderne ekonomije’
Županija
KRUH SA SEDAM KORA
MILJENKO JURIŠIĆ: Kad se prvi put vratio doma donio je ‘punu valižu šoldov’
Crna Kronika
PU ZADARSKA
NAPAD NA SILBI! Napali mladića, jedan ga udario bocom u glavu: Uništili i inventar kuće
Zadar
Špica
FOTO Lijepo vrijeme izmamilo na Poluotok brojne Zadrane, pogledajte koga smo sreli
Crna Kronika
Femicid
GOTOV OČEVID U RIJECI Mladić ubio djevojku, a onda pokušao i sebe. Oboje su u ranim 20-tim godinama
Županija
Urušavanje sustava?