Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

put kvalitete

ANTE SJAUŠ: Pametna ulaganja i inovacije u turizmu produljuju sezonu

Autor: Nikolina Lucić

24.09.2025. 08:30
ANTE SJAUŠ: Pametna ulaganja i inovacije u turizmu produljuju sezonu


Imajući u vidu da su turističke brojke na razini Zadarske županije pozitivne i zadovoljavajuće s obzirom na protek špice sezone, prateći temu o premium turizmu važno je istaknuti kako je produljenje turističke godine te dostupnost smještajnih kapaciteta osnova kvalitetne turističke ponude. Iako se situacija zadnjih godina značajnije mijenja, turizam u našoj županiji još je u većoj mjeri sezonalan. Srpanj i kolovoz, dva udarna ljetna mjeseca, čine više od 50 posto udjela ukupnog turističkog rezultata u Zadarskoj županiji.


Upravo takav način poslovanja u turizmu, pametnim ulaganjima te kreativnim pristupom turističkoj ponudi polako treba mijenjati jer dolazak velikih igrača na regionalnu scenu itekako mijenja kartu interesa posjetitelja koji dolaze u našu županiju.


Više od sunca i mora


Ipak, uz pažljivo planiranje i inovativne strategije koje su trenutno u izradi, naša destinacija može ublažiti učinke sezonalnosti i postići dosljednije turističke tokove tijekom cijele godine, kazao nam je u razgovoru Ante Sjauš, županijski pročelnik za gospodarstvo i turizam, naglasivši kako je jedan od načina kako smanjiti utjecaj sezonalnosti diverzifikacija turističke ponude izvan tradicionalnih atrakcija.




– Ili, kako se to voli kod nas reći, ponuditi nešto više od sunca i mora. Također bih naglasio važnost i razvoja vjerskog turizma. Kao što znate, u našoj županiji smo pokrenuli projekt Camino, a takav oblik turizma se uglavnom događa izvan aktualne turističke sezone. Naravno, važno je i poticanje kvalitetne eno-gastro ponude, cjelogodišnji rad ugostiteljskih objekata, ne samo u gradovima, već diljem županije, rezimirao je Sjauš.


U suvremenom turizmu prvo se oblikuje ponuda, a zatim se javlja potražnja. Zadarska županija aktivno promiče raznovrsne alternativne turističke aktivnosti, poput eko-turizma, pustolovnih sportova, kulturnih iskustava, eno-gastronomije te wellness odmarališta. Nautički turizam ima posebno značajno mjesto, jer smo upravo u tom sektoru među prvima privukli goste premium segmenta. Takvi gosti poznati su kao zahtjevni i potrošački orijentirani, a budući da smo lideri u Hrvatskoj po broju vezova, a većina naših marina kontinuirano podiže standarde kvalitete, otvara se prostor za daljnji razvoj i inovacije u tom segmentu, istaknuo je pročelnik.


Pozitivan utjecaj


Na području naše regije ovog su proljeća i ljeta otvorena čak tri nova hotela najviše kategorije, a pročelnik je uvjeren kako će to pozitivno utjecati na promjenu turističkih trendova. Turistička ponuda mora se neprestano prilagođavati različitim čimbenicima, kreirajući nove proizvode, uvodeći suvremena tehnološka rješenja te diversificirajući smještajne kapacitete.


Svijest o održivosti postaje ključna i donosi promjene u ponašanju turista koji sve više biraju destinacije koje vode računa o lokalnoj zajednici, okolišu, kulturnoj baštini i društvu u cjelini. Takav pristup, smatra pročelnik, postao je svojevrsni luksuz koji turisti svojim odabirom i ponašanjem iskazuju prema destinaciji koju posjećuju.


– Također, turisti su sve obrazovaniji te traže kvalitetu usluga u skladu s novčanom vrijednosti koju plaćaju. Generacije koje dolaze su pod sve većim utjecajem digitalne tehnologije i očekuju personaliziranu i autentičnu uslugu što će u budućnosti imati utjecaj na sve veći razvitak posebnih oblika turizma, smatra Sjauš. Raspravljajući na ovu temu sa sudionicima naše konferencije dotakli smo se suživota luksuznog smještaja u destinacijama prosječne turističke ponude, jer luksuzni turizam pruža visokokvalitetne, personalizirane i unikatne proizvode i usluge, jedinstvena iskustva, ekstremno kvalitetnu uslugu, privatnost, diskreciju i održivi luksuz koji stvara nova radna mjesta, održivost kvalitete, razvoj i inovacije te visok ekonomski doprinos.


Autentična iskustva


– Luksuzni turizam predstavlja autentična iskustva koja su jedinstvena i usko povezana s karakteristikama same destinacije, a upravo na nama je da ih oblikujemo i ponudimo. Nadamo se to potvrditi tijekom posezone, budući da su rujanski rezultati već pokazali obećavajuće trendove. Na području cijele županije organizira se niz zanimljivih turističkih događanja koja privlače brojne posjetitelje, a povoljni vremenski uvjeti i dalje omogućuju uživanje u kupanju. Turistička ponuda ostaje raznolika i bogata, ističe Sjauš. Uspjehu jesenske i zimske turističke sezone dodatno će doprinijeti činjenica da će Zadar, već drugu godinu zaredom, tijekom zimskog razdoblja biti povezan zračnim linijama s najvećim gradom njemačke savezne pokrajine Bavarske. Očekuje se da će to donijeti značajan priljev gostiju, a letovi su planirani u razdoblju od 28. listopada do 6. siječnja 2026. godine.


– Ova linija pridonosi razvoju cjelogodišnjeg turizma i omogućuje posjetiteljima da našu županiju dožive u jedinstvenom ozračju posezone i zimskih mjeseci, kada našom županijom vlada poseban mir, autentični šarm i bogata kulturna baština. Šetnja povijesnim jezgrama bez gužvi, uživanje u eno gastronomiji i prirodnim ljepotama pruža posjetiteljima potpuno novo iskustvo naše županije, zaključio je pročelnik.


DOBRA POVEZANOST


Uspjehu jesenske i zimske turističke sezone dodatno će doprinijeti činjenica da će Zadar, već drugu godinu zaredom, tijekom zimskog razdoblja biti povezan zračnim linijama s najvećim gradom njemačke savezne pokrajine Bavarske. Očekuje se da će to donijeti značajan priljev gostiju, a letovi su planirani u razdoblju od 28. listopada do 6. siječnja 2026. godine