Petak, 5. prosinca 2025

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Edukacija

"Gost s kruzera treba pamtiti priču o Zadru"

Autor: Nikolina Lucić

03.09.2025. 18:51

Foto: LUKA JELIČIĆ



Iako sve propulzivnija, naročito na zadarskom području, kruzing industrija je gospodarski sektor pred kojim je još uvijek mnoštvo prilika za rast i razvoj. Zaključak je to edukacije, koju je u prostoru Zadar Cruise Porta održala Claudine Pohl na temu kreiranja jedinstvenih destinacijskih doživljaja za goste s kruzera. Ova vrsna stručnjakinja dalmatinskim je poduzetnicima i dionicima u turizmu dala dobre savjete o tome kako se približiti kruzerskim gostima i u budućnosti ih privući u svoje destinacije. Jer, nakon pandemije koronavirusa, promijenila se struktura gostiju na kružnim putovanjima, pojavili se neki novi trendovi i zahtjevi koje gosti imaju.


Dobar glas


Prepoznali su to i na zadarskom Sveučilištu, te je profesorica Božena Krce Miočić kazala kako je zadarski turizam kruzerskim gostima privlačan, ali treba ga dalje kvalitativno razvijati.


– Potrebno nam je da oni počnu više trošiti jer to je turizam cijele naše obale, a ne samo grada Zadra. Za održivost je iznimno važno da se takva potražnja rasporedi duž obale. S obzirom na segmentaciju ponude, te položaj kruzing gosta u ukupnoj jednadžbi, moramo biti spremni u kratkom im vremenu ponuditi kvalitetnu uslugu, jer kruzing je turizam, prije svega, promidžbena akcija, rezimirala je Krce Miočić dodavši kako treba znati da se turist, kad se vrati kući, od svih destinacija koje je podsjetio, upravo Zadar treba zapamtiti po najboljem.




– Dobra glas daleko će se čuti. Broj ticanja u tom je smislu samo statistički podatak, nikako činjenica kojom bi se trebali voditi u daljnjem razvoju turizma, jer njegovo povećanje u ukupnim brojkama ne garantira kvalitativni rast, upozorila je profesorica Krce Miočić, dok je sama edukatorica Claudine Pohl naglasila kako je jako važno u svijet odaslati dobru poruku o svemu što Zadar i naša okolica nude upravo gostima s kruzera.


– Pozicioniranje vašeg turističkog proizvoda trebalo bi imati izravnu posljedicu na količinu novca koja s kruzera ostaje lokalnom gospodarstvu jer gosti s kruzera traže dobro ispričanu priču, nešto s čim se mogu povezati, kako bi oni detalje putovanja pričali dalje kad se vrate kući. Kopajte duboko i ne zanemarujte detalje jer priča treba biti kao filmsko iskustvo, istaknula je Pohl.


Rebeka Pevec


Umrežavanje


Uime je organizatora predavanja Rebeka Pevec poručila je kako je najvažnije istaknuti kako je ključ uspjeha u prepoznavanju gostiju, njihovih preferencija te detalja koji se mogu saznati iz vrste aranžmana koji su odabrali, kako bi im se mogli ponuditi oni programi koji ih uistinu interesiraju.


– U Zadru konkretno imamo raznoliku ponudu, ali fale nam kvalitetne priče koje prate sve što se može vidjeti. Edukacija djelatnika i dionika, kao i dobra prezentacija putnicima u tom su kontekstu jako važne. Za razliku od nekih drugih gradova, koji su zagušeni gostima s kruzera, mi imamo priliku i radimo na disperziji posjetitelja, kako niti jedna mikrodestinacija ne bi bila pod pritiskom, kazala je Pevec.


Chef Andrej Vrsaljko više je od 15 godina radio na kruzerima. Kaže kako Zadar može ponuditi puno bolje priče nego što sada nudi..


Jako važan dio ponude je i dobra hrana. Zna to chef Damir Tomljanović.


– Zadar može puno bolje raditi na povezivanju i edukaciji jer svima su nama turisti glavni klijenti. Svi moramo raditi na novim konceptima i turističkim vrijednostima, jer stari koncepti više ne vrijede. Tradicija je dobar temelj, koji je nedovoljno razrađen. Strahovito nam fali bolje umrežavanje – sa stočarima, poljoprivrednicima i malim OPG-ovima. Kada bi svi bili umreženi, tada bismo jasno mogli vidjeti naše jake i slabe strane i na njima zajedno raditi, zaključio je Tomljanović.


Claudine Pohl


Damir Tomljanović