Utorak, 26. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

MICE TRŽIŠTE

Kongresni turizam ključan za produljenje turističke sezone

Autor: Nikolina Lucić

20.09.2024. 09:31
Kongresni turizam ključan za  produljenje turističke sezone

Foto: Hotel Pinija



Nakon dugog vrućeg ljeta orijentiranog pretežito na odmorišni turizam, brojni se ugostitelji i hotelijeri u periodu posezone okreću drugim tržišnim nišama kako bi produljili radnu sezonu, podigli prihode, ali i prepoznatljivost na globalnom turističkom tržištu. Jedna od turističkih niša osobito atraktivnih izvan perioda vršne sezone je MICE turizam, orijentiran na kongrese, poslovna putovanja i seminare.


Visoko je to rastuća niša na turističkom tržištu koja, osim osiguranja adekvatnih smještajnih kapaciteta s prostorijama za sastanke, seminare i predavanja, podrazumijeva i širi pristup destinaciji kroz mini izlete i putovanja izvan samog odredišta.


Zadarska se regija u tom smislu sve bolje pozicionira na MICE tržištu, no još je puno prostora za daljnji rast i napredak.




Upravo s tim ciljem jedna od najpoznatijih zadarskih hotelskih kuća, Pinija, odlučila se na veliki investicijski pothvat i izgradnju novog kongresnog centra. Više o tom pothvatu nam je kazala Danijela Stanić Halapija, voditeljica prodaje i marketinga hotela Pinija.


Širenje kapaciteta


MICE je inače skraćenica koja se odnosi na industriju organizacije poslovnih skupova (Meetings), poticajnih putovanja (Incentives), konferencija (Conferences) i poslovnih događaja/izložbi/sajmova (Events/Exhibitions/Fairs).


– Hotel Pinija odlučio se na ovu značajnu investiciju iz više razloga. Prije svega, prepoznali smo rastuću potražnju za visokokvalitetnim kongresnim kapacitetima, kako u gradu Zadru i Zadarskoj županiji, tako i na razini Hrvatske.



Naša je vizija unaprijediti ponudu hotela te pružiti cjelovito iskustvo poslovnim gostima, ali i organizatorima velikih događanja. Izgradnjom novog Congress & Event centra Zadar naš hotel proširuje kapacitete na dodatnih 600 sjedećih mjesta, uz vrhunsku tehničku opremljenost i multifunkcionalne prostore koji će moći ugostiti kongrese, seminare, poslovne sastanke, ali i druge svečane i kulturne događaje.


Na ovaj način hotel Pinija se pozicionira kao jedan od vodećih kongresnih centara u županiji, s ciljem da dodatno potaknemo kongresni turizam i produljimo sezonu, kazala nam je na početku razgovora Stanić Halapija.


Centar će biti jedinstvenog kružnog oblika na dva kata. Sadržavat će dvije multifunkcionalne dvorane koje mogu primiti ukupno do 600 osoba, a posebno valja istaknuti atraktivne staklene stijene visoke do 3,5 metra koje omogućuju obilje prirodnog svjetla i pružaju panoramski pogled na more i otoke.


– U prizemlju centra nalazit će se i bar s prostranom terasom koja će također biti prilagođena za razna dnevna i večernja događanja, pružajući gostima savršen spoj opuštanja i spektakularnih pogleda. Uz poslovne događaje, centar će biti prilagođen i za organizaciju vjenčanja.


Trenutno je projekt u fazi izgradnje i završetak radova planiran je do sredina prosinca ove godine, a već za novogodišnje praznike ugostit će goste iz Austrije koji već tradicionalno godinama dolaze u naš hotel, naglasila je Stanić Halapija.



Potvrđeni prvi gosti


Cilj poslovnog turizma je povezivanje poslovnih potreba s turističkim iskustvom, pružajući infrastrukturu poput velikih dvorana i smještajnih kapaciteta te usluge potrebne za organizaciju i provedbu poslovnih događaja.


Nadalje, poslovni gosti po dolasku na događanje u pravilu uvijek organiziraju ručkove ili večere u lokalnim restoranima s ciljem da probaju lokalnu hranu te s vodičima obilaze prirodne, kulturne i povijesne spomenike karakteristične za destinaciju u koju su doputovali poslovno.


– Već primamo upite za kongrese i skupove, a moram se pohvaliti da već imamo i potvrđena neka međunarodna događanja i kongrese. To dodatno potvrđuje da su Zadar i Zadarska županija prepoznati kao atraktivna destinacija u kongresnom segmentu.


Smatram da ova regija nudi sve ključne aspekte za uspješan razvoj kongresnog turizma, uključujući izvrsnu prometnu povezanost, što je velika prednost za organizatore. Uz poslovne skupove, za sljedeću godinu imamo potvrđeno i nekoliko vjenčanja što pokazuje da naš novi centar nudi raznolike mogućnosti za organizaciju različitih događanja, istaknula je Stanić Halapija.


Kongresni i poslovni turizam podrazumijeva puno više od samih dvorana i sastanaka. Sudionicima se, osim toga, treba osigurati i pristup drugim lokacijama unutar destinacije, kao i organizirati sadržaje izvan samog kongresa ili seminara.



– Hotel Pinija to prepoznaje i nudi svojim klijentima kroz bogatu ponudu dodatnih sadržaja i usluga. Kako sam naglasila da su dvorane multifunkcionalne, to podrazumijeva i pregrađivanje dvorana u više manjih prostora za razne radionice, a također i preinake prostora za zabave, razne evente te vjenčanja.


Svakako naglasak stavljam na našu lokaciju na prirodnom poluotoku uz samu obalu koja pruža jedinstvene mogućnosti za aktivnosti na otvorenom, što je vrlo privlačno organizatorima i sudionicima poslovnih događanja.


Osim toga, sudionici mogu uživati u vođenim izletima do obližnjih nacionalnih parkova poput Krke, Kornata i Paklenice ili se odlučiti za izlet brodom do obližnjih otoka, kazala je Stanić Halapija.


Brojne aktivnosti


Hotel također nudi brojne sportske aktivnosti poput tenisa, golfa, odbojke na pijesku i biciklističkih tura, a za one koji preferiraju opuštanje, tu su wellness i spa usluge s raznovrsnim tretmanima, saunama i bazenima, savršeni za relaksaciju nakon napornih sastanaka ili intenzivnih team building aktivnosti.


– Ulaganje u kongresni turizam smatramo izuzetno dobrom investicijom, kako za našu tvrtku, tako i za zadarsko područje općenito jer kongresni turizam donosi brojne dugoročne koristi. Prije svega, riječ je o segmentu koji produžuje turističku sezonu jer poslovni događaji, konferencije i kongresi ne ovise o ljetnim mjesecima.


Na taj način osiguravamo kontinuirani priljev gostiju tijekom cijele godine, što je ključno za održivost i rast lokalne ekonomije. Zadar i Zadarska županija imaju izvrsne preduvjete za razvoj kongresnog turizma, uključujući odličnu prometnu povezanost, blizinu prirodnih atrakcija poput nacionalnih parkova i kulturnih znamenitosti, gastronomije, kao i visoku kvalitetu turističke ponude.



Investiranjem u ovaj sektor, ne samo da jačamo poziciju hotela Pinija kao prepoznatljivog kongresnog centra, nego i doprinosimo privlačenju novih posjetitelja i investicija u regiju čime dugoročno podižemo konkurentnost cijele destinacije, pojasnila je Stanić Halapija istaknuvši na kraju kako je iza hotela Pinija izvrsna ljetna sezona.


– Fokusirali smo se na pružanje visokokvalitetne usluge te kontinuirano ulagali u sadržaje i infrastrukturu što se pokazalo ključnim za zadržavanje lojalnosti naših stalnih gostiju, ali i za privlačenje novih. Što se tiče posezone, očekujemo nastavak pozitivnog trenda, posebno u segmentu poslovnih gostiju i organizacije manjih događanja.


Naš cilj, ovim ulaganjima, jest proširenje sezone rada hotela, s ambicijom da poslovanje postane cjelogodišnje. Kongresni turizam, s obzirom na svoj veliki potencijal, ključan je za produljenje turističke sezone, ali izgradnja kongresne dvorane samo je jedan korak.


Za uspjeh je potrebna sinergija svih dionika naše zadarske regije i stvaranje optimalnih uvjeta za razvoj kongresnog i poslovnog turizma.


Aktivno sudjelujemo na domaćim i međunarodnim poslovnim burzama, sajmovima i radionicama, uz kontinuirano provođenje marketinških aktivnosti i kampanja kako bismo dodatno istaknuli našu ponudu na ovim tržištima.


Sretni smo što se možemo pohvaliti da već godinama s predstavnicima turističke zajednice Grada i Županije sudjelujemo na relevantnim sajmovima za turizam diljem Europe, zaključila je Stanić Halapija.