Foto: DOMAGOJ LEDIĆ
Dalmatinska podružnica Udruge za odnose s javnošću za sutra, 6. ožujka, sprema predstavljenje knjige »Odnosi s javnošću u jedinicama lokalne samouprave« autora Drage Martinovića koju će predstaviti Mario Aunedi Medek, predsjednik HUOJ-a, Jerko Trogrlić, komunikacijski stručnjak, profesorica FHN Univerziteta u Mostaru Dijana Gupta, Ivica Nevešćanin, voditelj dopisništva Slobodne Dalmacije u Zadru i sam autor knjige.
Knjiga kroz 10 poglavlja i na 264 stranice obrađuje teme definiranja odnosa s javnošću i lokalne samouprave, ulogu i poslove službenika za odnose s javnošću u općinama i gradovima, kriznu komunikaciju u jedinicama lokalne samouprave, online medije, internu komunikaciju, strateško komuniciranje, odnose s medijima, medije i participativnu demokraciju u jedinicama lokalne samouprave, mrežne stranice i imidž grada.
U godini koja je pred nama, oblikovanje komunikacijskih strategija u lokalnoj sredini ključno je za uspjeh u političkoj sferi. Knjiga koja će biti predstavljena daje uvide praktičnog rada u području odnosa s javnošću i lokalne samouprave. Knjiga sadrži i studije slučaja, odnosno autorova iskustva iz rada u jedinici lokalne samouprave na mjestu savjetnika za odnose s javnošću.
Posao PR-ovaca
Martinović, znanstveni suradnik i docent, zaposlenik je javne uprave. Od 2008. do 2016. godine u jedinici lokalne samouprave na mjestu savjetnika za odnose s javnošću, a od 2016. do danas u županijskoj upravi na mjestu rukovoditelja.
Autor je triju knjiga i većeg broja znanstvenih i stručnih radova i članaka iz područja odnosa s javnošću, novinarstva, online medija i lokalne samouprave, odnosno javne uprave, te sudionik brojnih znanstvenih i stručnih skupova u zemlji i inozemstvu.
– Vjerojatno jedno od najtežih pitanja za službenika za odnose s javnošću je kada ga upitate što radi, koji su njegovi poslovi. Zašto je to tako teško pitanje? Iz vrlo jednostavnog razloga – zato što službenici za odnose s javnošću najčešće obavljaju brojne poslove od glasnogovornika, poslova protokola, istraživanja, organizacije brojnih svečanosti, pisanja objava za medije, pisanja govora.
Kada se nabrajaju poslovi službenika za odnose s javnošću stječe se dojam da su to osobe koje posjeduju brojne vještine, veoma široke opće naobrazbe, osobe koje su kontinuirano u procesu učenja, usavršavanja i treninga, i one to uistinu i trebaju biti, pojasnio nam je Martinović.
Poslovi službenika za odnose s javnošću ponajprije ovise o mjestu zaposlenja, jesu li zaposleni u privatnom ili javnom sektoru u nevladinoj organizaciji ili su samostalni, kao i o pozicioniranju unutar organizacije.
– Ako želimo utvrditi važnost i mjesto odnosa s javnošću u organizaciji potrebno je utvrditi gdje je ta funkcija pozicionirana unutar organizacije. Važan pokazatelj položaja i vrijednosti odnosa s javnošću unutar organizacije je njihova proaktivnost i uključenost u donošenje odluka, odnosno reaktivnost u organizacijama u kojima su aktivnosti odnosa s javnošću nižeg reda, dodao je Martinović.
Odnosi s javnošću svakim danom jačaju, sve je više posla u ovome području, a posao PR – ovaca postaje sve odgovorniji. PR će u budućnosti postati još važniji, posebno u kriznim situacijama što se i pokazalo u u doba pandemije uzrokovane koronavirusom, potresima i poplavama.
Kvalitetno komuniciranje
Upravo su se u tim situacijama otvorile nove prilike za našu struku, posebno u javnom sektoru gdje su PR-ovci pokazali snagu kvalitetnog komuniciranja s ciljanim javnostima.
– Vrlo je važno posebno u ovo vrijeme brze komunikacije putem društvenih mreža kada se dezinformacije i neprimjerena komunikacija šire brzinom vjetra, držati pod kontrolom informacije i pravilno ih i na vrijeme usmjeravati, odnosno iskoristiti prednost digitalizacije.
Zato je za našu struku važno specijalizirano obrazovanje, jer ova je struka multidisciplinarna i zahtijeva kontinuirano učenje. PR-ovci moraju imati veliku širinu znanja i puno dublje ulaziti u materiju jer je bitno shvatiti koji rizici postoje u nekoj temi, a reputacijski rizik je upravo jedan od ključnih rizika svake institucije ili tvrtke.
Za našu struku u idućim godinama vidim veliki potencijal za rast jer će kvalitetna i pravovremena komunikacija postati još važnija, zapravo bih rekao najvažnija, smatra Vlatka Vučić-Marasović.
Kada imate sustav u kojem relevantne osobe mogu davati relevantne informacije i službene informacije, to je nešto što građani prepoznaju, cijene i koriste.
– Vjerujem da će i obrazovanje u ovom dijelu jačati i da će za bavljenje ovim poslom trebati imati određeni stupanj obrazovanja. Očekujem da će se u javnom sektoru te u jedinicama lokalne samouprave posebno definirati potreba postojanja specijaliziranih radnih mjesta PR-ovaca za što će trebati biti školovan i imati određeno akademsko obrazovanje, zaključila je Vučić-Marasović.
najnovije
najčitanije
Nogomet
NJEMAČKI KLUB
Bayer u problemima s ozljedama, Alonso: Možda i ja zaigram
Nogomet
azijska liga prvaka
Pobjeda Al Nassra, dva gola Ronalda, Brozović nastupio
Svijet
AMERIČKI PREDSJEDNIK
Uoči odlaska iz Bijele kuće, Biden posljednji put pomilovao purice
Hrvatska
razgovor
Plenković razgovarao s Trumpom o bilateralnim odnosima i Ukrajini
Hrvatska
PREMIJER
Plenković: Ne postoje nikakvi ‘tajni letovi’, radi se o provedbi Dublinskog režima
Crna Kronika
strava u slavoniji
Nasred ulice izboden muškarac, preminuo u bolnici
Zadar
U OBJEKTIVU
MODNA ANALIZA Gradske ulice i ove su subote bile pune odličnih street style komada
Županija
kupnja
I ovu nedjelju otvoren određen broj trgovina u Zadru i županiji, donosimo popis
Zadarski prsten
odzvonilo neodgovornima
Kamere i kazne s ciljem zaštite prirode u Vrsima
Zadar
glazbena diva