
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Ovogodišnju su jesen obilježili brojni kišni dani popraćeni jakim jugom i hladnoćom, a upravo je takvo vrijeme najveći neprijatelj otočanima zadarskog arhipelaga. Nije novost da su otočani zbog vremenskih neprilika odsječeni od kopna, no ovog su vikenda bili »ostavljeni na cjedilu« jer trajekti i katamarani nisu vozili iako je došlo do poboljšanja vremena.
Naime, u Zadru su se nalazili stanovnici otoka Iža koji se, zbog upornog odgađanja plovidbe od strane Jadrolinije, nisu mogli vratiti svojim kućama. S Iža se po putnike u Zadar vlastitom brodicom otisnuo predsjednik Mjesnog odbora Veli Iž Siniša Kulišić i na taj način pokazao da je mala brodica od 7 metara, izgleda, izdržljivija od trajekta od 116 metara.
Ljuti otočani o ovom su problemu obavijestili i Otočni sabor, čiji nam je predsjednik Denis Barić izrazio nezadovoljstvo radom Jadrolinije.
– Često se suočavamo s problemima zbog vremenskih uvjeta. No, ono što je najgore je neisplovljavanje trajekta u situacijama kada vremenski uvjeti to dozvoljavaju. Zadnji takav primjer bio je ovog vikenda kada je s otoka Iža privatna brodica došla po ljude u Gaženicu, a trajektne linije nisu htjele isploviti.
To je do zapovjednika, on donosi konačnu odluku može li trajekt isploviti ili ne, a u ovom konkretnom slučaju su vremenski uvjeti bili prikladni za plovidbu. Poboljšanje vremena moglo se vidjeti i po raznim meteorološkim aplikacijama i stranicama, izjavio je Barić.
S najvećim problemima suočavaju se stanovnici pučinskih otoka koji dnevno imaju jednu trajektnu liniju.
– Najviše problema imaju pučinski otoci s jednodnevnim linijama trajekta, a katamarani i brodovi ne voze po velikom vjetru. Dakle, oni po nekoliko dana ostaju bez kontakta s kopnom, a samim time je upitno i snabdjevanje otočana.
Ovo je jedna velika pljuska državnom brodaru – trajekti na pojedinim linijama ne voze, a otočani sami sa svojim malim brodicama dolaze na odredišta po putnike. Ovo se u posljednje vrijeme dogodilo i na zadarskom i na splitskom području. Ako mogu brodice, onda pogotovo mogu i trajekti, rekao je Barić te istaknuo potrebu za kvalitetnijim i otpornijim trajektima.
– Uskoro će se raspisati natječaji za trajektne linije, a brodari bi se trebali potruditi da na određena plovidbena područja dođu kvalitetniji i otporniji trajekti koji bi bili adekvatni za probijanje ovakvih valova, juga i bure, zaključio je Barić.
Iz Jadrolinije je stiglo priopćenje, međutim, bez odgovora na pitanje zašto trajekti i katamarani ne plove ako vremenski uvjeti to dopuštaju.
– Radi vremenskih neprilika u prekidu je linija koju navodite, kao i brojne druge na tom području koje održavaju uz Jadroliniju i ostali brodari. Stanje se prati kontinuirano i linije uvode čim vremenske prilike omoguće. Jadrolinijini pomorci daju sve od sebe kako bi održali svakodnevnu povezanost otoka s kopnom, stoji u priopćenju.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ministar
Božinović: Prosječno dnevno oko pet slučajeva maloljetničkog vršnjačkog nasilja
Zadar
SITNI LUKSUZ
SKUPI GUŠTI Provjerili smo cijene sladoleda na Kalelargi: ‘Sladoled je nama Zadranima postao luksuz!’
Scena
GLAZBENI SPEKTAKL
HRT 13. svibnja na Prvom izravno prenosi prvu večer Eurosonga
Zadar
HEP JAVLJA
Dijelovi Zadra i okolice u srijedu ostaju bez struje
Zdravlje i ljepota
odmorite svoje tijelo
Wellness studio Zenith savršeno je mjesto za one kojima je potreban predah od užurbanog stila života
Crna Kronika
PU ZADARSKA
PREVAREN U SRED ZADRA! Prišla su mu dvojica muškaraca, ponudili mu na prodaju…
Zadar
PROZVAO GA
KAKAV FAIL! Radeta išao prozvati Erlića pa se malo osramotio…
Županija
Petrčane
MISTO MOJE (18) Prodaju se tereni, svi su u turizmu, dobro žive, još da su svoja općina…
Zadar
Stranac pitao Zadrane koji su ‘najdalmatinskiji’ izrazi, evo što su mu odgovorili
Zadar
Apsurd birokracije