Foto: Šime Zelić/PIXSELL
Iako turistička industrija globalno i u Hrvatskoj generira ogromne profite, nije svaki oblik turizma dobar za destinacije, kao i lokalce koji u njima žive. Masovni se kupališni turizam u tom segmentu ističe kao oblik putovanja i turizma koji najviše opterećuje destinacije, u kratkom roku višestruko povećava broj stanovnika koji borave na nekom prostoru, stvarajući tako komunalne i prometne probleme. Osim toga, iz ogromne se mase turista teško mogu identificirati oni koji od odmora traže nešto više i bolje.
Kvalitativni zaokret
Kako bi se prilagodile trendovima putovanja i globalnom potrebom za održivošću, destinacije se sve više okreću specifičnim oblicima turističke ponude, kao i gostima dubljeg džepa, koji ne samo da od svog odmora traže uslugu najviše kvalitete, već i pregršt popratnih programa, što posljedično utječe na promjenu imidža destinacije i postupno orijentaciju ka kvalitetnijem i zelenijem turizmu, koji dugoročno destinaciji osigurava ne samo visoku kvalitetu ponude, već i njezinu dugoročnu isplativost.
Upravo se zadarska regija trenutno nalazi na takvoj prekretnici, gdje s jedne strane stoji masovni kupališni turizam, koji je desetljećima bio osnovica naše turističke ponude, dok ona u zaleđu praktički nije niti postojala. S druge je strane pak moderan pogled na putovanja i turističke trendove, koji teži spajanju svih najboljih karakteristika, proizvoda i baštine naše regije u specifičan visokokvalitetni turistički proizvod. No, da bi se on mogao realizirati, do zaokreta mora doći na razini cijele regije, kako poslovno, tako i osjećajno jer ništa se ne događa preko noći i na prečac.
Zadarskoj se županiji, a i Zadru kao najvećem urbanom središtu, već godinama spočitava manjak smještajnih kapaciteta najviše kategorije u hotelskom smještaju, što se često ističe kao najvažnija kočnica daljnjem razvoju premium turizma u našoj regiji. Od početka pandemije koronavirusa industrija bilježi brojne promjene u trendovima i potrebama turista, koji sve češće od svog odmora traže bijeg u luksuz, koji prati i cijela lepeza različitih aktivnosti, programa i malih izleta.
Upravo će se o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji raspravljati na konferenciji Zadarskog lista koja će se u ponedjeljak, 9. listopada, od 11 sati, održavati u zadarskom Arsenalu. Brojni će govornici, stručnjaci iz poduzetničkog i političkog sektora raspravljati o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji, crnim točkama i inovacijama kojima se kotač može okrenuti u korist posjetitelja dubljeg džepa, koji u destinaciji prosječno ostaju duže, troše više i putuju izvan same destinacije.
Premium destinacija
Iako svake godine ostvarujemo kontinuirane stope rasta turističkog prometa, nekontrolirani rast broja ležajeva u privatnom smještaju remeti planove struke koja od Zadarske županije želi učiniti premium turističku destinaciju na Jadranu.
Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta Republike Hrvatske, Božidar Longin, župan Zadarske županije i Branko Dukić gradonačelnik Grada Zadra s političke će strane sudionike konferencije upoznati s trenutnim naporima i planovima Vlade i lokalne samouprave po pitanju jače decentralizacije turizma izvan urbanih sredina, uz istovremeno poticanje izgradnje luksuznih hotela i osmišljavanje inovativnih turističkih proizvoda, koji će u našu regiju u godinama pred nama privući ne samo veći broj turista, već i one koji od svog odmora traže uistinu autentično i nezaboravno iskustvo najviše kvalitete.
S druge strane, iz »sektora«, na konferenciji će sudjelovati Mihaela Kadija, direktorica TZ-a Zadarske županije, Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i službe za komunikacije i marketing pri HGK, Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije d.d.; Elizabet Roža, regionalna voditeljica marketinga Falkensteiner Hotels & Residencesa, Josip Klišmanić, direktor Zračne luke Zadar, Dino Martinović, direktor marketinga tvrtke Stanić Beverages i Josip Stulić, predstavnik AWAZE-a, europske turističke grupacije za najam privatnog smještaja za Južnu Europu, koji će primjerima i savjetima iz struke dati smjernice daljnjeg razvoja luksuznog turizma na području Zadarske županije, uz ideje o tome kako premostiti probleme s kojima se naša destinacija nosi te istovremeno pružajući savjete o tome napraviti prijelaz u marketingu, promociji i ponudi destinacije.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Kandidatkinja stranke Možemo!
Kekin: Hrvatska može biti “zdrava od korupcije”
Hrvatska
PROMETNICE
Prolazak kamiona od 40 tona cestom jednak je prolasku 50.000 automobila
Hrvatska
NEZAVISNA KANDIDATKINJA
Marija Selak Raspudić: Vrijeme je za Hrvatsku bez straha i korupcije
Hrvatska
PREDSJEDNIČKI KANDIDAT
Primorac prozvao Milanovića za nedosljednost
Nogomet
LIGA NACIJA
Hrvatska s Francuzima u Splitu
Zadar & Županija
PREDAVANJE
Kvaliteta života u Zadru jako pala! Evo koji je najbolji, a koji najgori gradski kvart…
Zadar
USUSRET DESETOJ OBLJETNICI POSLOVANJA
Od lokalne priče do regionalnog lidera: Kako je Berekin postao simbol uspjeha
Zadar
SVEČANOST
[FOTO] Dodijeljene nagrade zasluženim dobitnicima javnih priznanja Grada Zadra
Crna Kronika
NESREĆE
U prometnim nesrećama u Zadru i Benkovcu ozlijeđeni pješaci, završili u bolnici
Zadar
PREDSJEDNIK RH