![Razvoj luksuznog turizma budućnost zadarske regije](https://zadarskilist.novilist.hr/wp-content/uploads/2023/10/zadar-poluotok-zadar-iz-zraka-sime-zelic-pxl-792x495.jpg)
Foto: Šime Zelić/PIXSELL
Iako turistička industrija globalno i u Hrvatskoj generira ogromne profite, nije svaki oblik turizma dobar za destinacije, kao i lokalce koji u njima žive. Masovni se kupališni turizam u tom segmentu ističe kao oblik putovanja i turizma koji najviše opterećuje destinacije, u kratkom roku višestruko povećava broj stanovnika koji borave na nekom prostoru, stvarajući tako komunalne i prometne probleme. Osim toga, iz ogromne se mase turista teško mogu identificirati oni koji od odmora traže nešto više i bolje.
Kvalitativni zaokret
Kako bi se prilagodile trendovima putovanja i globalnom potrebom za održivošću, destinacije se sve više okreću specifičnim oblicima turističke ponude, kao i gostima dubljeg džepa, koji ne samo da od svog odmora traže uslugu najviše kvalitete, već i pregršt popratnih programa, što posljedično utječe na promjenu imidža destinacije i postupno orijentaciju ka kvalitetnijem i zelenijem turizmu, koji dugoročno destinaciji osigurava ne samo visoku kvalitetu ponude, već i njezinu dugoročnu isplativost.
Upravo se zadarska regija trenutno nalazi na takvoj prekretnici, gdje s jedne strane stoji masovni kupališni turizam, koji je desetljećima bio osnovica naše turističke ponude, dok ona u zaleđu praktički nije niti postojala. S druge je strane pak moderan pogled na putovanja i turističke trendove, koji teži spajanju svih najboljih karakteristika, proizvoda i baštine naše regije u specifičan visokokvalitetni turistički proizvod. No, da bi se on mogao realizirati, do zaokreta mora doći na razini cijele regije, kako poslovno, tako i osjećajno jer ništa se ne događa preko noći i na prečac.
Zadarskoj se županiji, a i Zadru kao najvećem urbanom središtu, već godinama spočitava manjak smještajnih kapaciteta najviše kategorije u hotelskom smještaju, što se često ističe kao najvažnija kočnica daljnjem razvoju premium turizma u našoj regiji. Od početka pandemije koronavirusa industrija bilježi brojne promjene u trendovima i potrebama turista, koji sve češće od svog odmora traže bijeg u luksuz, koji prati i cijela lepeza različitih aktivnosti, programa i malih izleta.
Upravo će se o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji raspravljati na konferenciji Zadarskog lista koja će se u ponedjeljak, 9. listopada, od 11 sati, održavati u zadarskom Arsenalu. Brojni će govornici, stručnjaci iz poduzetničkog i političkog sektora raspravljati o potencijalima razvoja luksuznog turizma u našoj regiji, crnim točkama i inovacijama kojima se kotač može okrenuti u korist posjetitelja dubljeg džepa, koji u destinaciji prosječno ostaju duže, troše više i putuju izvan same destinacije.
Premium destinacija
Iako svake godine ostvarujemo kontinuirane stope rasta turističkog prometa, nekontrolirani rast broja ležajeva u privatnom smještaju remeti planove struke koja od Zadarske županije želi učiniti premium turističku destinaciju na Jadranu.
Nikolina Brnjac, ministrica turizma i sporta Republike Hrvatske, Božidar Longin, župan Zadarske županije i Branko Dukić gradonačelnik Grada Zadra s političke će strane sudionike konferencije upoznati s trenutnim naporima i planovima Vlade i lokalne samouprave po pitanju jače decentralizacije turizma izvan urbanih sredina, uz istovremeno poticanje izgradnje luksuznih hotela i osmišljavanje inovativnih turističkih proizvoda, koji će u našu regiju u godinama pred nama privući ne samo veći broj turista, već i one koji od svog odmora traže uistinu autentično i nezaboravno iskustvo najviše kvalitete.
S druge strane, iz »sektora«, na konferenciji će sudjelovati Mihaela Kadija, direktorica TZ-a Zadarske županije, Andreja Vukojević, direktorica Sektora za turizam i službe za komunikacije i marketing pri HGK, Goran Ražnjević, predsjednik Uprave Ilirije d.d.; Elizabet Roža, regionalna voditeljica marketinga Falkensteiner Hotels & Residencesa, Josip Klišmanić, direktor Zračne luke Zadar, Dino Martinović, direktor marketinga tvrtke Stanić Beverages i Josip Stulić, predstavnik AWAZE-a, europske turističke grupacije za najam privatnog smještaja za Južnu Europu, koji će primjerima i savjetima iz struke dati smjernice daljnjeg razvoja luksuznog turizma na području Zadarske županije, uz ideje o tome kako premostiti probleme s kojima se naša destinacija nosi te istovremeno pružajući savjete o tome napraviti prijelaz u marketingu, promociji i ponudi destinacije.
najnovije
najčitanije
Županija
dodatne mjere policije
Na području županije postavljeno osam novih kamera za nadzor brzine. Donosimo lokacije
Hrvatska
rigorozan program
Hrvatska vojska dobila nove komandose. Pogledajte video brutalne obuke
Crna Kronika
bio pijan
Podignuta optužnica protiv Nizozemca koji je kod Novalje zapalio hrvatsku zastavu
Ostali sportovi
dvojac na pariće
Braća Lončarić u debiju na Olimpijskim igrama do polufinala!
Crna Kronika
ratni zločin
Pukanićev ubojica optužen za ubojstvo zarobljenih hrvatskih vojnika 1991.
Crna Kronika
nepoznate okolnosti požara
Zapalio se automobil na Dugom otoku! Vozio ga Mate Lukić
Scena
NOVA PJESMA
VIDEO Pogledajte spot za novu Thompsonovu pjesmu, fanovi nižu same komplimente
Crna Kronika
sudar na semaforu
Još jedna prometna nesreća u Murvici! Teško ozlijeđena žena
Županija
TJERANJE S PLAŽE
Čovjek potjerao ženu s plaže u Selinama: ‘Jel’ ti znaš da je to privat? Ovaj mol sam ja gradio…’
Zadar
SRETNIK IZ ZADRA