Na samostalnoj izložbi umjetnika Ervina Kadića pod nazivom Tamna materija/Reljefna masa, čije otvorenje će se održati u Kneževoj palači u petak, 4. lipnja 2021. u 11 sati, predstavit će se ciklus umjetničkih radova nastalih na temelju kombiniranja elemenata monokromatskog slikarstva, op arta i geometrijske apstrakcije.
Nekonvencionalni pristup
Imajući u vidu autorov nekonvencionalni pristup; layout modeliran tako da podredi cijeli galerijski prostor radovima, a ne komociji publike te uzimajući u obzir audiokomponentu prezentacije čiji sound design potpisuje Adi Dizdarević, ova izložba sadržajno i konceptualno predstavlja otklon od trenutačno dominantnih arhaičnih pristupa percepciji, konzumaciji i artikulaciji umjetnosti.
Objedinjujući na inspirativnoj razini elemente američkog West Coast Light and Space pokreta; opusa Pierre Soulagesa i njegovog Outrenoir ("iza/onkraj crne") diskursa; minimalizma New York scene 1960-ih, ali i korejske Dansaekhwa minimalističko-monokromatske škole slikarstva, Tamna materija/Reljefna masa ide korak dalje i kombinira spomenute elemente u autentičan autorski opus baziran na, samo naizgled kontradiktornom, povezivanju apstraktnog ekspresionizma i minimalizma. Tamna materija i reljefna masa stoga nisu implicitne sugestivne kategorije koje se referiraju na puki dojam ili opisuju tehniku umjetnikovog oslanjanja na upotrebu akrilika i ulja na crnom platnu, nego sadržajne oznake generičke supstance izloženih radova. Parafrazirajući Kadića, apstraktni ekspresionizam je u vezi s načinom oblikovanja teksture, tj. reljefne mase dok je cijeli pristup, oličen u upotrebi monolitne crne, monokromatski s ciljem izazivanja pokreta u oku promatrača što pak rezultira u konceptu "provokacije oka" koji spaja spomenute pravce.
"Provokacija oka"
"Provokacija oka" u ovom smislu znači da se eklektičnost Kadićevog rada manifestira kroz promjenu percepcije radova ovisno o poziciji iz kojih ih se promatra, a što subvertira naučene i/ili ideološki preduvjetovane matrice promatranja umjetničkog rada (ili konzumiranja kulture uopće) kao kategorija podređenih "logici tržišta." Drukčije rečeno, u vrijeme u kojemu je gledanje, a ne kritička interpretacija tehnološki posredovane cirkulacije uglavnom idiotskog sadržaja postalo dominantan oblik socijalne interakcije, "provokacija oka" zapravo eksponira pogled/gledanje te "neradno" vrijeme općenito kao proizvodne, postfordističke kategorije ideološki oblikovane u skladu sa zahtjevima neoliberalnog globalnog kapitalizma. Govoreći o ostalim aspektima značenja ove izložbe, Tamna materija/Reljefna masa, ako se slobodno te u asocijaciji na Black Lives Matter čita kao Dark Matter(s), s jedne strane, tangira status jugoistočne europske periferije kao "tamnog teritorija", s izbjeglicama/migrantima ili bez njih, u očima Prvog svijeta kapitala. S druge pak strane, minimalistička, uniformna, čak i pseudo-totalitarna, estetika ove izložbe ujedno je i svojevrsno zrcalno uprizorenje sociopolitičke stvarnosti kapitalističkog totalitarizma čije se crnilo ili ne vidi; ili vidi kao nedovoljno aplicirano ili pak glorificira kao ultimativni, navodno postideološki, oblik slobode.
Izložba ostaje otvorena do 22. lipnja 2021., a kustos je Šefik Tatlić.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Zagrebački nadbiskup
Nadbiskup Kutleša o slučaju časne sestre: ‘Da su mnogi šutjeli, ne bi bilo toliko dezinformacija’
Zadar
Pregled dana
PET VIJESTI DANA Dan obilježili gradonačelnikov susret s medijima i premijera filma ‘260 dana’
Zadar
Sreća u nesreći
Premijera filma 260 dana u Višnjiku nakratko prekinuta jer je gledateljici pozlilo, spasio ju poznati zadarski liječnik
Hrvatska
Narodno izjašnjavanje
Plenković kaže da ne može biti referendum o Zakonu o prostornom uređenju. Ustavni stručnjak kaže da to nije točno
Nogomet
Nisu jedini
UEFA kaznila Bayern Munchen
Zadar
Sreća u nesreći
Premijera filma 260 dana u Višnjiku nakratko prekinuta jer je gledateljici pozlilo, spasio ju poznati zadarski liječnik
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar
netransparentnost
OŠ Šimuna Kožičića Benje i ravnatelj Dražen Adžić prekršajno kažnjeni zbog zapošljavanja bez ugovora
Zadar
Paprene cijene
Zadarske mesnice bez predblagdanske gužve: Kilo tuke 20 eura, odojka 13, ponude ne fali, već novca
Zadar
remake