Utorak, 30. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Imidž sigurne destinacije s dobrom klimom i outdoor mogućnostima – glavni zadarski adut

14.04.2021. 10:00


Iako je jasno da je epidemiološka situacija neizvjesna i da se stalno mijenja, provjerili smo u Turističkoj zajednici grada Zadra koja su okvirna očekivanja od sezone. Direktor Mario Paleka dotaknuo se gorućih pitanja u ovoj izazovnoj turističkoj godini.


Ryanairove najave – razlog za optimizam
– Svima je jasno kako je ova sezona čak i neizvjesnija negoli prošlogodišnja, uslijed ponovnog pogoršanja epidemiološkog stanja u Europi i svijetu. No, nadamo se kako će brojnija procijepljenost i dosadašnja izloženost virusu opće populacije dolaskom ljetnih dana ipak rezultirati kakvim-takvim turističkim prometom. Teško je iz ove perspektive znati hoće li to biti na razini prošle godine, ili pak manje ili više. Mi se, naravno, nadamo većem prometu i u tom smjeru planiramo naše marketinške i ostale aktivnosti, govori Paleka.
Jedan od optimističnih trenutaka u očekivanju sezone su Ryanairove najave za otvaranje baze u Zračnoj luci Zadar u srpnju, pri čemu se uvode brojne dodatne linije te povezanost Zadra s gradovima diljem Europe.
– Projekt Ryanaira, ali i ostalih partnerskih niskobudžetnih aviokompanija, za Zadar je važan s više aspekata. U dosadašnjim ‘pred-covid’ godinama osigurao je velik broj tzv. city break gostiju i otvorio grad ka drugačijem, modernijem tipu turizma od onog standardnog alotmanskog kakvog smo poznavali do prije desetak godina. Osim toga, dobili smo na marketinškoj vidljivosti koja iz ovakve dugotrajne suradnje neminovno proizlazi. Vidimo da je ove godine i Zagreb inicirao suradnju s Ryanairom, a to valjda dovoljno govori o njezinoj važnosti. U takvoj konstelaciji iznimno je važno zadržati partnerstvo, otvoriti bazu, pa čak i proširiti broj destinacija, kako bismo ovu tešku covid godinu iznijeli te iduću, nadamo se, puno bolju sezonu, dočekali u punom pogonu, istaknuo je Paleka.


Pronaći nišu za turizam uz pandemiju
Upravo je i zadarska Zračna luka jedna od poveznica između turizma Zadarske te Šibensko-kninske županije, koje već neko vrijeme planiraju zajednički nastup na tržištu.
– Zadar i Šibenik zajedno sa svojim regijama imaju iznimno puno zajedničkog. Dijele ista turistička tržišta, tj. imaju iste ciljane skupine gostiju, kao i vrlo sličan turistički proizvod. Obje regije gravitiraju Zračnoj luci Zadar i kruzing luci Gaženica. Dijele tri nacionalna parka i parka prirode, imaju dva UNESCO-va grada, četiri hrvatska kraljevska grada, jedan akvatorij s dva najveća arhipelaga koja obilaze i konzumiraju isti nautički gosti. Samo u marketinškom smislu može se napraviti velik iskorak komuniciranjem pozicije na srednjem Jadranu. No, uslijed nepredviđenih okolnosti i nedostatka sredstava zasad je ta fuzija odgođena, ali ideja o projektu nije nestala. Dapače, kad se stvore svi preduvjeti, očekujemo uključenje županijskih ureda za koje vjerujemo da postoji jednak interes kao kod nas, radi svega spomenutog, govori Paleka.
No do tada, važno je suzbiti pandemiju te pronaći nišu za turizam uz pandemiju. Svi se slažu da je preduvjet odgovorno ponašanje i dobra procijepljenost. Hrvatska je omogućila svojim gostima prelazak granica na više načina – uz negativan PCR test, uz potvrdu o preboljenom covidu, uz antigenski test koji pokazuje antitijela ili uz potvrdu o cijepljenju protiv koronavirusa. U planu je i postavljanje niza punktova za jednostavnije testiranje gostiju kojima će negativan test trebati i za povratak u njihove zemlje, a neke turističke zajednice će svojim turistima sufinancirati testiranje na covid.




Sigurnost domaćina i gostiju
– Podržavamo akciju sufinanciranja testiranja, koju je osmislilo Ministarstvo sporta i turizma. To je putem Glavnog ureda HTZ-a spušteno na razinu županijskih Turističkih zajednica, koje dalje trebaju iskoordinirati djelovanje na terenu u suradnji s lokalnim uredima. Osim toga, iznimno važno, gotovo pa strateško pitanje za hrvatski turizam, bilo bi cijepljenje turističkih djelatnika. Samo sigurnost, kako domaćina, tako i gostiju može rezultirati dobrom turističkom sezonom bez žrtvovanja ljudskog zdravlja, kazuje Paleka.
Safe stay in Croatia kampanja je HTZ-a koja inzistira na visokim kriterijima čistoće i sigurnosti svih pružatelja usluga u turizmu te s takvom oznakom na svojim objektima, to gostima i jamče.
Neki od aduta Zadra u odnosu na druge destinacije, kao i u usporedbi s prošlom godinom, svakako su i neki novi, uljepšani zadarski prizori – uređena je šetnica na Muraju, obnova Providurove palače se privodi kraju, uređuju se plaže u Diklu, na Kolovarama i na Punti Bajlo…
– Novi infrastrukturni projekti zasigurno su izvrstan zalog za budućnost, ali u ovoj specifičnoj godini obilježenoj koronavirusom, dominantni elementi leže u nečem drugom. Prvenstveno, to su izvrsna prometna povezanost te imidž sigurne, lijepe i atraktivne destinacije sa savršenom klimom, fantastičnim outdoor mogućnostima i sve prepoznatljivijoj eno-gastro ponudi. Imamo izvrstan položaj u blizini središnje Europe i nudimo ono što prosječan gost iz tih zemalja za svoj odmor želi, zaključuje Paleka.