Foto: iStock/NL
Iako to vjerojatno više nikoga ne iznenađuje, znanstvenici su pronašli još dokaza koji ukazuju na to da bi mediteranski način života mogao biti ključan za zdraviji i dulji život. Ljudi koji prakticiraju takav životni stil – druženje, odmaranje, tjelesnu aktivnost i prehranu bogatu voćem, povrćem i cjelovitim žitaricama s niskim unosom šećera i soli – imaju manju vjerojatnost da će prerano umrijeti ili umrijeti od raka.
Isto se odnosi na krvnožilne bolesti, uključujući srčani i moždani udar. Studija je provedena na 110.000 799 odraslih osoba iz Engleske, Walesa i Škotske koji su znanstvenicima pružili detaljne informacije o njihovoj prehrani i životnim navikama.
Znanstvenici sa sveučilišta La Universidad Autonoma de Madrid i s Harvarda pratili su ih devet godina. Umrlo je 4247 ljudi, među njima 2401 od raka i 731 kardiovaskularnih bolesti.
Istraživači su otkrili da su ljudi koji vode mediteranski način života imali 29% manju vjerojatnost da će umrijeti u usporedbi sa svojim vršnjacima koji nisu slijedili ovaj način života.
Također su imali 28% manju vjerojatnost da će umrijeti od raka, prema studiji objavljenoj u časopisu klinike Mayo.
“Ova studija sugerira da je ljudima koji ne žive na Sredozemlju moguće usvojiti mediteranske navike i primijeniti ih u svojim kulturnim kontekstima”, rekla je glavna autorica Mercedes Sotos Prieto.
“A vidimo kako je pozitivan učinak toga na zdravlje”, rekla je.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
Vatrena stihija
Zapaljen kontejner u Benkovcu, požar zahvatio trgovinu, paketomat i automobil
Zadar
Astronomski događaj
Zadarska riva prepuna zbog pomrčine Sunca: ‘U manje od minute “planule” su sve naočale!’
Županija
Vrhunska zabava
NA NOVOJ LOKACIJI U Vrsima večeras Gastro&Wine Night uz Kanella band
Crna Kronika
Potraga na moru
Pronađeno tijelo jednog nestalog Portugalca u Velebitskom kanalu, za četvrtim se još traga
Kultura
Kino Zona
Inteligentna komedija o seksu, braku i ljubomori večeras u ljetnom kinu
Zadar
NEVJEROJATNO!
BIZARNA SCENA U ZADRU! Gola vozačica izazvala sudar, pa nudila 1000 eura?
Županija
Međunarodni dan mladih
Kako zadržati mlade u Zadarskoj županiji? Mladež HDZ-a ima rješenja
Crna Kronika
SVJEDOK SE SJEĆA
PRESUDA Zaštitara u zadarskom noćnom klubu gađala čašom: ‘Samo su mi rekli…’
Županija
UNIŠTAVANJE SIMBOLA
VANDALIZAM ŠOKIRAO VRANU Polomio raspelo uz cestu pa komadima gađao djevojku: ‘Kome smeta križ?’
Županija
HEP