Subota, 14. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

11 C°

DAN KARIJERE Studij turizma prilagoditi turizmu!

12.04.2019. 14:41
DAN KARIJERE Studij turizma prilagoditi turizmu!


Jutros je na Odjelu za turizam i komunikacijske znanosti Sveučilišta u Zadru održan Dan karijere namijenjen prije svega studentima 1. i 2. godine diplomskih studija, te 2. i 3. godine preddiplomskog studija.
Bila je ovo prigoda da se odabrane tvrtke predstave studentima Odjela. Od tvrtki, na Danu karijere sudjelovale su Coca-Cola HBC Hrvatska, Dogus Group Croatia, Falkensteiner H&R, Pine Beach Pakoštane, Selectio Kadrovi d.o.o. i Turisthotel d.d.
Nakon predstavljanja tvrtki, održana je panel rasprava s predstavnicima tvrtki, nastavnicima i studentima, a u zadnjem dijelu programa održane su različite praktične radionice tvrtki sa studentima Odjela na kojima su neke od tih tvrtki za svoje potrebe provele i selekcijski postupak sa studentima.


Već radi 70 posto studenata
Doc.dr.sc. Tomislav Klarin s Odjela za turizam i komunikacijske znanosti, inače profesor ekonomske grupe predmeta na Odjelu, kazao nam je kako većina studenata Odjela, preko 70% njih, već radi, neki tijekom cijele godine, a neki samo u sezoni. Ovo je samo jedan od načina da ih se još više približi životnim pričama ljudi koji su direktno zaposleni u turizmu, odnosno u tvrtkama koje su možda i budući potencijalni poslodavci studenata ovog Odjela.
– Neki od naših studenata već rade u ovim tvrtkama što je samo pokazatelj da već neko vrijeme s njima dobro surađujemo. Studenti odlaze kod njih na stručnu praksu, tamo i rade, a kroz ovakva događanja tvrtke studentima pružaju praktične savjete kako bi saznali koje sve kompetencije i znanja moraju posjedovati za ulazak na tržište rada, istaknuo je prof. Klarin dodavši kako je, u tom kontekstu, bilo je dosta preporuka studentima o tome što ih očekuje i kako da krenu životnim, odnosno radnim putem.
Osim predstavljanja tvrtki koje su sudjelovale na Danima karijera, Klarin je kazao kako je održana i panel rasprava koja je bila vezana uz tržište rada, aktualno stanje nezaposlenosti, pitanje odlaska mladih iz zemlje, bilo je riječi i o znanjima i kompetencijama koja se traže na tržištu rada te o usklađenosti obrazovnog sustava i potreba rada.
– Bilo je vrlo aktualno i konkretno. Ukupno je bilo oko 150 studenata, što je odlična popraćenost. Studenti su tijekom ovog događanja mogli direktno porazgovarati s poslodavcima u okviru selekcijskih razgovora. Mogli su ih pitati sve što ih zanima, predati im životopis i zamolbu za radna mjesta, kazao je dodavši kako su studentima najzanimljivije od svega bile praktične radionice vezane za neke konkretne situacije koje se događaju u okviru upravljanja ljudskim potencijalima, u marketingu, menadžmentu… Studenti su kroz grupni rad to konkretno pokušavali riješiti.


Stručna praksa dobro zaživjela
– Primjerice, snažna tehnologija, elektronički mediji, medijska i informacijska pismenost, znanja vezana uz strateško planiranje, analitičke dijagnostičke vještine potrebne za svladavanje ovog složenog okruženja. Ovakva događanja nam ukazuju i na problem nefleksibilnog sustava javnog obrazovanja. Naime, javna visoka učilišta i dalje su dosta nefleksibilna po pitanju dinamike tržišta rada. No, nisu jedina, nitko ne može pratiti ovu dinamiku, objasnio je naglasivši kako se Odjel za turizam i komunikacijske znanosti, pokušava prilagoditi koliko može u okviru svojih studijskih programa, tj. koliko mu zakon dopušta.
– Tu svakako radimo na uvođenju nekih novih predmeta i kolegija koji su nužni za tržište rada i pokušavamo ih što više uključiti kroz stručnu praksu. Prije dvije godine započeli smo s programom stručne prakse što je dobro zaživjelo. Međutim, i dalje problem predstavlja usklađivanje sezonskog rada naših studenata i njihovog sezonskog zaposlenja, kazao je Klarin dodavši kako studenti, za vrijeme najjače sezone moraju rješavati svoje ispite.
– Studenti su spomenuli da bi nastava trebala biti prilagođena malo drugačije, odnosno da bi im poslodavci mogli davati poslove u trajanju od 2, 3 ili 4 sata dnevno, a ne punih 8. Stoga, to je svakako područje na kojem ćemo se potruditi nešto promijeniti, tj. prilagoditi studij turizma turizmu, zaključio je Klarin.