Krajem prošle godine Zadarski list objavio je rezultate studije Grada Zadra provedene na temelju ankete među građanima Zadra nakon što je uveden novi režim s pretovarnim mjestima i terminima ulaska vozila na Poluotok. Riječ je o studiji koju je Grad Zadar naručio od nezavisne agencije iz Korivnice koja je za njih ujedno izradila studiju urbane logistike.
Pročelnik Upravnog odjela za EU fondove, Šime Erlić, tada nam je iznio rezultate "Analize utjecaja mjera za regulaciju prometa i poboljšanje procesa dostave robe na području pješačke zone Poluotok", a koja je pokazala da je nova regulacija dostave robe u centar grada dala jako dobre rezultate.
Naime, Grad je izradio Studiju održive logistike na području Poluotoka u svrhu određivanja adekvatnih mjera za regulaciju prometa i poboljšanje procesa dostave robe na području pješačke zone “Poluotok” u Zadru, pojasnio je Erlić, kako bi se smanjio broj nekontroliranih ulazaka na Poluotok.
Pretovarna mjesta
Temeljem ovog dokumenta kroz 2018. godinu provedene su sljedeće mjere: Izmijenjena je Odluka o određivanju i uređenju prometa na području Poluotoka, formirana su pretovarna mjesta izvan pješačke zone, omogućena je dostava uz pomoć teretnih kolica, te je povećana kontrola ulaza i izlaza postavljanjem kamera. Kako bi se provela analiza učinkovitosti navedenih mjera napravljena je dodatna analiza u kolovozu ove godine, odnosno provedena su terenska istraživanja kojima je moguće usporediti podatke o sustavu dostave na Poluotok iz kolovoza 2017. godine, sa podacima iz kolovoza 2018. godine.
No, Grad se nije zadržao na ovim mjerama, već i dalje radi na poboljšanju sustava dostave robe na Poluotok. O najnovijim mjerama razgovarali smo sa Robertinom Dujelom, pročelnikom za komunalnu djelatnost i zaštitu okoliša, te Šimom Erlićem, pročelnikom za EU fondove. Oni napominju kako Grad Zadar ne posustaje u uređenju dostave Poluotokom te su, nakon donošenja nove Odluke o načinu dostave, uvođenja pretovarnih mjesta po obodu pješačke zone i postavljanja kamera za nadzor ulaza u pješačku zonu, kao tandem počelnika spremni za novi izazov:
Povezani sa sustavom kamera
– Sljedeći korak podrške za uspostavu nadzora nad provedbom odluke koja uređuje promet u pješačkoj zoni ili dostavu, kako se svi mi volimo izraziti, je postavljanje mobilnih fizičkih barijera softwearski povezanih sa sustavom kamera i bazom podataka o vozilima koja imaju odobrenje upravnog tijela Grada za dostavu. Izazov projektnog zadatka, kojega smo postavili pred našu tvrtku Inovativni Zadar i putem koje ga planiramo realizirati, je u analizi i rješenju svih izoliranih slučajeva ulaska vozila u pješačku zonu, bilo da je riječ o intervencijama hitnih službi ili pak samo osobnoj dostavi za potrebe naših stanara Poluotoka – pojašnjava Dujela.
Naime, ovaj sustav zahtijeva razradu do najsitnijih detalja i stalan nadzor operatera, u ovom slučaju prometnog redarstva nad lokacijama.
Rokovi izvedbe
– Rokove izvedbe sami smo sebi postavili ja i pročelnik Erlić. Vjerujemo da ćemo do lipnja imati ugrađene prepreke na tri lokacije: Nova vrata, Medulićeva ulica, te kod Gospe od zdravlja. No bitnije od rokova je da Inovativni Zadar odabere kvalitetan funkcionalan sustav na koji ni mi, ni naši građani kao krajnji korisnici neće imati većih primjedbi – najavljuje Dujela.
Pročelnik Erlić pak navodi kako je stručna analiza dosad implementiranog pokazala da su na tragu konačnog rješenja:
– Mobilne prepreke su nadogradnja i logičan nastavak naše brige kako građanima i njihovim gostima, tako i o dijelu onih kojima je dostava u pješačku zonu nužna potreba – kaže Erlić.
– Grad Zadar tako je i najnovijim mjerama pokazao da svim raspoloživim resursima odgovaraju na sve izazove u prostoru i probleme svakodnevice, poručuje na kraju Dujela.
Na pretovarnim mjestima dnevno 190 vozila
Analiza utjecaja mjera za regulaciju prometa i poboljšanje procesa dostave robe na području pješačke zone Poluotok otkrila je i vrlo zanimljive podatke o tome kakvo je vrijeme zadržavanja dostavnih vozila na Poluotoku:
– Podaci iz studije pokazuju da je vrijeme zadržavanja na 11 pretovarnih mjesta u prosjeku 20 minuta, što je u granicama dozvoljenog vremena zadržavanja koje iznosi maksimalno 30 minuta. Iznimka je jedino na lokaciji tržnice na kojoj se, zbog nedostatka manipulativnog prostora, vozila zadržavaju i duže od dozvoljenog vremena. Isto tako podaci pokazuju kako postoji trend neispravnog korištenja pretovarnih mjesta, odnosno korištenje pretovarnih mjesta u svrhe koje nisu vezane uz dostavu robe, u razdoblju prilagodbe na novu regulaciju. Ukupni podaci za pretovarna mjesta pokazuju da je u razdoblju provedbe istraživanja dnevno 190 vozila koristilo pretovarna mjesta. Ovaj podatak pokazuje da se pretovarna mjesta koriste, što direktno doprinosi smanjenju ulaza dostavnih vozila na Poluotok, a što je trend kojeg želimo nastaviti u daljnjem razvoj sustava dostave – kaže Erlić.
najnovije
najčitanije
Nogomet
NJEMAČKI KLUB
Bayer u problemima s ozljedama, Alonso: Možda i ja zaigram
Nogomet
azijska liga prvaka
Pobjeda Al Nassra, dva gola Ronalda, Brozović nastupio
Svijet
AMERIČKI PREDSJEDNIK
Uoči odlaska iz Bijele kuće, Biden posljednji put pomilovao purice
Hrvatska
razgovor
Plenković razgovarao s Trumpom o bilateralnim odnosima i Ukrajini
Hrvatska
PREMIJER
Plenković: Ne postoje nikakvi ‘tajni letovi’, radi se o provedbi Dublinskog režima
Crna Kronika
strava u slavoniji
Nasred ulice izboden muškarac, preminuo u bolnici
Zadar
U OBJEKTIVU
MODNA ANALIZA Gradske ulice i ove su subote bile pune odličnih street style komada
Županija
kupnja
I ovu nedjelju otvoren određen broj trgovina u Zadru i županiji, donosimo popis
Zadarski prsten
odzvonilo neodgovornima
Kamere i kazne s ciljem zaštite prirode u Vrsima
Zadar
glazbena diva