Nakon što je ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak odbila prijedlog kurikuluma povijesti kakav joj je nedavno poslala Ekspertna radna skupina kojom koordinira Radovan Fuchs, prijedlog je uputila u novu javnu raspravu. Moglo bi se dogoditi kako je ovo treći prijedlog kurikuluma povijesti u tri godine.
Povijest bi trebalo temeljiti na činjenicama
O ovoj temi i razgovarali smo i sa zadarskim profesorima povijesti koji svakodnevno rade s djecom prema postojećim kurikulumima.
Nazvali smo nekoliko profesora koji predaju povijest u gimnazijama te nekoliko njih u strukovnim školama kako bismo dobili njihova mišljenja. Međutim, naišli smo na prepreku jer velik dio njih nije htio o tome razgovarati od straha da bi se njihove riječi mogle krivo protumačiti te kako bi mogli imati problema.
Ipak, neki su kratko prokomentirali, a jedna od njih je i Tihana Magaš, profesorica povijesti u Gimnaziji Vladimira Nazora.
– Dokle god nastava povijesti bude predmet ideoloških prepucavanja ne možemo dalje. Ipak, najviše mi smeta što se ni u jednom prijedlogu kurikuluma nije postigla veća autonomnost profesora, rekla je Magaš pojasnivši kako profesori moraju pratiti određenu satnicu, ali često uvjeti rada nisu u svim razredima jednaki.
Ruzario Šoša, profesor povijesti u Medicinskoj školi Ante Kuzmanića rekao nam je kratko kako je pesimističan te kako bi povijest trebalo temeljiti na činjenicama.
Budak/Koren kurikul
O ovoj temi upitali smo i izv. prof. dr. Antu Bralića, pročelnika Odjela za povijest Sveučilišta u Zadru.
– Profesori sa zadarskog Odjela povijesti su se na ovu temu izjašnjavali i 2016. i krajem 2018. godine kao i sada 2019. godine. Pri tome nismo mogli naići niti na elementarnu mogućnost promoviranja naših stavova sve do početka ove godine. Iako je postojala, sve do nedavno, medijska blokada svih onih koji su imali kritično mišljenje o Budak/Koren kurikulu, u stručnim krugovima s pažnjom su praćene ocjene Odjela za povijest Sveučilišta u Zadru jer su bitne segmente naših iskaza potvrdili i Hrvatski institut za povijest, najznačajnija povjesničarska institucija i Stručna skupina HAZU koja je dala negativnu ocjenu Budak/Koren kurikula. Ukratko prijašnji Budak/Koren kurikuli imali su osnovna dva nedostatka: nepostojanje vertikale podučavanja nacionalne povijesti, nerealno postavljeni ishodi učenja, pojasnio je profesor Bralić.
Dodao je kako sadašnji dorađeni kurikul, koji je na raspravi od 7. veljače 2019., ima jasno naznačene ishode učenja i sadržaje. Uspostavljena je jasna vertikala podučavanja svjetske i nacionalne povijesti. Međutim, dodao je, kako je ovaj kurikul rađen u iznimno kratkom roku kroz božićno i novogodišnje vrijeme neke stvari nisu bile najbolje napravljene te je Stručno vijeće Odjela za povijest predložilo neke izmjene i poboljšanja.
– Nakon iskaza predsjednika Vlade koncepcija zadnjeg kurikula je uzeta kao temelj budućih preinaka, zaključio je Bralić.
najnovije
najčitanije
Svijet
Glavni zapovjednik
Sirijski pobunjenički vođa obećao kazniti svakog tko je mučio ili ubijao zatvorenike
Svijet
RUSKI PREDSJEDNIK
Putin: Rusija se udružuje s BRICS-om kako bi stvorili AI savez
Hrvatska
SABORSKI ZASTUPNIK
Pupovac: Zabrinut sam za zdravlje glave koja se zove Bulj!
Hrvatska
NOVI PROBLEMI
Pao je Facebook, u problemima i Whatsapp, Instagram i Messenger
Hrvatska
AKTUALNI PREDSJENIK
Milanović pozvao građane na izbore, kaže da su ‘institucije ukradene i prisvojene’
Zadar
ŽIVOT BEZ GRANICA
Jurica Milin, osoba s Down sindromom, uspješno ruši barijere i ostvaruje svoje snove
Kultura
VELIKI KONCERT U HNK ZADAR
Klapa Anima Maris vraća se na velika vrata: “Kada nam netko priđe i podijeli svoj dojam, tada znamo da…”
Zadar
sigurnosne mjere
Policija snima utakmicu Zadra i srpske momčadi
Crna Kronika
opirao se uhićenju
Divljao po ambulanti na zadarskom području, liječnici prijetio smrću
Gastro
za svako nepce