Bilo je oko 200 uzvanika i sudjelovalo je pet tvrtki. Svi izlagači su opisali nešto svoje, izvorno, pridonijeli da dobijemo lijepu sliku ‘hrvatske pozitive’. Pokazali smo da se može biti poslovno uspješan, ali povrh toga davati svijetu više. Biti ne samo dobra tvrtka, već i velika tvrtka. Željeli smo poslužiti drugima za primjer i vjerujemo da će nas svake godine biti sve više, kaže Tudor
U knjizi-planeru “Učinkoviti menadžer 2014.” autora Gorana Tudora, koja promiče dobre primjere tvrtki s društveno odgovornim poslovanjem (DOP), među 14 hrvatskih tvrtki našli su se i primjeri triju sa zadarskog područja – Gradska knjižnica Zadar, Ćistoća Zadar i Ilirija d.d.. Tako su zadarske tvrtke uz bok onih koje, uz svoju osnovnu djelatnost, doprinose društvu bilo volonterskim radom, edukacijom djece i mladih, brigom za zdravlje svojih zaposlenika, zaštitom životinja i slično.
Tudor je autor projekta “Društveno odgovorno poslovanje – više, brže!” kojim, između ostalog i u svom “Učinkovitom menadžeru” ističe primjere uspješnih tvrtki, a prošlog tjedna je sazvao i prvu konferenciju- izložbu o dobroj praksi društveno odgovornog poslovanja u Hrvatskoj pod geslom “Dobra Hrvatska”.
– Bilo je oko 200 uzvanika i sudjelovalo je pet tvrtki. Svi izlagači su opisali nešto svoje, izvorno, pridonijeli da dobijemo lijepu sliku ‘hrvatske pozitive’. Pokazali smo da se može biti poslovno uspješan, ali povrh toga davati svijetu više. Biti ne samo dobra tvrtka, već i velika tvrtka. Željeli smo poslužiti drugima za primjer i vjerujemo da će nas svake godine biti sve više, kaže Tudor.
Osim “Učinkovitog menadžera” koji izlazi već 20 godina i organizacijom konferencija, sa svojom tvrtkom M.E.P. d.o.o. koja se bavi poslovnom edukacijom, Tudor u okviru ovog projekta planira organizirati i edukaciju tvrtki o uvođenju DOP-a, okrugle stolove i slično, a 2015. godine planira izdati knjigu “Presijek dobre Hrvatske” u kojoj će se u pedesetak primjera također naći ove tri zadarske tvrtke.
Gradska knjižnica Zadar je u “Učinkovitom menadžeru” izdvojena kao “najisplativija zadarska poslijeratna društvena investicija”.
Istaknut je iskorak Gradske knjižnice prema građanima te njezini popularni brendovi, kao što su događanja na temu mora Morski utorak, zatim Svaštarnica za tinjedžere, projekt Delmata koji je rezultirao pokretanjem Festivala dječje klape i osnivanjem zaklade Delmata.
Posebno se ističe projekt Perpetuum koji objedinjuje dostavu knjiga na kućne adrese korisnicima koji nisu u mogućnosti doći u knjižnicu, razmjenu školskih udžbenika, besplatne instrukcije za učenike slabijeg imovinskog stanja, besplatne tečajevi računalne pismenosti i slično. Spominju se radionice pod brendiranim nazivom How yes no na kojima studenti volonteri podučavaju mlade vještinama života (npr. kako da učenje ne bude mučenje, kako njegovati samopuzdanje i samopoštovanje, kako kazati ne…).
Ističe se i njegovanje volonterskog rada u Gradskoj knjižnici te nabrajaju priznanja koja je Knjižnica dobila.
– Dajući svom gradu stalno više Gradska knjižnica Zadar opravdava atribut društveno odgovorne, stoji u “Učinkovitom menadžeru”.
Primjer Čistoće Zadar se našao u “Učinkovitom menadžeru” dvije godine zaredom.
– Nekad prije gradsko poduzeće Čistoća imalo je na brizi tek odvoz smeća. A danas je zadaća drugačija: imati čisti grad. Otpad pripremiti za ponovno korisno korištenje, ili kako kaže misija – omogućiti sugrađanima život u ljepšem, čišćem i zdravijem okolišu.
Ističe se i Čistoćin program uređenja deset divljih odlagališta na sedam zadarskih otoka te naglasak na prevenciji i edukaciji. Mlade Zadrane Čistoća “odgaja” da postanu poklonici čistog grada i kraja, razviju pozitivne navike postupanja s otpadom (izbjegavanje, smanjivanje, odvojeno sakupljanje otpada i sl.). Gotovo svakog tjedna zaposlenici Čistoće i aktivisti udruge Eko-Zadar odlaze u jedan vrtić gdje se djecu podučava o tome kako je lijepo živjeti u uređenu gradu, kako papir i vrećice ne treba ostavljati za sobom kao osobni trag… Na radonicama se igra, crta, druži sa vozačima i čistačima. Vrtićku edukaciju prolazi preko 2.000 mališana na godinu. A spomenuti su i prepoznatljivi metalni kontejneri koje mlađi učenici oslikavaju.
Ilirija d.d. u Biogradu na Moru je istaknuta kao jedna od vodećih turističkih tvrki zadarske regije i šire.
– Uvažavati načela pravilne selekcije ljudi, imati oko sebe jednake ili bolje od sebe, uz prepoznavanje talenta i sklonosti specifičnim i neistraženim vrijednostima, uz stalno educiranje, također su odrednice liderstva. Osjećati sve to pri upravljanju desecima i stotinama ljudi, milijunima i desecima milijuna kuna, imati osjećaj za svakog pojedinca koji u dobroj vjeri i najboljim znanjem pridonosi zajedničkom pothvatu, imati osjećaj za dugoročnu korisnu i upotrebnu održivost onog što radite, imati osjećaj za ravnotežu i usklađen balans međuodnosa, kako ga je nedokučivo i nepogrešivo uspostavila priroda – zemlja, zrak i voda koji nam obdaruju ovozemaljski život, pitanje je kojim menedžer mora provjeravati sebe u svakom trenutku i pri svakoj odluci, stoji u “Učinkovitom menadžeru”.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
PRUŽILI PRVU POMOĆ
Vojnici u Okučanima pomogli vozaču nakon prometne nesreće
Hrvatska
SJEĆANJE NA POKOLJ
Obilježena 80. godišnjica tragedije sela Lipa u Drugom svjetskom ratu
Hrvatska
ZATVORENE PRIJAVE
Na Susretu hrvatske katoličke mladeži u Gospiću bit će oko 10 tisuća sudionika
Zadar
ZAŠTITNICA ARBANASA
U četvrtak počinju Dani Gospe Loretske, donosimo program
Hrvatska
PREDSJEDNIK VLADE
Plenković prozvao Milanovića: Sakrio se kao mali miš nakon što je kršio Ustav
Zadar & Županija
BOGAT PROGRAM
Ne znate gdje za Praznik rada? U Zadarskoj županiji organizirano niz prigodnih događanja
Zadar
CIJENE SLADOLEDA
Pogledajte kako se kreću cijene kuglice sladoleda na Poluotoku: ‘Možda je to malo puno dati za sladoled…’
Zadar
POTREBA ILI TREND
U Zadru raste broj igraonica i rođendaonica za dječje proslave
Scena
ČLAN SASSUOLA
OSVOJIO MNOGE JEDNOSTAVNOŠĆU: Reprezentativac Martin Erlić u sretnoj je vezi sa Zadrankom
Zadar & Županija
PROPALI POGON