Ovih dana Ist je prepun jahti i sličnih plovila, i do 80 ih se navečer usidri u uvali Široka, a mnoge i u Kosirači i to se ponavlja svakoga dana. Što će biti, ako dosadašnji koncesionar prekine njihov prihvat?
Ovih je dana otok Ist ponovo, kao i prije pet godina pogodila nezgoda s privezištima, jer je rok koncesije na tamošnjim privezištima i sidrištu prestao usred sezone, 25. srpnja i nije “stigao” novi! Otok Ist je poznat diljem Europe po odličnoj maritimnoj poziciji, pa tamo po tradiciji ljeti dolaze brojna plovila, jahte, jedrilice, gliseri i slična luksuzna plovila. Išćani, poznati i po gostoprimstvu, ih rado primaju i pružaju im sve usluge kako kod privezivanja, tako i u mjestu koje živi doslovno turistički s mnogim potrebnim sadržajima, koji trebaju turistima nautičarima. Poznato je, među ostalim, da na Ist svakoga ljeta navraća i belgijski kralj s obitelji kao i drugi uglednici iz Europe, koji se predvečer sidre u išćanskoj luci Široka i izlaze u mjesto, u njihove restorane i kafiće.
Odgovor još ne stiže
No, kakvu će sliku ponijeti sada, kada mjesna Zadruga, koja je koncesionar na sidrištima, nema ovlasti naplaćivanja, a niti pružanja ikakvih usluga iz nevjerojatno prozaičnoga razloga, nije produžena, niti izdana nova koncesija! A u usluge, osim samoga privezivanja na bove i pontone, spada i davanje vode, tuševa, sanitarija, recepcije s informativnom službom, zbrinjavanje otpada s plovila, osiguranje eko kontejnera za otpadna ulja i akumulatore, te i drugih usluga, a što obavlja pet zaposlenika.
Mjesni odbor Ist je još prije mjesec dana pismeno obavijestio Županiju, koja je nadležna za davanje takvih koncesija i upozorio da istječe rok za staru koncesiju, ali još nije dobio odgovor, odnosno još ni danas nije raspisan natječaj za davanje nove koncesije. Pitajući zbog čega se to događa i zašto se ponavlja slična situacija koja je bila i prije pet godina, Išćani traže objašnjenje zašto se problem koncesioniranja pomorskoga dobra i prihvata nautičara na Istu ne riješi na način kako je to u drugim otočnim lučicama, pa nabrajaju Olib, Silbu, Zapuntel, Sali, Zaglav, Božvu i još dosta lučica, gdje se i proširuje lučko područje i surađuje s Lučkom upravom.
Talijani 2007. otišli
Isto tako pitaju zašto se u međuvremenu nije riješilo preimenovanje privezišta u marinu, kako to nalaže Pravilnik o razvrstavanju i kategorizaciji luka nautičkog turizma još iz 2008. godine, a pripominju da njihova Zadruga ima uvjete i zadovoljila bi ih shodno propisima.
Inače, zbog sličnih propusta 2007. godine, sjećmo se, do Ista je organizirano bilo doplovilo 40 talijanskih luksuznih plovila i nije ih imao tko prihvatiti. One su se okrenule i otplovile prema drugim destinacijama.
Ovih dana Ist je prepun jahti i sličnih plovila, i do 80 ih se navečer usidri u uvali Široka, a mnoge i u Kosirači i to se ponavlja svakoga dana. Što će biti, ako dosadašnji koncesionar prekine njihov prihvat?
najnovije
najčitanije
Hrvatska
ACI MARINA
Najveći lanac marina na Mediteranu nastavio s rastom
Nogomet
BRAZILSKI STOPER
Thiago Silva napušta Chelsea na kraju sezone
Hrvatska
premijer
Plenković: Koalicija s DP-om ne bi ugrozila hrvatski položaj u EU-u
Zadar
NESREĆA
[FOTO] Nesreća kod City Gallerie, auto se zabio u stup
Hrvatska
BRUXELLES
Plenković o proračunu EU-a: “Radi se u budućnosti same Unije”
Zadar
NAŠ ZADAR
Popularna zadarska stranica oduševila snimkom s vjenčanja: ‘Ne bude li mi ovakav pir, neću se udavat’
Crna Kronika
MAKARSKA
Preminula starija žena, policije privela 40-godišnaka koji ju je gurnuo
Zadar
Fra Andrija Bilokapić
Dobitnik županijske Nagrade za životno djelo: ‘Abortus, transrodnost, eutanazija, sve su to bolesti našega društva’
Crna Kronika
Osuđen je
Pijan vrijeđao suprugu, a kasnije tvrdio: “Rekla mi je da imam malo spolovilo i da sam – kit!”
Moda
analiza subotnjeg đira