Ne značajno i ne znatno ali opet dovoljno drugačije da sadašnji vlasnici požele novu generaciju kultnog Lancijinog mališana Y
Sredina osamdesetih godina prošlog stoljeća u kategoriji malih, gradskih automobila donijela je senzacionalni novitet – Lanciju Y10. Odnosno da budemo do kraja precizni, u Italiji se taj automobil prodavao pod značkom Autobianchija a u izvoz je odlazio kao Lancia. Svejedno, kako se god zvao sve je bilo pod okriljem Fiata koji je trebao mali, komercijalni ali ne i “jeftini” automobil. Tražilo se nešto drugačije, otmjenije a opet malo, nešto kao drugi automobil za bogatije obitelji. Lancia Y10 je za vrlo kratko vrijeme postala omiljenom, naročito među ljepšim spolom. Što zbog kombinacije boja, luksuznih elemenata, temperamentnih motora i iznimne upravljivosti postala je silno željenim automobilom. Istina kako je bila riječ o Lanciji, cijena je bila znatno viša od prosjeka klase. Automobil postaje svojevrsna ikona stila a njegov se utjecaj širi i preko granica Italije – primjerice u Rijeci i Istri ima itekako dobar status.
Sredinom devedesetih briše se broj 10 iz naziva, ostaje jednostavno Lancija Y a na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi uživo ćemo se upoznati i s njezinom – trećom generacijom. U smislu dimenzija pa i izgleda nikakve senzacije nema ali mora se priznati da je njezina evolucija opet napravljena iznimno uspješno.
Igrom slučaja zimus smo u Livignu naletjeli na maskirani automobil. Po nekim elementima, jer bio je skoro stopostotno oblijepljen folijama, dalo se naslutiti kako se radi o Lanciji Y. Ali, bila je tako slična drugoj generaciji da je zapravo bilo teško vjerovati kako se ispred nas krije – treća. Danas, kad je otkrivena, vidimo da smo bili u pravu. U siječnju se Livignom uistinu kretala nova Lancia Y. Dimenzije su joj praktično iste, dužina je 3,84 metara, širina 1,67 te visina 1,51 metar. Stilski je i straga slična prethodnici ali je zato prednja maska izrazito povećana tako da ostavlja utisak znatno većeg i moćnijeg automobila no što to Y jeste. I ako bismo bili do kraja precizni, najbolji opis treće generacije Y bio bi da se tu zapravo radi o smanjenoj kopiji kompaktne ljepotice Delte. Slična je priča i u unutrašnjosti – podosta luksuza i naglašenih prelaza kao i kvalitetnih materijala.
Za pogon će se brinuti tri, odnosno uvjetno rečeno četiri agregata. Uz klasični benzinac zapremine 1,2 litre sa 69 KS, tu je i moderni “twin air” koji pronalazimo i u Fiatu 500 – skromnih 0,9 litara ali zato velikih 85 KS. K tome i samo dva cilindra tako da je jasno kako iz Fiatovih pogona stiže nova revolucija kad su mali motori u pitanju. Govorimo li o dizelašima, tu je 1.3 MultiJet druge generacije snage 95 KS a već spomenuti 1,2-litreni benzinac se nudi i u “bi-fuel” opciji kada kao pogonsko gorivo koristi i – plin.
Y će se nuditi u tri razine opreme a kupci će moći birati između čak 17 boja i njihovih međusobnih kombinacija. Nova generacija Lancije Y, u verziji s pet vratiju jer će se na trovratni model pričekati još neko vrijeme, se očekuje u prodaji najkasnije u lipnju.
najnovije
najčitanije
Zadar
LJETO PRED VRATIMA
[FOTO] Mnogi uživali pod suncem na plaži
Hrvatska
FORMIRANJE ANTIKORUPCIJSKE VEĆINE
SDP-ovac Jakšić: Spojimo se na onome po čemu smo svi u ove četiri godine “jašili”
Sport
VICEPRVACI HRVATSKE
Prva odbojkaška medalja za OŠ Bartula Kašića
Zadar
PREDIO BOKANJCA
Povodom obilježavanja Dana planete Zemlje uklonjeno 3,87 tona otpada
Zadar
ČUVARI NEBA
Rafalei će sutra preletjeti hrvatskim nebom, evo kada će biti iznad Zadra
Zadar
NAŠ ZADAR
Popularna zadarska stranica oduševila snimkom s vjenčanja: ‘Ne bude li mi ovakav pir, neću se udavat’
Zadar
Fra Andrija Bilokapić
Dobitnik županijske Nagrade za životno djelo: ‘Abortus, transrodnost, eutanazija, sve su to bolesti našega društva’
Zadar
NESREĆA
[FOTO] Nesreća kod City Gallerie, auto se zabio u stup
Zadar
POTREBA ILI TREND
U Zadru raste broj igraonica i rođendaonica za dječje proslave
Zadar
CIJENE SLADOLEDA