S obzirom da su počele vrućine, za nerealna očekivanja u turizmu i općenito na polju gospodarstva u uvjetima globalne krize i loše lokalne analize, brojnim će se izgovorima za pogrešne procjene možda pribrojiti čak i – nedužno Sunce!
Naime, govornike kao da je uhvatila sunčanica pa njihove riječi lebde bez uporišta u stvarnosti i nude halucinaciju sretne, bogate, najljepše i najpoželjnije destinacije na svijetu, koju, eto, zbog mračne zavjese krize, ne mogu prepoznati ni oni koji u njoj žive, ni oni koji bi u nju trebali doći tijekom turističke sezone ošamućeni potrošenom parolom “mala zemlja za veliki odmor”.
Onima koji na svijet gledaju ne iz visine, nego “iz nizine”, ispod oboda velikog, trošnog šešira i bez ružičastih naočala, istina izgleda drugačije i upućuje već sada da će turizam svakako podbaciti, no svima se uporno pokušava servirati optimizam bez pokrića i uvjeriti tzv. pesimiste da iz svoje perspektive baš i ne vide dobro jer kriza polako gubi na snazi. Ne vide kako je uspjeh što se zemlja uspjela zadužiti više nego ikad.
To što su se počeli objavljivati obeshrabrujući pokazatelji (ne)uspješnosti turističke sezone nikoga ozbiljno nije zabrinulo niti zaustavilo u već pomalo potrošenoj i sad već malo vjerojatnoj tvrdnji i nadi da će turizam biti luka spasa za krizni plimni val koji će morati zaobići hrvatske sunčane obale. Tako su se mogle čuti i tvrdnje kako će kriza u svoju silaznu putanju, ali i one da nam predstoje teški dani koji će tražiti ne samo promjenu načina promišljnja gospodarstva, nego i promjenu mentaliteta.
Kako zaraditi što više, a raditi što manje, morat će prestati biti dominantni moto u svijetu (ne)rada. Oni koji su u prilici čuti ovakva potpuno suprotna razmišljanja mogu samo zaključiti da je istina zasigurno negdje u sredini, no da ova sredina nikako nije “zlatna”. Igranje potpuno i isključivo na turizam dok izostaje dosljedna i cjelovita primjena antirecesijskih mjera, poput primjerice, osiguranja likvidnosti, može biti vrlo opasno. Velike državne tvrtke svrstane su u neplatiše i ne treba biti ekonomski strateg da bi se shvatilo kako taj lanac nelikvidnosti može početi dobivati nove karike. Nemoguće je, također, u sveopćoj recesijskoj histeriji Hrvatsku predstavljati kao onu izvnvremensku i izvanprostornu oazu koju će kriza samo okrznuti i uporno tvrditi kako će turizam izvući zemlju iz teškoća iako je jasno kako se problemi, poput koncentričnih krugova, iz gospodarstva šire na sve ostale sfere života.
Trebaju se namaknuti obećani milijuni na brojnim stavkama, raznim socijalnim kategorijama, a istodobno provoditi štednju kao lajtmotiv državnog proračuna.
Treba uvjeriti neodlučne turiste u poslovično gostoprimstvo i bajkovite ljepote koje se jednostavno moraju vidjeti i onda ništa neće biti skupo. Ovakvo sunce i more nitko ne može platiti!
Valjda treba bez promišljanja vjerovati da nisu uludo potrošeni pusti milijuni za turistički marketing, misliti kako će nas sve spasiti to magično sunce i more i živjeti sretno kao da nam uistinu granjiva sunce, a ne kao da nam je misli pomutila ta turistička sunčanica?!
najnovije
najčitanije
Nogomet
Ligue 1
PSG je ponovo francuski prvak! Pobjeda Lyona donijela je veliko slavlje Parižanima
Svijet
IZDANA UPOZORENJA
Azija na udaru toplinskog vala, temperatura doseže 45 stupnjeva, škole zatvorene
Crna Kronika
TRAGEDIJA NA CESTI
Motociklist poginuo u sudaru s automobilom u Samoboru
Hrvatska
formiranje vlade
Nova runda pregovora u ponedjeljak, DP se sastaje sa SDP-om i HDZ-om
Košarka
Završila Prva ženska liga
FANTASTIČAN UČINAK Sjajna sezona Zadranki, 20 utakmica, 20 pobjeda
Crna Kronika
MAKARSKA
Preminula starija žena, policije privela 40-godišnaka koji ju je gurnuo
Crna Kronika
Osuđen je
Pijan vrijeđao suprugu, a kasnije tvrdio: “Rekla mi je da imam malo spolovilo i da sam – kit!”
Zadar
KUPNJA NEDJELJOM
Evo u kojim trgovinama u Zadru danas možete obaviti kupnju
Crna Kronika
1,59 promila
U Zadru vidno pijan vikao na ulici, policija ga uhitila
Moda
analiza subotnjeg đira