Nedjelja, 8. rujna 2024

Weather icon

Vrijeme danas

23 C°

KAMPING

PRIRODA I KOMFOR Kampovi u Zadarskoj županiji bez srpanjske rupe i s rastom prometa

Autor: Nikolina Lucić

06.09.2024. 15:29
PRIRODA I KOMFOR Kampovi u Zadarskoj županiji bez srpanjske rupe i s rastom prometa

Foto: VISIT CROATIA



Kampiranje je oduvijek bilo najbolji izbor odmora za one koji vole mir i tišinu, ljepotu prirode i jednostavniji način života. Osim po posebnoj brizi i orijentaciji k prirodi, kamping je dugo godina bio poznat i kao najpovoljnija opcija ljetovanja na našoj obali. No, modernizacijom poslovanja i okretanjem k »glampingu« kampiranje je također postalo oblikom luksuznog turizma, naročito za one turiste koji žele boraviti u prirodi, ali u nešto komotnijem smještaju s više popratnih sadržaja. O špici sezone pričali smo s voditeljicama triju zadarskih kampova.


Očekuje se dobra posezona




Tena Hoti, voditeljica prodaje »Camping Villagea Šimuni« s otoka Paga istaknula je kako je sama špica sezone, ali i predsezona u njihovu kampu prošla odlično.


– Kroz sve mjesece bilježimo porast noćenja, a uz dobru i kvalitetnu ponudu, kamping turizam može ostvariti odlične rezultate i u pred i posezoni. Ove godine bilježimo porast prometa i noćenja kroz cijelo ljeto, nismo imali tzv. srpanjsku rupu, zapravo u srpnju bilježimo najveći porast. Jako smo zadovoljni ostvarenim rezultatima u visokoj sezoni, ali i predsezoni, kazala je Hoti, koju smo pitali i je li kamping sektor prošao kroz porast cijena koji je primjetan u turističkoj industriji.


– Konkretno što se tiče nas, ove godine nismo podizali znatno cijene u niti jednom segmentu poslovanja, više-manje su nam ostale jednake kao i prošle godine. Imali smo odličnu reakciju gostiju na tu odluku, stoga vjerujemo da je to jedan od razloga zašto bilježimo odlične rezultate kroz cijelu sezonu. S obzirom na najave, očekujemo dobru posezonu. Naravno, nadamo se pogodnoj vremenskoj prognozi koja je jedan od odlučujućih faktora za dolazak gostiju u tom periodu. Svakako, ukoliko se uz pogodnu vremensku prognozu radi na dobroj ponudi i u posezoni, a mislimo da možemo reći kako kampovi u Hrvatskoj aktivno rade na tome, kamping sektor ima priliku nastaviti svoj rast i u tom periodu, istaknula je Hoti, dodavši kako period posezone otvara priliku gostima bolje se povezati s prirodom, jer ipak je u pitanju mirniji period sezone s manjim brojem posjetitelja. Posjetitelji kampova su generalno tip gostiju koji pokazuju poštovanje i povezanost s prirodom, neovisno o periodu sezone.




– Gotovo svi lokali u kampu Šimuni su na otvorenom, kao i animacijske aktivnosti, razna događanja i teretana, te kada to povežemo s gustom borovom šumom, te dugačkom plažom, možemo reći da gostima pružamo priliku odmora u prirodi u punom smislu riječi, zaključila je Hoti.


Tena Hoti


Mali kamp, veliki uspjeh


A da su kampisti posebno orijentirani zaštiti prirode, potvrdila nam je i direktorica kampa »Odmoree« Martina Martinović Stošić, naglasivši kako su zabilježili rast prometa od oko osam posto. Ovaj mali kamp dvostruki je dobitnik priznanja za najbolji mali kamp i nadaleko je poznat među turistima.




– Mi osobno nismo imali srpanjsku rupu. Međutim, sezonu ne možemo gledati zasebno po mjesecima. Brojke se zbrajaju tek na kraju. Događa se u kamping sektoru svake godine u nekom periodu poneka rupa. Najčešće je to zbog različitog rasporeda praznika ili npr. nogometnog prvenstva ove godine. Ove sezone smo imali značajno više domaćih gostiju, a nešto malo manje Nijemaca nego prošlih godina. Kroz razgovor sa stranim gostima primijeti se velik utjecaj medija koji šire negativnu sliku o cijenama u Hrvatskoj, poručila je Martinović Stošić, dodavši kako su pokušali saznati cijene identičnih proizvoda u njihovim matičnim gradovima i došli do zaključka da su iste ili više, i da je njihov strah bio neopravdan.


– Što se tiče samog smještaja, naš kamp je u višem cjenovnom rangu, ali ga opravdava kvaliteta tako da su gosti i ove godine bili spremni to platiti. Hrvatski kamping se po kvaliteti usluge nalazi medu prvima u Europi i sukladno tome svi zajedno trebamo raditi na promjeni percepcije Hrvatske kao jeftine destinacije u destinaciju koja opravdava vrijednost za novac, naglasila je Martinović Stošić.


Kampiranje je kaže, prošlo kroz promjene koje su utjecale na cijelo gospodarstvo. Rast cijena, dodala je, zato najviše osjete na cijeni rada i u ugostiteljstvu. Zbog nedostatka radne snage troškovi uvoza stranih radnika povećavaju cijenu rada.


– Što se tiče energenata, spadamo u kategoriju ekoloških kampova koji sami proizvode električnu energiju i recikliraju otpadne vode, tako da smo tu dobro prošli. Posezona nam je još od prošle godine rasprodana. Kad pustimo online booking prvo nam se obično proda rujan. Zadnjih godina primjećujemo sve veći interes za predsezonu i posezonu, ponajprije zbog klimatskih promjena pa onda i povoljnijih cijena, poručila je Martinović Stošić.


Martina Martinović Stošić i Andreas Stošić proslavili 10. godišnjicu kampa »Odmoree«


Najskuplja destinacija


I u jednom od najvećih zadarskih kampova, Zaton Holiday Resortu, zadovoljni su rezultatima.


– Sa špicom sezone (srpanj i kolovoz) u Zaton Holiday Resortu smo vrlo zadovoljni. Na razini čitavog resorta (kamp i apartmani) ostvarili smo bolji financijski rezultat u usporedbi s istim razdobljem prošle godine. Veseli činjenica da su naša tradicionalna emitivna tržišta kumulativno gledano ostala stabilna, a sve snažniju poziciju ostvarujemo i na tržištima kojima Zaton do sada nije bio prvi izbor. Tu se prvenstveno misli na Irsku i UK, istaknula je na početku razgovora Ana First, komercijalna direktorica u Turisthotelu, dodavši kako pad prometa u Zaton Holiday Resortu ove sezone nisu osjetili, a učinke tzv. srpanjske rupe ispravnim su cjenovnim politikama neutralizirali i u potpunosti eliminirali.


– Rast cijena evidentna je pojava u hrvatskom turizmu od čega nije izuzet niti kamping segment. Prema rezultatima istraživanja njemačkog ADAC-a odnosno PiNCAMP-a, Hrvatska je trenutno najskuplja kamping destinacija u Europi, ispred turističkih divova Italije, Švicarske i Španjolske. Dok god iza toga stoji kvaliteta, a činjenica je da smo posljednjih godina u kamping sektoru ostvarili snažan rast kvalitete, razloga za zabrinutost nema, pojasnila je First, zaključivši kako je kamping turizam proteklog desetljeća prošao kroz tranziciju te se danas više ne može smatrati jeftinim načinom provođenja godišnjeg odmora, već prvenstveno životnim stilom sve većeg broja Europljana, upravo zbog osjećaja slobode i blizine prirodi, a bez odricanja od udobnosti suvremenog života.


– Isto vrijedi i za naš resort – našim gostima nudimo jedinstven paket usluga u očuvanom i njegovanom prirodnom okruženju, u kojem se osjećaju slobodno i sigurno, što, naravno, ima svoju vrijednost i cijenu, zaključila je First.