
Foto: LUKA JELIČIĆ
Hrvatske ceste izabrale su najpovoljniju ponudu na javnom natječaju za rekonstrukciju vrlo opasnog križanja Jadranske ceste u Murvici sa županijskom cestom ŽC6011 koja povezuje Briševo sa Smokovićem i Zemunikom Donjim. I u samom elaboratu ovog projekta koji je izradio Miljenko Stanković, mag.ing.aedif., iz tvrtke Promel projekt iz Zagreba, navodi se kako je na križanju ovih cesta, uz intenzivan promet u oba smjera, nepravilne geometrijske elemente i pješačke staze koje nisu vođene u kontinuitetu, ugrožena sigurnost svih sudionika u prometu, a osobito pješaka i biciklista.
U konkurenciji šest ponuda ekonomski najpovoljnijom je ocijenjena ona tvrtke Colas Hrvatska d.d. iz Varaždina u iznosu od 1.144.162,66 eura. Procijenjena vrijednost radova iznosila je 1.693.750 eura, a rok njihova izvođenja je 100 radnih dana.
Vrlo prometno
Na ovom križanju su prometne nesreće, nažalost, itekako učestale, a tijekom turističke sezone kroz njega dnevno prođe između 20.000 i 25.000 automobila. Načelnik Općine Poličnik, Davor Lončar, podsjetimo, upozorava na ovaj problem već više od deset godina
– Svi mi se žale, od Nina do Benkovca, baš svi. I svima je puna kapa obećanja i priča, rezultat nije vidljiv, zato sam ljut na pojedince u Hrvatskim cestama u Zagrebu, ogorčen i ljut zbog odugovlačenja rekonstrukcije ovog križanja, kazao nam je svojedobno Lončar dodajući kako je u više navrata istaknuo da je planirani kružni tok rješenje tek privremenog karaktera, dok će dugoročno rješenje pokazati provedena prometna studija.
Osnovni cilj projekta je rekonstrukcija raskrižja kako bi se povećala protočnost kroz njega, posebno na županijskoj cesti ŽC6011, te povećala sigurnost prometovanja. Predviđena je rekonstrukcija postojećeg raskrižja u ono s kružnim tokom prometa, uređenje horizontalnih i vertikalnih elemenata privoza raskrižja, uređenje i ujednačavanje širine elemenata poprečnog presjeka, rekonstrukcija kolničke konstrukcije unutar obuhvata zahvata, rekonstrukcija i nadogradnja sustava odvodnje oborinskih voda, nadogradnja infrastrukture za pješački promet, prilagodba i nadopuna sustava javne rasvjete i drugo.
Ukupna duljina trase obnovljene državne ceste iznosit će 327,9 metara, a na županijskoj cesti obnovljena trasa prometnice iznosit će 127,2 metra.
Primjerena brzina
Kružno raskrižje predviđeno je vanjskog radijusa 22 metra i unutarnjeg 15 metara, što daje ukupnu širinu kružnog kolnika od sedam metara. Uz unutarnji rub kružnog kolnika predviđen je provozni dio širine dva metra koji služi prometovanju teretnih vozila, a predviđen je uzdignut za 3 cm. Ovo se izvodi kako bi se osobna vozila odvratila od korištenja provozne površine da bi na taj način povećala brzinu prolaska kroz kružno raskrižje te time smanjila sigurnost prometovanja kroz križanje.
U središtu kružnog raskrižja predviđen je zeleni otok koji će biti uzdignut u odnosu na kružni kolnik i provozni dio kružnog raskrižja te uređen autohtonim biljnim materijalom. Uređenje središnjeg otoka predmet je krajobraznog elaborata koji je dio ovog glavnog projekta. U svrhu navodnjavanja središnjeg otoka projektom su predviđene cijevi za provlačenje instalacija vode i struje koje će služiti za rad sustava za navodnjavanje, ali sam sustav nije predmet ove projektne dokumentacije.
Ulazni i izlazni radijusi obje ceste koje se križaju izabrani su da omogućavaju primjerenu brzinu vožnje kroz kružno raskrižje, te odgovaraju krivulji povlačenja vozila. Na sva četiri privoza suprotni smjerovi vožnje su odvojeni uzdignutim razdjelnim otocima preko kojih se vodi pješački promet. Približavanjem samom kružnom raskrižju prometne trake se proširuju, kako bi odgovarale krivulji provoznosti vozila.
Odvodnja, stajališta
Projektom je obuhvaćeno i uređenje odvodnje na cijeloj predmetnoj dionici. Duž državne ceste, južnog privoza kružnog raskrižja (ŽC6011), te u samom kružnom raskrižju, predviđena je izvedba oborinske kanalizacije. Uz rubnjake su predviđeni rigoli širine 60 cm sa slivnicima u kojima će se prikupljati oborinske vode. Slivnici će se u revizijskim oknima priključiti na oborinsku kanalizaciju.
Postojeće autobusno stajalište na zapadnom privozu će se, zbog novog rasporeda prometnih površina, izmjestiti 30-ak metara prema Zadru, a predviđena je i izgradnja autobusnog stajališta na sjeveroistočnom privozu, u smjeru prema Poličniku. Nova ugibališta su projektirana za brzinu od 40 km/h. Peroni autobusnih stajališta će se opremiti nadstrešnicom za sklanjanje putnika, te svom pripadajućom opremom. Postojeći sustav pješačkih staza bit će nadograđen pješačkim stazama oko kružnog raskrižja kako bi se omogućilo sigurno prometovanje pješaka.
Postojeći sustav javne rasvjete na širem području križanja je zadržan, uz nužnu dopunu kako bi udovoljavao zahtjevima sigurnosti i dovoljne osvijetljenosti novih prometnih površina. Postavit će se 13 novih stupova javne rasvjete uz kružni kolnik, te na privozu državne ceste prema Poličniku zato što, prema postojećem stanju, na tom dijelu nema javne rasvjete.
najnovije
najčitanije
Zadar
ANKETA
Građanima smetaju gužve na Poluotoku: “Još i istrpiš dostavna vozila, ali romobile…”
Svijet
u nedjelju
Više od 150 izaslanstava stiže na inauguraciju pape Lava XIV.
Kultura
HAZU
Obilježen Međunarodni dan muzeja pričom o Bagatu, Otočanki i Tankerskoj plovidbi
Nogomet
priznanje
Budimir nominiran za najbolju momčad španjolske lige
Svijet
PREGOVORI
Rusija traži povlačenje Ukrajine s osvojenih područja
Zadar & Županija
Počivala u miru
Iris Bajlo pronađena mrtva
Županija
PRIDRAGA
MISTO MOJE (19) U selu policajaca živi se za Hajduk, Hrvatsku te Crkvu
Ostali sportovi
tužna vijest
Preminula Nada Miletić, članica ŠRD Zubatac
Hrvatska
VAPAJ ODGOVORNIMA
Krv propisali krivom pacijentu: Medicinsko osoblje u bolnicama prisiljeno obavljati poslove liječnika
Županija
VELIKA ANALIZA