
Foto: Luka Jeličić
Za vrijeme pandemije Liburnija je ukinula otprilike svaku desetu autobusnu liniju. Koronavirus je u međuvremenu iskorijenjen, no broj autobusa nije se povećao jer putnika nema dovoljno. Uz to je dobar dio prigradskih autobusnih linija prestao prometovati sa završetkom školske godine, pa građani i turisti ljeti moraju pomno planirati svoja putovanja po županiji.
– Pojavom korone ukinuli smo otprilike 10 posto linija jer su neisplative i imale su minimalan broj putnika. Primjerice, u sedam, osam autobusa koji su prije vikendom vozili za Ražanac, Jasenice ili Obrovac ne bi ukupno bilo više od pet putnika. Dakle, ukinute su linije koje su bile ispod granice rentabilnosti, tumači Slobodan Erslan, voditelj Prometno-operativnog odjela Liburnije.
Do Zadra je najteže subotom i nedjeljom. Liburnijini autobusi vikendom, tako, uopće ne prometuju u smjeru Vrane, Starigrada-Paklenice ni Draga, a nedjeljom ne voze za Biograd, Rupalj, Vinjerac, Sukošan, Škabrnju, Sikovo-Raštane Donje, Pakoštane, Obrovac, Novigrad, Nadin, Miletiće, Maslenicu, Ljubač ni Karin.
Subotom je prometna povezanost neznatno bolja, pa o jednoj autobusnoj liniji ovisi Rupalj, Vinjerac, Škabrnja, Pridraga, Sikovo-Raštane Donje, Ražanac, Obrovac, Novigrad, Nadin, Miletići, Maslenica, Ljubač i Karin. Autobus subotom iz tih mjesta polazi u ranim jutarnjim satima, a zadnji bus iz Zadra polazi oko 14.30 sati.
Čak kada je prometna povezanost dobra, nerijetko autobusi vikendom prestaju voziti već u popodnevnim satima. Takav je slučaj za Vir, Privlaku, Sukošan, Posedarje i Briševo.
Autobusi odande vikendom polaze najkasnije u 15.45, a u večernjim satima povratak iz Zadra moguć je samo za Briševo i Privlaku. Svi ostali zadnji bus iz Zadra imaju između 14.20 i 15.45 sati.
Dobru povezanost tijekom cijelog vikenda imaju Vrsi, Nin i Petrčane. Ondje, naime, subotom i nedjeljom prometuju tri linije, raspoređene u jutarnjim, popodnevnim i večernjim satima.
– Mi županijski prijevoz organiziramo prema poslovanju županijskog Odjela za gospodarstvo i nismo u mogućnosti samoinicijativno uvesti dodatne linije. Međutim, otvoreni smo za suradnju sa svim jedinicama lokalne samouprave koje smatraju da bi na određenoj liniji bilo dovoljno putnika.
Sav ćemo promet od prodaje karata davati njima, ali oni zauzvrat moraju financirati gubitke, objašnjava Erslan.
Zadar Smart City
Osim na šalterima ili kod vozača, kupovina karata za Liburnijine buseve od veljače se može obaviti preko aplikacije Zadar Smart City, a putnici ondje osim kupovine karte mogu dobiti i određene informacije o gradskim linijama, trasama, vremenima polaska sa stanica, trajanju vožnje i slično.
Osim lakšeg snalaženja u javnom prijevozu, aplikacija bi građanima i turistima trebala omogućiti lakši pronalazak i naplatu parkirnih mjesta.
Aplikacija je izrađena u sklopu projekta Zadar Urban Mobility, teškog skoro dva milijuna eura, od čega je EU sufinancirala 82% troškova.
najnovije
najčitanije
Kultura
ženska solidarnost
Šibenska autorica Maja Gulin predstavila svoju drugu zbirku poezije u Zadru
Hrvatska
novi crobarometar
HDZ i SDP gotovo izjednačeni
Zadar
nagrađena najbolja ulja
Na Vitrenjaku održani 27. Međunarodni dani masline
Hrvatska
sve ili ništa
Netko je bogatiji za 80 tisuća eura
Gospodarstvo
strah od recesije
Cijene zlata dosegnule povijesni vrhunac. Hoće li još rasti?
INFOteka turizma
Okusi otoka
Dvojica braće iz Kali – Nino i Lari – prigrlili su stoku, masline i more: ‘OPG Lungić nudi samo prvoklasno…’
Plodovi zemlje i mora
brojni uspjesi
Bajlovi znaju kako se to radi: Najuspješnija su obitelj u svijetu ribolova s čak 467 medalja
Zadar
TRIBINA NA OTVORENOM
Radeta dao potporu stanarima Krležine ulice pa poručio: “Ako opet uklone ogradu, prijavit ću gradonačelnika”
Zadar
PREOPTEREĆEN SUSTAV
U OB Zadar na listama za preglede 66 tisuća pacijenata! Evo koga se čeka najduže
Zadar
Kandidat HDZ-a za gradonačelnika Zadra