Nedjelja, 28. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

24 C°

PRIPREME ZA SEZONU

Znate li što je glamping? Takav oblik turizma je kod nas sve popularniji

Autor: Nikolina Lucić

05.03.2024. 06:45
Znate li što je glamping? Takav oblik turizma je kod nas sve popularniji

Foto: Turisthotel



Ožujak je tradicionalno mjesec prvih priprema za novu turističku sezonu. Nakon oporavka od pandemije, od turizma se s pravom očekuje da ove godine ponovno na svojim leđima iznese uspjeh hrvatskog gospodarstva. A da bi se barem iole moglo konkurirati zahtjevnom turističkom tržištu, osim kapitalnih ulaganja u infrastrukturu i kvalitetu, potrebno je s pripremama početi i prije nego što prvi gosti pokucaju na vrata. Tako je i u sektoru kamping turizma, kojeg kao vrstu odmora bira sve više turista. Glamping, oblik luksuznog kampiranja u tom je sektoru u najvećem porastu, a to su nam potvrdili i naši sugovornici iz »Turisthotela« i malog obiteljskog kampa »Odmoree« iz Rtine.


Naši su nam sugovornici potvrdili kako se kamping industrija potpuno oporavila od izazova pandemijskog poslovanja te kako je ovo vrijeme za daljnja ulaganja i podizanje kvalitete kamping iskustva.


Delux kamping


– Financijski pokazatelji sezone 2023. za Turisthotel su nam ostavili prostor za zadovoljstvo. »Zaton Holiday Resort« je radio punih šest mjeseci te smo zbog ugodnih vremenskih prilika u listopadu imali izuzetno popunjen resort i na kraju sezone. Naša tradicionalna tržišta Njemačke, Poljske, Austrije su u 2023. godini ostvarila odlične brojke, a povećali smo prosječnu cijenu kao i dužinu boravka. U ukupnom našem poslovanju uključivši i hostel te naše ugostiteljske objekte, sezona 2023. pokazuje potpuni oporavak od pandemije. Kamping industrija je pokazala otpornost i u vrijeme pandemije jer je upravo boravak u prirodi, smještaj u mobilnim kućama ili glamping šatorima bio prvi oblik odmorišnog turizma kojemu su se gosti rado vratili u postpandemijskom razdoblju, kazala nam je Slađana Sudar, savjetnica Uprave za marketing u »Turisthotelu«, dodavši kako ove godine očekuju retenciju njemačkih gostiju.




– Brojke s poljskog tržišta su ohrabrujuće te vidimo i porast aviogostiju u našim apartmanima i mobilnim kućama. Svake godine pa tako i za sezonu 2024. uvodimo osvježene ponude i dodatne pogodnosti za naše goste. Lepeza novih koncepata u našoj ponudi hrane i pića za sezonu 2024. će svakako povećati zadovoljstvo gostiju, proširujemo pansionski restoran i donosimo 72 nove deluxe family mobilne kućice kojima zamjenjujemo comfort kućice koje su već dotrajale. Ove godine smo posebnu pozornost posvetili i segmentima dječje i sportske animacije te uveli nove atraktivne večernje programe za obitelji, naglasila je Sudar, dodavši kako turističku industriju od 2021. godine kontinuirano prati porast troškova poslovanja.


– Korekcije cijena za 2024. godinu su s naše strane učinjene imajući u vidu da će naši gosti dobiti više za cijenu koju plaćaju. Prioritet nam je razvoj kvalitete usluge, implementacija novih tehnologija u poslovanje i pojačavanje doživljaja nezaboravnog kamping odmora za sve naše goste, zaključila je Sudar.


Očekuju uzlet u bukingu


A da je prošla sezona za kamping sektor bila izuzetno uspješna potvrdio nam je i Andreas Stošić iz kampa »Odmoree«, dodavši kako pozitivne rezultate potkrepljuju i i podaci iz sustava E-visitor, prema kojima su Hrvatski kampovi ostvarili preko 20 milijuna noćenja.


– U usporedbi s 2019. godinom to je povećanje od čak preko deset posto. Mislim da se kamping sektor oporavio od posljedica pandemije. Štoviše, ojačala je svijest ljudi o važnosti boravka u prirodi i podaci pokazuju da se na području Europe povećava broj kampista. Sama pandemija je na početku imala veliki udar na poslovanje svih poslovnih subjekata pa tako i kampova, ali vrlo brzo nakon otvaranja granica i omogućavanja putovanja gosti su se vratili, kazao je Stošić, rekavši kako očekuju uzlet u bukingu i dobru sezonu.


– Usudio bih se reći da je buking u uzlaznom trendu. Nakon prošlogodišnjih senzacionalističkih vijesti po svim medijima kako je Hrvatska »skupa destinacija«, oni koji su posjetili druge destinacije su se uvjerili da više nema« jeftinih destinacija«, da su oni koji nude kvalitetu prisiljeni formirati realne cijene. Možda je to nekome bilo skupo, ali bilo je realno. Sve ono što Hrvatska nudi, a to je prvenstveno sigurnost destinacije, još uvijek najčistije more na Mediteranu, izuzetna hrana i gostoprimstvo domaćina garancija je da nema brige za hrvatski turizam. Svi oni koji putuju po svijetu to znaju. Hoće li priznati ili ne, to je na njima, kazao je Stošić, te dodao kako iz godine u godinu rade na poboljšanju usluge bilo kroz uređenje i opremanje kampa kojim postižu veće zadovoljstvo i udobnost za gosta, bilo kroz projekte zaštite okoliša kojima također doprinose zadovoljstvu gosta kao na primjer izgradnjom uređaja za pročišćavanje otpadnih voda i ponovnim korištenjem iste vode za zalijevanje biljaka u kampu ili ugradnja solarnih panela za zagrijavanje vode ili proizvodnju električne energije.


– Što se tiče porasta cijena, sve su to bili opravdani porasti cijena uzrokovani troškovima i svi koji žele razumjeti su toga svjesni. Još uvijek mislim da Hrvatska prema onom što nudi, barem u većini slučajeva opravdava cijenu. Pojedinačnih nerealnih slučajeva sigurno ima, ali toga ima u svim djelatnostima i tome ne treba davati značaj, zaključio je Stošić.