Nedjelja, 19. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Odgoj i obrazovanje

Zadrani željeli naučiti više o principima waldorfske pedagogije

Autor: Nikolina Lucić

09.03.2023. 19:49
Zadrani željeli naučiti više o principima waldorfske pedagogije

Foto: Arif Sitnica



Okrugli stol pod nazivom »Odgoj i obrazovanje po mjeri djeteta« održan je u organizaciji Inicijative za waldorfsku pedagogiju »Jarula«, mlade i tek osnovana inicijative koja je, ovom prilikom, u Zadar dovela vrsne i školovane waldorfske pedagoge. U prostorijama udruge Prizma okupili su se građani koji su željeli naučiti više o principima waldorfske pedagogije i njezinim benefitima za djecu.


Waldorfska pedagogija postoji već stotinjak godina, međutim u posljednje vrijeme sve više privlači pažnji ljudi koji traže bolji, cjelovitiji pristup obrazovanja djece.


Okrugli stol je organiziran u sklopu Dana waldorfske pedagogije kojim se diljem Hrvatske obilježava obljetnica rođenja utemeljitelja ovog pedagoškog pristupa, doktora Rudolfa Stainera. Nakon okruglog stola, uslijedila je radionica praktičnog dijela.




Waldorfska pedagogija najrasprostranjeniji je alternativni pedagoški svjetski pristup, a o ovoj su tehnici govorile Brankica Padovan, predsjednica Društva waldorfske pedagogije Split te odgojiteljica i ravnateljica waldorfskog vrtića »Duga« Split,


Jasmina Beneta – Ružić, privremena ravnateljica Osnovne waldorfske škole u Splitu u osnivanju, Sunčica Vidulić – Vulelija, voditeljica Instituta za waldorfsku pedagogiju, Danijela Žura, waldorfska učiteljica u Waldorfskoj školi u Zagrebu i konzultant te Bernarda Tokić, magistra pedagogije.


Lucijana Nekić, jedna od inicijatorica »Jarule« kazala nam je kako waldorfska pedagogija u RH spada u alternativne programe odgoja i obrazovanja krojene po mjeri djeteta.


– Steiner je u prvoj polovici 20. stoljeća promjenom čovjeka pokušao odgovoriti na krizu 20. stoljeća nastalu nakon Prvog svjetskog rata. No, waldorfska filozofija danas izgleda potpuno drugačije od onog što svi misle jer prati razvoj djeteta i odgovara na njega prirodnim ritmom. Waldorfske škole nemaju udžbenike, već ih djeca sama kroje. Provode puno vremena u vrtu, radeći samostalno potičući individualnost i kreativnost. Osim u Zagrebu, gdje već postoji waldorfska osnovna škola, otvorit će se i srednja, otvorene su i u Osijeku, Rijeci i Puli, a inicijative su raširene i u drugim gradovima, poručila je Nekić i dodala kako ih zanima je li principe ovog pedagoškog smjera moguće primijeniti u Zadru.


– Stoga je važno istaknuti da su naše govornice stigle iz Zagreba i pomogle nam u organizaciji ovog okruglog stola. Obrazovanje po mjeri djeteta moguće je jedino preko waldorfske pedagogije, što su nam objasnile i naše govornice, dodala je Nekić.


Bernarda Tokić kratko je objasnila principe waldorfske pedagogije.


– Reforme pedagogije odgovor su na krut obrazovni sistem u kojem je učitelj strog i distanciran. Steinerova je vizija bila obrazovati sposobne pojedince na temeljima ljubavi i individualiteta. Dijete je stoga trojno ljudsko biće, kojeg definiraju tijelo, duša i duh. Dijete je osjetilni organizam otvoren upijanju novih znanja, pojasnila je Tokić i dodala kako se waldorfska pedagogija zalaže za stvaranje pozitivnih iskustava kroz igru, učenje i razmišljanje.