Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

SEZONA ZA PAMĆENJE

Zadarska regija i ove sezone pokazala veliki potencijal u nautičkom i eno-gastroturizmu

Autor: Matea Raguž

09.12.2022. 15:40
Zadarska regija i ove sezone pokazala veliki potencijal u nautičkom i eno-gastroturizmu


Nakon dvije pandemijske godine kada su putnici stizali na kapaljku, ova je sezona srušila sve rekorde i Zadarsku županiju ponovo vratila na listu najpoželjnijih hrvatskih destinacija. Tomu je doprinijela kontinuirana i kvalitetna promocija na stranim tržištima, koje samostalno ili udruženo provodi Turistička zajednica Zadarske županije kako bi putnicima približila naše ljepote, atrakcije te kulturno-povijesna blaga. Tako je iza njih još jedna intenzivna godina obilježena brojnim projektima i događanjima.


Nautika, vino i gastronomija


Ipak, u vrijeme pandemije, tom za turizam izrazito nepovoljnom razdoblju, jedna je grana uspjela čak i tada prosperirati. Riječ je o nautičkom turizmu koji je, posebice u našoj županiji, pokazao golem potencijal. Upravo se Zadarska županija izdvojila kao vodeća nautička destinacija u Hrvatskoj. Prepoznavši važnost koju ovaj sektor nudi, TZ Zadarske županije izradila je detaljan nautički katalog Zadarske županije koji će izvrsno poslužiti kao pregled sadržaja na našim otocima i uvalama. Kako bi se dodatno doprinijelo širenju prepoznatljivosti naše regije kao nautičkog odredišta, županijska turistička zajednica otišla je i korak dalje pa je ostvarena suradnja s gledanim svjetskim TV kanalom za nautičare, ljubitelje putovanja i vodenih sportova – Nautical Channelu, a promišljanjima o daljnjem razvoju ovog segmenta doprinijela je i ovogodišnja konferencija u organizaciji Zadarskog lista pod nazviom »Razvoj elitnog nautičkog turizma u Zadarskoj županiji«, a koja je ujedinila renomirane turističke stručnjake.


Razvoj elitnog nautičkog turizma, Vedran Karuza


Osim razvoja u nautičkom sektoru, sve se više uočava i potencijal zadarske regije na području eno-gastroturizma. Uloga vina i gastronomije prilikom izbora odredišta rezultirala je rastom ponude temeljene na visokokvalitetnim domaćim proizvodima. Prepoznajući potencijal, TZ Zadarske županije organizirala je i 1. izdanje susreta Dani vina i gastronomije Zadarske županije koji je okupio proizvođače i ugostitelje iz regije. Želja je da se ovaj susret popularizira među njima, ali i da postane neizostavno mjesto razmjene iskustava. Ovo je događanje samo dio brojnih aktivnosti koje TZ Zadarske županije kontinuirano provodi u okviru projekta razvoja eno-gastro-destinacije. Tako su podršku pružili radu Udruzi vinara Zadarske županije u edukaciji i promociji. Pritom je neizostavna i nominacija čak osam kvalitetnih projekata iz županije za nagradu »Suncokret ruralnog turizma Hrvatske – Sunflower Award«.




Osim djelovanja na području nautičkog i eno-gastro turizma poduzete su i aktivnosti namijenjene iznajmljivačima. Riječ je prvenstveno o edukacijama projekta »Welcome« u sklopu kojega se ove godine podrška pružila destinacijama unutar županije koji se posebno susreću s izazovima razvoja turizma, poput otoka, zaleđa i ličkog dijela naše županije.


Kamping i biciklizam


Uz brojne intervencije na samom području županije, predstavljanje na sajmovima također je neizostavan dio rada svake turističke zajednice. Tako je Turistička zajednica Zadarske županije sudjelovanjem na brojnim renomiranim sajmovima predstavila sve ljepote zadarske regije publici većoj od pola milijuna posjetitelja. ​Dusseldorf Caravan Salon, Parma Il Salone del Camper te, Ljubljana »Alpe-Adria« samo su neki od njih. Kao što se iz samih naziva može zaključiti, riječ je o specijaliziranim sajmovima kamping industrije, a koje karakterizira velika posjećenost. Ako uzmemo u obzir rastući interes za ovom vrstom aktivnosti, ali i potencijal koji zadarska regija nudi u ovome polju, nije teško zaključiti da su djelatnici TZ-a Zadarske županije imali pune ruke posla na sajmu.



Osim prethodno navedenih, sudjelovali su i na najvećem sajmu za široku publiku u Francuskoj Paris »MAP«, kao i na najvažnijem turističkom sajmu u Italiji Milano »BIT«, te najvećoj svjetskoj turističkoj burzi u Londonu. Tu su i sajmovi Milano Fiera del Cicloturismo te Bruxelles Salon des Vacances čiji su brojni posjetitelji pokazali zanimanje o prilikama za bicikliranje, planinarenje i pješačenje na području Zadarske županije.


Snažna promocija


Svjedoci smo vremena u kojemu se sve više uočava važnost oglašavanja, a kada je u pitanju turizam ono je neminovno. Time se vodi i sama TZ Zadarske županije koja je i ove godine uložila značajne napore u oglašavanju. Pritom je temelj provedenog komunikacijskog plana široko poznat slogan »Say YES! to Zadar Region!, Say YES! to everything!« koji je i ove godine dao velik doprinos prepoznatljivosti naše regije. Tako oglašavanje u 2022. godini nikada nije bilo jače, komuniciralo se cijelu godinu i to kroz veliki broj kanala, medija, tržišta i partnera.


Kroz digitalne kampanje oglašavalo se od ožujka do rujna i to s najvećim medijskim kućama na odabranim tržištima, poput T-online, Familie, Krone, Oe24, Le Monde, Telegraaf, Gazeta, Seznam, Corriere, Daily Mail, i drugi. Samo su tzv. Storytelling formati (advertoriali i editoriali) generirali ukupno 217,484 čitanja s ukupno 8,276 sati provedenih čitajući o našoj ponudi i ljepotama. Kontinuirano su objavljivani oglasi i PR članci u tisku kroz top medije: britanski National Geographic Traveler, The Guardian, National Geographic Traveller Poland, francuski vodič broj jedan Petit Futé, Plein Air i drugi.



Pohvala i krovnog HTZ-a


Sustavno djelovanje TZ-a na području oglašavanja vidljivo je i u produciranju iznimno velikog broja sadržaja. Komunikacija putem društvenih mreža, priprema kampanja, angažiranje eminentnih imena u turizmu putem PR kampanji, samo su neke od aktivnosti koje su se uspješno provodile u ovoj godini. Kvalitetu TZ-a Zadarske županije prepoznala je i Hrvatska turistička zajednica pohvalivši njihov značajan doprinos portalu Hrvatskog digitalnog turizma.



Podrška turističkim djelatnicima


S ciljem razvijanja što kvalitetnije usluge ključno je prepoznati potrebe gostiju i tako se uspješno pripremiti za turističku sezonu. Danas je posebno jasno kako bez ispitivanja tržišta prečesto izostaju dobri rezultati, a kako bi uspješno djelovala u tom polju Turistička zajednica Zadarske županije je provela istraživanje tržišta. Time je dobiven uvid u ključne interese gostiju pri odabiru dijela godine u kojem se odlučuju doći, ali se i utvrdilo kojim prijevoznim sredstvom najčešće dolaze u naše krajeve.


Osim ulaganja u istraživanja tržišta, TZ Zadarske županije je ove godine pružila podršku razvoju turizma kroz financijske potpore. Tako su u sklopu četiri provedena javna poziva sklopljeni ugovori i dodijeljena novčana potpora u iznosu koji premašuje milijun kuna. Time je županijska turistička zajednica još jednom potvrdila svoj značajan utjecaj kada je u pitanju potpora raznim programima, događanjima i agencijama u razvoju dodatne ponude.



Novinari, blogeri i influenceri oduševljeni


Jedna od ključnih strategija, a koja se niz godina pokazuje uspješnom je i poziv brojnim turističkim novinarima, blogerima i influencerima. Zadar je tako bio domaćin više od čak stotinu njih iz različitih dijelova svijeta – National Geographic, Tour Magazine, Terre Sauvage, Nautica, In Viaggio, RADtouren-Magazin, Bike & Travel Magazin, Daily Maila, The Telegrapha, Irish Daily Mail, radio Bayern 2, poljska TV Kuchnia, češka TV Bedekr, mađarska TV Poggyasz, njemačka TV PRO7 i nacionalna korejska TV EBS, samo su neki koje smo ugostili. Svoje oduševljenje našim krajem nisu krili, pa su tako objavljivali bogat sadržaj napravivši tako fantastičnu promociju zadarskog područja.


Sadržaj je nastao u suradnji s Turističkom zajedicom Zadarske županije