Foto: Zadarska županija
Prvi obiteljski iznajmljivači u svoje bi ruke uskoro trebali primiti nove oznake HTZ-a »Local Host«, koje su direktorima regionalnih turističkih zajednica dodijeljene uoči špice sezone. Novi je to potez i platforma resornog ministarstva i HTZ-a, kojom se žele diferencirati obiteljski iznajmljivači od rentijera. Mogu je zatražiti svi oni koji, prema važećim propisima, imaju status domaćina uz uvjet da zadovoljavaju propisane kriterije, kao što su autentičnost ponude, razina gostoljubivosti, ekološka osviještenost, kvaliteta u pristupu i informiranju gosta. Pokušaj je to da se oslabi utjecaj masovnih turističkih trendova, koji su, nakon godinama ismijavanja »zimmer frei« pristupa, postali glavni igrači na turističkom tržištu. Domaćem se turizmu tako, kažu iz Turističke zajednice Zadarske županije, želi vratiti dašak tradicionalnog turizma te ponovno potaknuti bliže odnose domaćina i turista. Preko 140 domaćina diljem Zadarske županije, tako je u prvoj rundi natječaja dobilo svoje oznake »Local Host«.
Povratak tradiciji
Tradicijski je turizam uvijek bio karakteristika otoka Vira, a da će se u tom smjeru i nastaviti, no na nešto višoj razini luksuza, razvijati se u budućnosti, potvrdio nam je Srđan Liverić, direktor virske turističke zajednice.
– Jako veliki interes virskih iznajmljivača upravo je za ovom oznakom, kojom naši privatni iznajmljivači na još jedan način žele dobiti potvrdu svoje kvalitete. Oznaka je to koja pokazuje vrline pravog iznajmljivača, jer čovjek je bio i ostao ključ uspjeha u turizmu. Mi sa sobom nosimo dvadesetak plaketa, a interes raste iz dana u dan. Sezona je otpočela jako dobro. Lipanj je već sada u rekordnom povećanju – sa 36 posto većim dolascima i 27 posto više noćenja u odnosu na prošlu godinu, kazao je Liverić, dodavši kako je na otoku u tijeku izrada Plana održivosti turizma otoka Vira, koji će pokazati gdje je granica daljnjeg turističkog rasta.

I u Sukošanu se pročulo o oznaci »Local Host«, koja, kako kaže direktorica Dobrila Dević, služi kao podsjetnik na susretljivost i marljivost lokalnih iznajmljivača sa sukošanskog područja. Kao selo s dugogodišnjom turističkom tradicijom, moderni su turistički trendovi i njih dotakli, a kroz ovu oznaku traže bolju promociju svoje općine kroz prezentaciju i prepoznavanje onih iznajmljivača koji su svojim gostima uvijek na usluzi.
– Njegujemo dugogodišnju tradiciju turističkog iznajmljivanja, te ćemo za tri godine proslaviti stotu obljetnicu spomena plaže »Dječji raj« i prvih čehoslovačkih turista koji su se tamo kupali. Osam naših iznajmljivača zasad se prijavilo za ovu oznaku, a nastavljamo s daljnjom promocijom ovog programa, dodala je Dević.
Direktor Turističke zajednice Zadarske županije Hrvoje Anić uvjeren je kako će ova oznaka, za koju se iznajmljivači mogu prijaviti tijekom cijele godine, doprinijeti boljem turizmu u našoj županiji.
Prijateljstvo s turizmom
149 pločica već je podijeljeno, a oznaka »Vaš domaćin« prepoznaje pojedince koji se svojim gostima trude pružiti autentično iskustvo destinacije u kojoj ljetuju.
– Počinjemo se vraćati samim korijenima naše gostoljubivosti u turizmu. Rentijerstvo i susreti na daljinu, bez ljudskog kontakta i prijateljstva, ne služe nam u dobroj promociji turizma. Zato iznajmljivače koji svoju svakodnevicu dijele sa gostima pozivamo da se prijave za ovu oznaku. Proces prijave uistinu je jednostavan, a pomoći će im da se istaknu u odnosu na konkurenciju. Pomoći će im da se povežu s drugim turističkim dionicima te si otvore neka vrata koja su im do sada bila teško dostupna, pojasnio je Anić, jer se ova oznaka može promovirati putem svih kanala za iznajmljivanje u turizmu.
Iako je uzlet rentijerskog turizma, te sve češće otvaranje apartmana i kuća za odmor u urbanim sredinama, turizam svelo na biznis, Anić je uvjeren kako se Ministarstvo i HTZ na osmišljavanje ove oznake nisu upustili kako bi zaustavili navalu negativnih osjećaja prema turističkom iznajmljivanju.
– Mi u Zadarskoj županiji, na primjer, već više od deset godina kroz program »Welcome«, kroz nekoliko kategorija, ističemo izvrsne privatne iznajmljivače. »Local Host« te je napore samo sveo na skup na nacionalnoj razini, smatra Anić.
Na poslijetku, župan Josip Bilaver poručio je kako svi znaju koliko je važna održivost i profitabilnost hrvatske turističke industrije.
– Želimo zato da se gost u našoj destinaciji osjeća sretno i opušteno, ali da istovremeno smatra kako je za novac koji kod nas troši dobio izvrsnu kvalitetu proizvoda i usluga. Posebni, domaćinski ugođaj, koji nas je u prošlosti godinama izdvajao u odnosu na naše mediteranske konkurente, danas nije zamro, ali spava i želimo ga ponovno probuditi. Iako »zimmer frei« principa te oglašavanja smještaja uz ceste više nema, nove nam tehnologije daju priliku da takav način promocije moderniziramo i uzdignemo. Kontakt s domaćinom, da mu ponudi domaće autohtone proizvode i da mu da par ideja gdje ići i što probati – znamo – zlata vrijedi, zaključio je župan Bilaver.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Predsjednik Vlade
Plenković: ‘Veća izdvajanja za obranu nisu na uštrb zdravstva, socijale i obrazovanja’
Zadar
Na zadarskoj Tržnici
Klapske divojke i momci pozivaju Zadrane na klapski koncert u božićnom duhu
Kultura
Od 17. do 24. prosinca
Donosimo tjedni pregled kulturnih i zabavnih događanja u Zadru i županiji
Crna Kronika
Zloporaba droge
Diler doma skrivao 6,5 kilograma marihuane, kokain, hašiš i amfetamine
Crna Kronika
Prometni prekršaji
Vozaču u Pakoštanima izmjereno 2 promila, a u Pagu upravljao vozilom iako mu je vozačka poništena
Zadar & Županija
Ostao bez nasada
Bivši sudionik šou-emisije »Ljubav je na selu« u šoku! Posjekli mu 25 maslina
Zadar
netransparentnost
OŠ Šimuna Kožičića Benje i ravnatelj Dražen Adžić prekršajno kažnjeni zbog zapošljavanja bez ugovora
Zadar
Paprene cijene
Zadarske mesnice bez predblagdanske gužve: Kilo tuke 20 eura, odojka 13, ponude ne fali, već novca
Zadar
remake
Zadarski band aid okupio se nakon 31 godinu i zapjevao pjesmu “Božić u Zadru”
Zadar & Županija
260 dana