Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

RAD U MUTNOM

Svaki peti taksist u nekoj vrsti prekršaja

Autor: Iva Bucić

05.09.2023. 13:16
Svaki peti taksist u nekoj vrsti prekršaja

Foto: Arif Sitnica



Na izmaku sezone zadarska je policija povećala kontrole među taksistima, a osim zbog tehnički neispravnih vozila, nekorištenja sigurnosnog pojasa, nepropisnog korištenja mobitela i nepropisnog parkiranja, intervenirali su i zbog sumnje u iznudu i protupravno oduzimanje slobode stranom državljaninu.


Policijski službenici Policijske postaje Zadar proveli su kriminalističko istraživanje nad 43-godišnjim taksistom s hrvatskim državljanstvom, koji je uhićen zbog sumnje u iznudu i protupravno oduzimanje slobode državljaninu SAD-a.


Prema informacijama iz policije, u ponedjeljak, 28. kolovoza, vozač taksija ponudio je putniku prijevoz za dogovorenih 15 eura. Međutim, taksist je nakon toga promijenio smjer i doveo putnika do druge lokacije, tražeći za vožnju znatno veći novčani iznos.




Kada je putnik odbio platiti inzistirajući na dogovorenoj cijeni, vozač taksija ga je uz prijetnje i uporabu sile ugurao nazad u vozilo. Osumnjičeni je potom odvezao oštećenika do obližnjeg bankomata kako bi podigao novac. Tek nakon što je oštećeni predao novac, vozač ga pustio i vratio mu osobne stvari.



Taksist kazneno prijavljen


Policija je nad taksista, nakon provedenog kriminalističkog istraživanja, predala pritvorskom nadzorniku, a kaznena prijava dostavljena je nadležnom državnom odvjetništvu.


Ponešto blaži prijestupi među taksistima zabilježeni su i za vrijeme akcije nazvane »Nadzor taxi vozila«, koju su policijski službenici Policijske uprave zadarske krajem kolovoza provodili u koordinaciji sa Sektorom inspekcije sigurnosti cestovnog prometa i cesta Ministarstva mora, prometa i infrastrukture te Službom za mobilne jedinice, mobilne carine.


Nadzor su proveli nad ukupno 52 vozila i pritom zabilježili pet prekršaja iz Zakona o sigurnosti prometa na cestama. Konkretno, riječ je dva prekršaja nedostataka tijekom tehničkog pregleda, te po jednom prekršaju korištenja mobitela u vožnji, nekorištenja zaštitnog pojasa i jednom prekršaju zaustavljanja ili parkiranja na mjestu gdje nije dozvoljeno. Također, tijekom nadzora utvrđen je i jedan prekršaj iz Zakona o nabavci i posjedovanju oružja.


Sektor inspekcije sigurnosti cestovnog prometa i cesta Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI) zabilježio je četiri prekršaja.



– Službenici su utvrdili prekršaje iz Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, a koji se odnose na neposjedovanje propisane dokumentacije u vozilu, preslika licencije, dozvole za obavljanje autotaksi prijevoza i potvrde o ispunjavanju posebnih uvjeta za vozilo (potonje utvrđeno u dva slučaja), poručuju iz MMPI-a.


Osim toga, tri prekršaja zabilježili su i carinici iz Službe za mobilne jedinice Zadar.


– Ovlašteni carinski službenici Područne jedinice – Službe za mobilne jedinice Zadar provodeći nadzore fiskalizacije u prometu gotovinom kod taksi vozila utvrdila je tri nepravilnosti prema Općem poreznom zakonu, poručili su iz Carinske uprave.


Nakona inspekcije – manje lažnih taksista


Predrag Šimunov iz Udruženja taksista Zadar pohvaljuje kontrolu Inspektorata i policije, ali ističe da je kontrole potrebno provoditi puno češće.


– Za jedan dan se ne može ništa napraviti! Čim se nekoliko dana provodi kontrola, primijeti se na Autobusnom kolodvoru puno manje tih lažnih taksista. Oni su sad to napravili na kraju lita, ali gotovo je sad! Ja se čitavu sezonu na Kolodvoru nemam di parkirati od svih tih koji rade na crno. Treba češće provoditi kontrole i povećati kazne, uvjeren je Šimunov.



Ovaj taksist ističe da je važna kontrola vozača, ali i poslodavaca.


– Poanta je češća kontrola taksi poslodavaca, posebno onih koji imaju više vozila. Jako je puno vozača prijavljeno na pola radnog vremena, a voze po 15 sati. To ne znači samo svjesno varanje države i svih nas koji radimo uredno, nego i ozbiljno ugrožavanje sigurnosti putnika. Svima nama treba novca, ali treba raditi u okviru zakona, ističe Šimunov.


Kako procjenjuje naš sugovornik, 90 posto taksi poslodavaca radnike ne prijavljuje.


– Ne može netko imati 10 automobila i 10 radnika prijavljenih na četiri sata. Logika nalaže da s 10 automobila moraš imati prijavljeno 20 radnika na puno radno vrijeme. A oni prijave samo jednog vozača po automobilu, i to na pola radnog vremena, objašnjava ovaj taksist.


Dodatan nered u taksii službu, smatra Šimunov, uvele su platforme poput Ubera.


– Taksisti rade i bez dozvole za taksiranje i bez vozačke dozvole. Od ovih vozača koji voze za Uber veliki dio radi neprijavljeno jer je to hrvatski zakon omogućio. U Americi Uber isto radi, ali samo se kartično plaća. A kod nas se naplaćuje u kešu, pa država ne zna koliko Uber zaradi.


Baš su pravi majstori oni što sjede u Saboru, njima je valjda u interesu da bude nered u Hrvatskoj, rezignirano zaključuje Šimunov.