Foto: Luka Jeličić
Na konferenciji „Hrvatska u pokretu“, koja se u organizaciji Zadarskog lista u ponedjeljak, 13. listopada, održala u Centru za kreativne industrije INOVACIJA, stručnjaci i predstavnici relevantnih institucija saželi su najvažnije infrastrukturne projekte te njihov utjecaj na gospodarski i društveni razvoj ne samo Zadra i Zadarske županije, nego cijele Dalmacije.
Prije samog početka konferencije na istoj je lokaciji održano svečano uručenje Sporazuma o suradnji „Razvoj željezničke mreže na području Zadarske županije“, koji je potpisan između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Zadarske županije i HŽ Infrastrukture.
Tim je projektom, kako je istaknuo župan Zadarske županije, Josip Bilaver, obuhvaćena rekonstrukcija i razvoj željezničke infrastrukture na području Zadarske županije, što uključuje i povezivanje Zračne luke Zadar s Lukom Gaženica te središtem grada, zatim povezivanje gospodarskih zona Crno, Poličnik i Škabrnja, kao i Centra za gospodarenje otpadom Biljane Donje s postojećom željezničkom mrežom.
Riječ je, kako je naglasio, o strateškom projektu koji će značajno doprinijeti prometnom i gospodarskom razvoju Zadarske županije, ali i unaprijediti uvjete za održivu mobilnost te potaknuti razvoj intermodalnog prijevoza.
Ishođenje dokumentacije
– Ovaj sporazum definira kako ćemo razvijati željezničku mrežu na području Zadarske županije. Prije svega tu mislim na ishođenje svih potrebnih dozvola i na koncu izgradnju željezničke poveznice između Zračne luke Zadar i Gaženice, te povezivanje naših gospodarskih zona sa osnovnom željezničkom mrežom.
Ovim sporazumom definiralo se da će Županija na sebe preuzeti ishođenje studijske dokumentacije i ostale modele trase i svu ostalu pripremu do lokacijske dozvole, uključujući studiju procjene utjecaja na okoliš. Nakon toga dokumente ćemo predati HŽ Infrastrukturi koja će potom raspisati natječaj.
Na taj način ćemo puno ubrzati procese koji inače kod ovakvih velikih infrastrukturnih projekata dugo traju i nadam se da ćemo uz pomoć Vlade i Ministarstva te dijelom EU sredstava omogućiti tu financijsku konstrukciju da što prije ostvarimo cilj, kazao je BIlaver pa naglasio da će tako Zadar postati prvi grad u Hrvatskoj čije će središte biti željeznicom povezano sa zračnom lukom.
– Već se u ovom trenutku kreće s pripremom raspisivanja natječaja za ishođenje modela trasa, nakon odabira najbolje i najefikasnije trase raspisat ćemo natječaj za izradu studije procjene utjecaja na okoliš.
Zadarska obilaznica
Ovisno o toj studiji mi možemo u roku od godine do dvije dana imati lokacijsku dozvolu, nakon čega dokumentaciju predajemo HŽ Infrastrukturi, koja raspisuje natječaj po modelu Design and Build.
To bi sve skupa trebalo realizirati sa izgradnjom tunela Bibinje, koji je još uvijek u fazi ishođenja lokacijske dozvole, poveznicom sa Zračnom lukom i dolaskom novih vlakova.
Dakle najoptimističniji rok je tri, tri i pol godine, sumirao je župan Bilaver, napomenuvši da je sam tunel kroz Bibinje projekt koji je težak preko 90 milijuna eura, dok bi poveznica od Zračne luke na željeznicu mogla koštati oko 30-ak milijuna eura.
Što se, pak, tiče povezivanja CGO-a te Gospodarske zone Poličnik i same željeznice Knin-Zadar, trenutno se radi na izmjeni PPU-a i u sljedećim izmjenama će se predložiti i ta trasa, a u tom će slučaju roko vi za realizaciju biti nešto duži.
Državni tajnik za željezničku infrastrukturu, promet, elektroničke komunikacije i poštu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Žarko Tušek, naglasio je da je riječ o projektima koji nagovještavaju novo vrijeme visokih investicija države u infrastrukturu Zadarske županije.
Dobar primjer
– Svi ti projekti su veliki projekti i traže strateško promišljanje, a njihova će dinamika biti i brža nego li se predviđa i to upravo zbog starteškog pristupa Županije te želje i volje da Županija bude dionik tog projekta, kazao je Tušek.
Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture, istaknuo je da su još prije 10-ak godina započeli veliki investicijski ciklus u željezničkoj infrastrukturu, a danas se susreću s problemom na tržištu, u smisli nedostatka projektanstkih kuća, konzultanata i nadzornih inženjera.
No, kako je pri tom istaknuo, ovaj bi model mogao biti dobar primjer kako velika državna poduzeća, uz ministarstva i lokalno samoupravu ubrzavaju čitav proces.
– Radovi idu svojim tokom na dionici Zadar-Knin, a ovih se dana potpisuje ugovor s izvođačem na uređenju kolodvora u Zadru, obnovit će se fasada, nadstrešnice i krov.
Studijska dokumentacija za obilaznicu Bibinja je gotova, čekamo Ministarstvo gospodarstva da izda rješenje za studiju utjecaja na okoliš i nakon toga krećemo u projektiranje idejnog projekta i ishođenje lokacijske dozvole.
Predviđamo da bi to moglo biti sredinom sljedeće godine, nakon čega bi raspisali natječaj po modelu Design and Build, tako da što prije krenemo u projektiranje glavnog projekta i nakon toga ishođenja dozvola i građenju obilaznice, sažeo je Kršić.
Novi izgled Zračne luke
Osim rekonstrukcije i razvoja željezničke infrastrukture, jedan od prioritetnijih projekata u Zadarskoj županiji je i modernizacija i proširenje Zračne luke Zadar. Radovi su ondje započeli proljetos, do početka sljedeće godine očekuje se završetak sadašnje faze, a u idućih pet godina i cijelog projekta, čime bi Zračna luka Zadar dobila potpuno novi izgled i dvostruko veći kapacitet .
Naime, zgrada koja je svojevremeno projektirana za pola milijuna putnika posljednjih godina prima njih više od milijun i pol, a radovima na proširenju zone odlazaka Zračna će luka dobiti više od dvije tisuće četvornih metara novih prostora. U krugu luke planira se i gradnja stanice hitne medicinske helikopterske službe te kontrolnog centra Hrvatske kontrole zračne plovidbe.
Na koncu, osim željeznice i zračnog prometa, velik je trud uložen i u razvoj pomorske infrastrukture, pa su nedavno u Vrsima počeli radovi na novoj komunalnoj luci vrijednoj gotovo četiri milijuna eura.
Ondje se planira urediti prvih 89 od najavljenih 1.500 vezova u županiji, a u Vrsima će se uz to izgraditi i 11 sezonskih vezova za brodove u tranzitu te moderna infrastruktura koja će ovu komunalnu luku svrstati među najsuvremenije u Zadarskoj županiji.
najnovije
najčitanije
Zadar
PODIZANJE KVALITETE
Športski centar Višnjik nabavlja važnu opremu! ‘Novi sustav omogućit će…’
Nogomet
borba za sp
Italija protiv Sjeverne Irske u Bergamu
Hrvatska
predsjednik mosta
Grmoja: Volio bih da je Turudić omogućio cijeloj javnosti uvid u dokument o Matić
Hrvatska
REAKCIJA
Sindikat policije: Napad na policajca tretirati kao napad na pravni poredak
Svijet
izvješće
Milijarderi ove godine naslijedili rekordno bogatstvo
Crna Kronika
Nesreća
ZAVRŠEN OČEVID 26-godišnjeg radnika pregazio 19-godišnji kolega
Zadar
NE ZNA SE KRIVAC
OBRAT! Šibenski aktivist uhićen zbog sumnje da je razbio spomen-ploču sad će tužiti policiju
Zadar
Nova funkcija
Bivši župan postao savjetnik, evo gdje će raditi
Scena
ĐURĐICA BARLOVIĆ
Pjevačka ikona preminula je prije 33 godine u zadarskoj bolnici, ostavila je neizbrisiv trag
Hrvatska
UŽASNE UVREDE!