Srijeda, 11. prosinca 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

CJELOGODIŠNJI TURIZAM

Istražili smo turističku ponudu u županiji u posezoni, evo što se nudi i kakva su očekivanja

Autor: Nikolina Lucić

07.10.2024. 15:14
Istražili smo turističku ponudu u županiji u posezoni, evo što se nudi i kakva su očekivanja

Foto: TZ NIN



Zadarska je županija mnogima zbog svoje razvedene obale i prirodnih ljepota omiljeno mjesto za odmor, posebno izvan špice sezone. Odlučili smo zato u razgovoru s direktorima turističkih zajednica gradova u našoj regiji saznati na čemu to točno temelje svoju posezonsku turističku ponudu, kakva očekivanja imaju i gdje vide priliku za daljnji rast i razvoj, te bolju turističku promociju.



Kraljevski gradić


Posezonsko vrijeme u Ninu je izrazito živo, zbog brojnih izletnika koji dolaze organizirano autobusima i individualaca koji na dnevnoj bazi posjećuju Nin. Tradicionalno je rezervirano za outdoor aktivnosti, pa su ulice Nina pune biciklista, a vikendima možete susresti i brojne šetače.




– Ninska rivijera prepoznatljiva je kao područje dugih pješčanih plaža koje izvan sezone postaju šetalište za brojne zaljubljenike u prirodu. Iako su brojne destinacije s početkom jeseni postale mirnije, u Ninu prvim danom jeseni kreću aktivnosti koje okupljaju zaljubljenike u prirodu i povijesne ulice najstarijeg hrvatskog kraljevskog grada, istaknula je Marija Dejanović, direktorica Turističke zajednice grada Nina, dodavši kako su ovog rujna zabilježili više dolazaka u odnosu na isto razdoblje prošle godine.


Marija Dejanović/Foto: Toni Perinić


– Promotivni materijali pješačkih staza i biciklističkih staza su najtraženiji, što nam je poticaj za daljnji razvoj navedenih aktivnosti. Rezultat je to suradnje pet lokalnih turističkih zajednica Ninske rivijere. Nin privlači ljubitelje povijesti zbog toga što je kolijevka hrvatske države, a obilježja koja ga krase su povezana s ranijom rimskom civilizacijom i liburnskom općinom. Idiličan položaj lokaliteta povijesne jezgre i impresivan pogled na Velebit oduševljava posjetitelje. Razgled Muzeja ninskih starina te posjet Solani Nin koja je i tijekom rujna održava Dane otvorenih vrata, neki i su od razloga posjeta Ninu, kazala je Dejanović te naglasila posezonsku ponudu grada.


– Tijekom jesenskih dana slijedi nam nastavak gastronomskog brendiranja, tako i brojni dolasci inozemnih novinara u suradnji s Turističkom zajednicom Zadarske županije. Uz gastropriču, outdoor aktivnosti nastavlja se storytelling pa uz dosadašnji lik pjesnika Petra Zoranića Ninjanina uvest ćemo u ponudu lik kralja, a vezano za veliku obljetnicu koja će se u 2025. godini slaviti na mnogim razinama u Hrvatskoj, najavila je Dejanović.


Foto: ZELJKO MRSIC/PIXSELL


Zdravi život i priroda


Ništa manje živo nije niti na biogradskoj rivijeri, koja je u periodu posezone uvijek zanimljiva jer su manje gužve, a vrijeme je ugodno. Listopad je tako započeo »Cro Raceom« i »Festivalom kulture i komunikacija«, a nastavljen »Family dayom« u Crvenoj luci.


– Povoljnije cijene smještaja i usluga čine putovanje privlačnijim. U tom razdoblju, mnogi turisti istražuju autentičnu hrvatsku kulturu i gastronomiju, čime se potiče održivi turizam, kazala nam je direktorica Nives Jeličić, dodavši kako je u rujnu ostvareno oko 22 tisuće dolazaka, odnosno 117 tisuća noćenja, dok je nautički sektor ostvario oko 10 posto bolje brojke u odnosu na prošlu godinu.


Nives Jeličić/Foto: ZL


– U posezoni kada kupanje i sunčanje više nisu u fokusu, Biograd je idealno malo mjesto koje će ugostiti ljubitelje prirode i aktivnog odmora. Održavanje regata ili bicikliranje, stara jezgra i gastro ponuda, te različita događanja i wellness iskustvo u hotelima pružaju upravo ono što turisti i žele u ovom razdoblju sezone. Ono što treba dodatno razviti svakako je zdravstveni turizam. Biograd na Moru ima potencijal da postane atraktivna destinacija za zdravstveni turizam, nudeći jedinstveno iskustvo posjetiteljima koji traže oporavak i revitalizaciju. Osim toga, Biograd može postati središte za organizaciju raznih manifestacija i radionica vezanih za zdravlje, koje bi privukle turiste zainteresirane za wellness i zdrav način života, naglasila je Jeličić. Što se tiče gastronomskog brendiranja Biogradske rivijere, prvi su koraci već odrađeni kroz razne radionice, kušana su jela svih uključenih restorana od strane brojnih novinara, a uskoro se kreće i s drugom fazom.


– Da bismo djelovali na razvoj zdravstvenog turizma i brendiranje Biograda kao gastro destinacije, potrebno je istaknuti i njegove prirodne resurse, poput idealnog geografskog položaja i blagotvorne klime gdje je ovakav vid ponude moguć cijele godine, istaknula je Jeličić.


Foto: Arhiva ZL


Zadar – centar regije


Zadar se kao najveći grad naše regije najčešće i nameće kao idealna početna destinacija za turiste kojima ne smeta urbani život. Smješten na obali, ali blizu zaleđu i prirodnim ljepotama koje okružuju našu regiju, nezaobilazna je stanica tijekom cijele godine, no, s dolaskom hladnijih dana turisti ipak imaju prilike uživati u nekom drugačijem Zadru, daleko mirnijem i s puno manje gužvi. Direktorica zadarske turističke zajednice Iva Bencun kazala mje kako se turistička ponuda u Zadru u nadolazećem periodu temelji prvenstveno na bogatoj kulturnoj baštini i aktivnom odmoru.


Foto: Luka Jeličić


– U ovom razdoblju, kad temperature postaju ugodnije, Zadar nudi stalne izložbe, kulturne manifestacije i koncerte, a zadarsko okružje ima obilje mogućnosti za rekreativni biciklizam, planinarenje, kajaking i druge aktivnosti u prirodi, koje privlače posjetitelje željne autentičnih iskustava. U rujnu smo zabilježili preko 70 tisuća dolazaka i skoro 300 tisuća noćenja, što predstavlja rast od četiri posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Ovi rezultati pokazuju da je Zadar atraktivan ne samo u vrhuncu sezone, nego i tijekom posezone, što je odličan pokazatelj stabilnog rasta, poručila je Bencun. Za Zadar je najvažnije da se kao najveće administrativno i urbano središte sjevera Dalmacije bolje pozicionira na tržištu u periodima izvan vršne sezone u srpnju i kolovozu, kada grad »diše na škrge« – zbog velikih gužvi i ekstremno visokih temperatura.


Iva Bencun/Foto: Luka Jeličić


– Zadar je atraktivan u posezoni zbog svoje iznimne povijesti i baštine, kulturne ponude, ugodne klime te raznovrsnih mogućnosti za aktivan odmor u cijeloj regiji. Turisti mogu istraživati povijesne znamenitosti, uživati u lokalnoj gastronomiji te koristiti razne ture, od biciklističkih i pješačkih do kajak i rafting tura, koje su posebno popularne u ovo doba godine. Aktivni i sportski turizam su segmenti na koje ćemo se prvenstveno fokusirati. Vidimo veliki potencijal u razvoju sadržaja koji nude aktivnosti na otvorenom u zadarskoj regiji poput planinarenja, biciklizma te yachting turizma. Cilj nam je proširiti i promovirati te mogućnosti kako bismo privukli turiste koji traže aktivan odmor i izvan glavne sezone. Naša ciljana skupina su turisti i posjetitelji koji jednako uživaju u aktivnim, kulturnim i gastro sadržajima, zaključila je Bencun.


Foto: Mislav Klanac


Porast i na Pagu


Izvrstan je početak jesenskog dijela turističke sezone i iza Pažana, koji su u rujnu ostvarili 12.458 dolazaka što je 15 posto više nego u istom razdoblju 2019. godine. U tom razdoblju bilježe i 91.634 noćenja što je za 29 posto više nego 2019.godine.



vesna Karavanić/Foto: Luka Jeličić- Grad Pag već nekoliko godina zajedno s ostalim otočnim turističkim zajednicama razvija outdoor turizam kojeg je financijski poduprlo Ministarstvo turizma i sporta RH. Tako smo dobili vrlo značajan sadržaj kojeg možemo ponuditi našim posjetiteljima, ali i produžiti turističku sezonu jer outdoor je vezan upravo za doba kada nisu velike, ljetne vrućine. Naravno da se uvijek treba raditi na dodatnoj promociji koja će dovesti goste u naš grad upravo u tom periodu za što nam je bitno da naši hoteli budu što duže otvoreni. Osim toga, grad Pag ima izvanredne preduvjete za razvoj vjerskog turizma te smo započeli s predradnjama. Ono što je najvažnije, a ujedno i najdelikatnije jest suradnja svih institucija koje bi trebale rasporediti svoja zaduženja u svojoj domeni rada ne bi li se ispravnim putem, uvažavajući posebnosti svake od njih i tek onda, na pravim temeljima krenuti u realizaciju ovog vida turizma koji Pagu može donijeti ono što svi želimo – dobru pred i posezonu, istaknula je Vesna Karavanić, direktorica paškog TZ-a.