Nedjelja, 28. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

23 C°

TURISTIČKA SLIKA

Gastrofestivali mamac za goste u predsezoni

Autor: Nikolina Lucić

29.03.2024. 15:27
Gastrofestivali mamac za goste u predsezoni

Foto: TZ GRADA ZADRA



Ususret prvim predsezonskim turističkim dolascima, gradska je TZ održala 9. sjednicu Skupštine na kojoj su jednoglasno usvojene sve točke dnevnog reda, a od dokumentacije Izvješće o radu Turističkog vijeća za 2023. godinu, Izvješće o izvršenju Programa rada s financijskim izvješćem za 2023. godinu te izvješće neovisnog revizora o stručnom nadzoru nad radom TZ grada Zadra za 2023. godinu. TZ grada Zadra u 2023. realizirala je planirane ključne marketinške aktivnosti po programskim vrstama aktivnosti te aktivno provodila projekte nastojeći utjecati na implementaciju, obogaćivanje i dodatan sadržaj turističke ponude.


Foto: Luka Jeličić


Kongresni turizam


Podaci o ostvarenim rezultatima turističkog prometa su jedan od pokazatelja učinkovitosti realiziranih marketinških i drugih aktivnosti te je područje Grada Zadra u 2023. godini zabilježilo rast turističkog prometa od 17 posto u dolascima i sedam posto u noćenjima u usporedbi s 2022. godinom.


– Nastavak rasta turističkog prometa očekujemo i ove godine, u prosjeku 15 do 17 posto, što prati rast prometa koji je ostvaren i prošle godine, kazala nam je Iva Bencun, direktorica TZ-a grada Zadra dodavši kako je za porast turističkog prometa djelomično zaslužna i dobra turistička promocija na inozemnim sajmovima.


Foto: TZ GRADA ZADRA/Iva Bencun, direktorica Turističke zajednice grada Zadra




– Zadar kao urbanu cjelinu na mnogim je sajmovima predstavila i županijska Turistička zajednica, a mi smo se posebno predstavili na ITB-u u Berlinu i MITEX-u, sajmu kongresnog turizma Zagrebu. To je područje turizma posebno atraktivno za naš grad i jedan je od formi turističkih putovanja koje želimo razvijati i gdje očekujemo značajniji rast prometa. MICE putovanja sektor su koji bi nam uvelike podigao kvalitetu ponude i u grad doveo potrošače dubljih džepova, koji osim kongresa, seminara i poslovnih putovanja, od svog boravka traže i puno zanimljivih izleta, posjete muzejima, upoznavanje s lokalom gastronomijom i običajima te avanturističke aranžmane, pojasnila je Bencun.


U 2023. godini najveći udio od ukupnog udjela u ostvarenim noćenjima ostvarili su tradicionalno Nijemci s udjelom od 17 posto, zatim slijede domaći gosti s udjelom od 13 posto, Austrijanci i Poljaci s udjelom od devet posto, Slovenci s udjelom od pet posto dok gosti iz Italije, Ujedinjene Kraljevine i Češke bilježe udjel od četiri posto.


– Što se tiče strukture posjetitelja, ove godine bilježimo porast broja turista s poljskog tržišta, prvenstveno zahvaljujući dobroj avionskoj povezanosti Ryanariom. Njemačko, austrijsko i slovensko tržište tradicionalno su naša najvažnija uporišta i također bilježe kontinuirani porast. Naročito nas veseli prorast broja domaćih dolazaka, dodala je Bencun.


Tuna, Sushi & Wine Festival


Sukladno strukturi kapaciteta na našem području bilježi se i najveći udio noćenja u smještaju u domaćinstvu (42 posto), zatim slijedi smještaj u hotelima (31 posto) i u ostalim ugostiteljskim objektima za smještaj (11 posto), kampovi bilježe sedam posto udjela u ukupnim noćenjima, nautika pet posto, dok nekomercijalni smještaj bilježi četiri posto.



Nakon pandemije koronavirusa s godinama se polako, ali sigurno, oporavlja i tržište Dalekog Istoka. U Zadru se tako polako bilježi porast broja dolazaka s korejskog i kineskog tržišta.


– Korejski su putnici poznati po tome da putuju tijekom cijele godine, neovisno o turističkoj sezoni, što je svakako plus za našu destinaciju. U svibnju nam tako dolazi i delegacija s tog tržišta i očekujemo daljnji rast broja dolazaka iz Koreje. Što se tiče kineskog tržišta, upravo smo na MEETEX-u u Zagrebu imali nekoliko sastanaka s kineskim agencijama, tako da u sezonama pred nama također očekujemo rast broja dolazaka iz Kine, rezimirala je Bencun, zaključivši kako su zadarski gastrofestivali savršen mamac za turiste u predsezoni. 8. Tuna, Sushi & Wine Festival održava se tako od 5. do 10. travnja na Trgu Petra Zoranića uz svečano otvorenje u Arsenalu.


Foto: Arif Sitnica/Poznati chef Mario Mandarić prošle je godine bio poseban gost Tuna, Sushi & Wine Festivala


– Naše su gastronomske priče i tradicija do prije nekoliko godina bilie prava nepoznanica za strane posjetitelje i komad marketinškog kolača koji se tek trebao dobro promovirati. Upravo su zato takvi festivali u razdoblju predsezone pun pogodak jer i namijenjeni su u prvom redu turistima koje zanima nešto više od sunca i mora. Osim prelijepe prirode i poslovičnog dalmatinskog gostoprimstva, naša je hrana tako postala pravim biserom u kruni naše turističke priče. Sam Tuna, Sushi & Wine Festival specifičan je po tome što u jednu konciznu turističku priču spaja povijest i kvalitetu dalmatinske gastronomije s činjenicom da je naša regija jedan od najvećih proizvođača i izvoznika tune premium kvalitete, zaključila je Bencun.