Petak, 28. lipnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

24 C°

SVEČANO OBILJEŽILI SVOJ DAN

[FOTO] OŠ Petra Preradovića obilježila Dan Škole i 70. obljetnicu otkad škola nosi Preradovićevo ime

Autor: Nikolina Lucić

17.05.2024. 15:13
[FOTO] OŠ Petra Preradovića obilježila Dan Škole i 70. obljetnicu otkad škola nosi Preradovićevo ime

Foto: MISLAV KLANAC



Jedina zadarska Gradska škola – OŠ Petra Preradovića velikom je priredbom i mnoštvom učeničkih nastupa svečano obilježila Dan Škole i 70. obljetnicu otkad škola nosi Preradovićevo ime.


Škola koja je važan dio povijesti zadarskog, ali i hrvatskog školstva, smještena u srcu Poluotoka, u blizini brojnih kulturnih znamenitosti i ustanova, inspiracija je mnogim učenicima koji su i ove godine pripremili bogat program popraćen glazbom, plesom, pjesmom, recitacijom i drugim zanimljivim izvedbama. Važno je naglasiti kako je škola nedavno proslavila 70 godina otkako ponosno nosi ime pjesnika Petra Preradovića stoga je ovogodišnja priredba uvelike posvećena upravo radu i djelu dragog im pjesnika.


Mala i jaka škola


Učenici su igrokazom zato uprizorili najznačajnije trenutke iz njegove prošlosti, izvodili najpoznatije stihove slavnog književnika, recitirati neke od najpoznatijih stihova iz njegova bogatog opusa te pjevali i svirali himne o školi.




Ravnatelj Ante Barać u razgovoru nam je tako kazao kako svake godine velikom proslavom i bogatim programom slave Dan škole, jer u školi nemaju kapacitete da ostvare svoje zamisli i ugoste sve prijatelje i obitelji učenika. Škola je tako svoj dan provela prazna, jer većina je se učenika prije početka programa marljivo spremala stati na pozornicu.


– Ove je godine i posebna obljetnica – jer od nastavne godine 1953./1954. škola nosi Preradovićevo ime. Program je standardno iznimno bogat s naglaskom na djelima Petra Preradovića. Sudjelovali su svi razredi. Naša je škola mala i kao jedina u staroj gradskoj jezgri po mnogočemu posebna. Možemo se podičiti činjenicom da radimo u jednoj smjeni, a odljev stanovnika iz starog grada niti ne osjetimo, jer upravo zbog jednosmjenske nastave i produženog boravka brojni roditelji iz drugih dijelova grada svoju djecu upisuju u našu školu, kazao je na početku Barać, rekavši kako će i u sljedeću školsku godinu upisati tri razreda prvašića.


– U 33 razredna odjeljenja, sa našim područnim školama u Kožinu i Petrčanima i dalje smo jedna od manjih gradskih školi. No, u projektnim smo aktivnostima jednako jaki i uključeni kao i puno veće škole. Naše su kolege tako ove godine išli na stručno usavršavanje u Norvešku, a preko projekta “STEM County” opremili smo učionicu geografije. Preko “Erasmus +” projekta kolege su također putovale u tri europske zemlje, a i mi smo ugostili kolege iz drugih zemalja. U listopadu će ta aktivnost završiti odlaskom naših učitelja u Tursku, pojasnio je ravnatelj.


Foto


Dan škole Petra Preradovića


avatar

Snimio:


17.05.2024. 15:15


Galerija

Reforma sustava


Davne 1945. godine kada je svečano otvorena Narodna osnovna škola u Zadru u Ulici sv. Krševana s četverogodišnjim trajanjem, buduća OŠ Petra Preradovića, pa sve do danas – ostavila svoj trag na generacijama zadarskih učenika.


– Stručno usavršavanje i otvaranje vidika naših učitelja, naravno uz financijsku injekciju koja prati ovakve projekte, osigurava nam uredno poslovanje i rad s djecom. Kao kolege često razgovaramo o stanju u našem obrazovnom sustavu, njegovoj prilagođenosti modernom životu i navikama djece. Zato i smatramo kako bi se sveobuhvatnom reformom sustava i njegovom prilagodbom modernim tehnologijama i potrebama puno lakše doprlo do djece, koja danas, nažalost, ipak veći dio svog dana provode pred raznim ekranima, upozorio je Barać.


No, ipak učenici su to koji sudjeluju u brojnim projektima i izvannastavnim aktivnostima: školskom sportskom klubu, dramskoj, literarnoj, recitatorskoj, likovnoj, ritmičko – plesnoj, knjižničarskoj i drugim skupinama, a i ove godine su osvojili zapažene rezultate na školskim, županijskim i državnim natjecanjima.


– Broj školskih predmeta, školske i domaće zadaće trebaju se prilagoditi 21. stoljeću. Manje gradiva uz bolje ponavljanje utvrđenog zasigurno bi djeci olakšalo školske napore i utjecalo na bolje usvajanje znanja. Dio toga već nudimo u cjelodnevnoj nastavi, jer djeca školu više ne doživljavaju na način kako su ju percipirale starije generacije, pojasnio je Barać.


Suvremeno razmišljanje


Djeca su danas, dodaje, dio društva koji razmišlja na suvremeni način i uči prateći suvremene i društvene tehnologije, uzori su im zato, dodaje, influenceri i kreatori sadržaja na društvenim mrežama, a ne književnici, doktori ili glumci i pjevači, kao ranijim generacijama.


– Oni smatraju kako mimo konzervativnih načina učenja mogu doći do svog kruha. Poučeni iskustvom mi znamo da osmaši u lipnju još uvijek ne znaju gdje bi i kako nastavili obrazovanje. Tendencija je većeg upisa u strukovne umjesto gimnazijskih programa, po čemu ne pratimo druge europske zemlje. Očito je da su djeca primijetila da strukovna zanimanja nude jednako dobre mogućnosti upisa na fakultet uz luksuz zvanja i zanimanja koja su tražena na tržištu rada. Djeca su, suprotno našim razmišljanjima, spretna i treba ih poticati da rade rukama, mišljenja je ravnatelj, rezimiravši kako j jako zadovoljan rezultatima ostvarenima u ovoj školskoj godini, koja se bliži svom kraju.


– Naši su uspjesi proporcionalni broju učenika u školi. S druge strane možemo bolje i više i tomu u godinama pred nama i stremimo. Zadovoljan sam činjenicom da čvrsto podupiremo odgojni prefiks obrazovnog sustava, zaključio je Barać, dodavši kako se nada da će u narednim godinama, uz nadzor i odobrenje konzervatora uspjeti urediti fasadu škole i popraviti krov, koji za jakih nevremena prokišnjava.


– Škola je stara preko sto godina i u sebi ima bogatu povijest. Ona je danas moderna obrazovna ustanova sa svim pogodnostima za učenike i stručno osoblje. Sve ostalo je na nama, na djeci i njihovima roditeljima, te zajedno trebamo iskoristiti sve mogućnosti koje nam se nude, završio je Barać.