Srijeda, 3. srpnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

27 C°

čitateljica neugodno iznenađena

Dvije karte za festival kojeg sufinancira Gradski TZ čak 750 eura. Kako je to moguće?!

Autor: Iva Bucić

29.04.2024. 07:30
Dvije karte za festival kojeg sufinancira Gradski TZ čak 750 eura. Kako je to moguće?!

Foto: /Bojan Bogdanić



Dok u zadarskoj gradskoj upravi Sunset Sport Media Festival nazivaju projektom svjetskog kalibra, koji će dodatno istaknuti Zadar kao jedno od središta sportskog turizma, naša se čitateljica pita jesu li gradski oci pri sebi, kada 80 tisuća eura iz gradskog proračuna daju na organizaciju festivala za koji ulaznica stoji 375 eura.


TZ podupire s 80 tisuća eura


– Privatna tvrtka dobije skoro 100 tisuća eura da bi za nepoznate osobe naplaćivala karte od 375 eura za događaj koji se odvija u hotelskom poduzeću, pita se u nevjerici naša čitateljica.


Izgleda da u Turističkoj zajednici grada Zadra u Sunset Sports Media Festivalu vide nevjerojatan potencijal – od ukupno 57 manifestacija koje TZG Zadra ove godine podupire s 212.250 eura, na Sunset Sports Media Festival otišlo je čak 38 posto toga iznosa.




Dok je za Sunset Sports Media Festival izdvojeno 80 tisuća eura, drugi po iznosu subvencije je Zadar Basketball Tournament 2024., za koji je namijenjeno 28 tisuća eura. Samo na ta dva eventa TZG Zadar potrošila je više od polovice iznosa namijenjenih za potporu turističkim manifestacijama.


– Nemalo sam se iznenadila kad sam otišla na njihovu stranicu da bih kupila karte koje bi za mene i kćer izašle ravnih 600 eura plus PDV. Sveukupno 750 eura za karte projekta koji se odvija, koliko sam uspjela vidjeti, u Fortis dvorani Hotela Iadera u Punta Skali?


750 eura za sudionike koje sam neke morala izguglati i vidjela da su to neuspješna tenisačica i influencerica Bojana Jovanović, Orlando Lopac, Josip Pavić, Maja Poljak plus ljudi koji obavljaju poslove u sportu i institucijama, nepoznati redatelji i producenti, i sve to u hotelskom kompleksu u Punta Skali, čudi se čitateljica.



No, nije prvi puta da se Sunset Sport Media Festival nalazi u fokusu javnosti zbog financiranja javnim novcem – 2021. godine, za prvo izdanje Sunset Sports Media Festivala, TZG Zadra koju je u to vrijeme još uvijek vodio Mario Paleka, za isti je događaj izdvojila skoro duplo više novaca nego ove godine.


Mediji su mjesecima čekali odgovor na pitanje kako su utrošeni novci poreznih obveznika, no čak i nakon zaprimanja odgovora stvari nisu postale puno jasnije.


Privlačan faktor


Troškovi festivala kojeg u pravilu posjeti stotinjak-dvjesto ljudi, a u prvoj godini održavanja samo su objave u medijima potrošeno je enormnih 520 tisuća eura, a još više od 120 tisuća eura potrošeno je tada na PR i marketing. Dodatnih 20 tisuća eura potrošeno je na reprezentaciju, dok je na produkciju, program te smještaj i put sudionika tada utrošeno oko 190 tisuća eura.


Primjera radi, za glazbeni festival sličnog imena, Zadar Sunset Festival, koji godišnje posjeti i do 10 tisuća gostiju, TZG Zadar ove je godine namijenila osam puta manje novaca nego za Sunset Sports Media Festival. No, nova direktorica, Iva Bencun, objašnjava da je potonji festival niški projekt koji bi trebao privući drugačiji profil gostiju.


– TZ podržava različita događanja i različite projekte. Na javni nam se poziv svake godine jave šaroliki projekti i nije uvijek jednostavno odlučiti što i na koji način treba podržati.


Međutim, mi gledamo da kroz podršku podržimo i događanja koja su više lokalnog karaktera i koja će provući ljude iz Zadra i bliže okolice, a isto tako imamo neke projekte koji ciljaju na publiku koja će doći iz udaljenijih odredišta i koji će biti privlačan faktor za neki širi ili uži krug ljudi, tumači Bencun.


Festival za ciljanu publiku


Sunset Sports Media Festival Bencun opisuje kao niški projekt u određenom smislu, jer cilja na ljude koji se bave sportom i medijima, i to prvenstveno ljude u sportskom menadžmentu, koji su u pravilu više platežne moći.


Iva Bencun, direktorica Turističke zajednice grada Zadra (Foto: TZG Zadar)


– Neki projekti nama više vuku masu, a neki nam projekti više vuku ljude koji su možda malobrojniji, ali imaju veću platežnu moć. To je nešto gdje se grad Zadar u zadnje vrijeme pokušava bolje pozicionirati, posebno jer nam se i ponuda i infrastruktura razvijaju u tom smjeru, pa uskoro očekujemo prvi hotel s pet zvjezdica.


Dakle Sunset Sports Media Festival je u organizaciji puno skuplji i veći je trošak jer se na taj festival dovode strani stručnjaci, samim time je trošak organizacije veći, kazuje Bencun.


Direktorica TZG Zadar ističe da je u tom smislu festival troškovno puno zahtjevniji, iako će možda imati manju posjećenost. Međutim, imat će posjećenost ciljanih ljudi koji se nišno zanimaju za taj segment, a TZ-u je upravo cilj privući goste veće platežne moći.


Na trodnevnom Sunset Sports Media Festivalu gostovat će ove godine srpska tenisačica i influencerica Bojana Jovanović, bivši slovenski profesionalni košarkaš Boštjan Nachbar, američki glumac Frank Grillo, španjolski sportski pisac i novinar Guillem Balague, koji je napisao službene biografije Maradone, Messija i Cristiana Ronalda. Na festivalu gostuje i naš skijaški olimpijac Ivica Kostelić te Jeffrey Gerttula, koji vodi medijsko poslovanje, proizvode, dizajn i inženjering za CBS News, Stations i Entertainment, kao i sve digitalne platforme koje spadaju pod CBS Sports.


Među najavljenim gostima nalazi se i bivši profesionalni vaterpolist, a sada državni tajnik u Ministarstvu turizma, Josip Pavić, potom bivša odbojkašica i koordinatorica za EU fondove Hrvatskog olimpijskog odbora, Maja Poljak, zatim direktor međunarodnih odnosa i marketinga NBPA, sindikata koji je odgovoran za zastupanje svih 450 NBA igrača, Matteo Zuretti i Orlando Lopac, idejni začetnik, vlasnik i operacijski direktor poslovanja OrlandoFit grupe. Kao počasni gost najavljen je talijanski nogometaš Alessandro Del Piero.