Nedjelja, 28. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

DIGITALNA TRNSFORMACIJA

U projektu Zadar Urban Mobility nadogradnja sustava javnih bicikala

Autor: Matea Guzalić

03.11.2023. 15:26
U projektu Zadar Urban Mobility nadogradnja sustava javnih bicikala

Foto: Luka Jeličić



Trenutno se radi na akviziciji baze korisnika Liburnije za prihvat više od 8.000 korisnika s naglaskom na učeničke, studentske i radničke pokazne karte, istaknuo je Milić


U proteklih nekoliko mjeseci, Grad Zadar se u sklopu projekta Zadar Urban Mobility posvetio razvoju i unaprjeđenju svojih usluga i aplikacija kako bi poboljšao korisničko iskustvo građana i turista.


Digitalna transformacija je ključna komponenta ovog projekta, a zasad je razvijena mobilna aplikacija za pametne telefone pod nazivom Zadar Smart City, sustav elektroničke naplate u javnom prijevozu, sustav pametnog parkiranja, sustav informiranja u prometu i javnom prijevozu te centralni informacijski sustav.




Kako točno napreduje ovaj projekt, te kako Grad Zadar planira zadržati kvalitetu usluga i korisničkog zadovoljstva, pitali smo Josipa Milića, pomoćnika pročelnice Upravnog odjela za EU fondove.


Foto: Grad Zadar/Screenshot


Konstantno usavršavanje


– Tijekom posljednjih nekoliko mjeseci korištenja aplikacije, intenzivno se radi na finom ugađanju sustava poput provjera i dorada unosa svih autobusnih ruta i stanica, dorade sustava i korisničkog sučelja, provjere rada parkirnih senzora, i drugo. Prema zaprimljenim prijedlozima poboljšanja od strane korisnika, sustav se kontinuirano pozadinski dorađuje i otklanjaju se tzv. »bugovi«, upravo s ciljem da se korisnicima omogući najbolje moguće iskustvo korištenja. Trenutno je u tijeku pozadinskog testiranja i novi pripremljeni »update« koji bi kroz sljedećih nekoliko dana trebao biti pušten korisnicima, kazao je Milić te dodao da se ovaj dugotrajan proces kontinuirano dorađuje, a da je aplikacija onaj krajnji rezultat.


Foto: Luka Jeličić/Josip Milić


– Aplikacija je onaj krajnji rezultat, odnosno prikaz koji korisnici u konačnici jedino i koriste, međutim, u pozadini svega je mnoštvo procesa i baza podataka koje su isprepletene, a koje je potrebno ispravno digitalnim procesima povezati, nakon svake pa i najmanje izmjene koja se uvodi. Trenutno se radi na akviziciji baze korisnika Liburnije d.o.o. za prihvat više od 8.000 novih korisnika s naglaskom na učeničke, studentske i radničke pokazne karte, istaknuo je Milić.


Iz Grada su prepoznali potrebu za proširenjem i unaprjeđenjima, s obzirom na to da je usavršavanje konstantan proces.


Nadogradnja usluga


– Potrebe za proširenjem i unaprjeđenjima će uvijek biti, s obzirom na to da je usavršavanje i unaprjeđenje aplikacije konstantan i trajan proces. Plan je da pored javnog prijevoza i parkinga sustav nadogradimo i drugim uslugama u pogledu mobilnosti, primjerice, sustavom javnih gradskih bicikala, ali i da kroz određeni period u isti uvedemo i gradske pružatelje usluga, kao što su Gradska knjižnica, muzeji, kazalište i slično. Ovo je jedan od koraka digitalizacije javnih usluga, a u pripremi ih je bilo još nekoliko čija bi se realizacija odvila kroz nadogradnju ovog sustava. Konačni cilj prema kojem idemo jest pojednostaviti procese informiranja i učiniti ih dostupnijima što većem broju građana, izjavio je Milić te naglasio da Grad Zadar planira zadržati visoku razinu kvalitete i korisničkog zadovoljstva.


Foto: Luka Jeličić


– Pažljivim osluškivanjem želja i potreba građana, putem povratnih informacija o radu sustava te mogućim unaprjeđivanjem pojedinih aspekata unutar aplikativnih rješenja zadržat ćemo visoku razinu kvalitete i korisničkog zadovoljstva. Kontinuirani digitalni razvoj ima tzv. horizontalnu primjenu koja se provlači kroz sve sektore i sve više procesa, a posebice korisnička iskustva kroz aplikativna rješenja poput ovih. Ulaganje u razvoj i osnaživanje digitalnih kompetencija važan je segment razvoja, ne samo na razini ljudskih kapaciteta za tržište rada, nego i cjelokupnog grada, budući da je digitalna industrija jedna od najbrže rastućih gospodarskih sektora. Povratne informacije od korisnika sustava najvažnija su informacija o smjerovima poboljšanja, a na kvaliteti samog sustava svakako ćemo kontinuirano raditi, zaključio je Milić.