Petak, 1. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

BRENDIRANJE DESTINACIJE

U Ninu otvorena nova turistička niša mladih romantičara

Autor: Nikolina Lucić

20.09.2023. 15:56
U Ninu otvorena nova turistička niša mladih romantičara

Foto: MARIJA DEJANOVIĆ



Grad Nin je u prvih osam mjeseci ove godine ostvario 139.744 turistička dolaska što je jedan posto više u odnosu na 2022., a ostvareno je 1.092.113 noćenja što je gotovo isti broj noćenja kao u 2022. godini, kazala nam je Marija Dejanović, direktorica ninske Turističke zajednice, naglasivši kako su, tradicionalno, Nijemci bili najbrojniji, no struktura gostiju je ipak nešto promijenjena u odnosu na prethodna razdoblja pa slijede gosti iz Poljske što je rezultat promidžbe Nina na spomenutom tržištu.


Iza njih najbrojniji su bili turisti iz Hrvatske. Kao rezultat povećane promidžbe na tržištu Austrije iza domaćih gostiju slijede gosti iz te zemlje. Zatim se na ljestvici brojnosti nalaze gosti iz Slovačke, Mađarske, Češke te iz Nizozemske koji u najvećem broju borave u kapacitetima Kampa Zaton. Poslije njih su gosti iz Slovenije, a na deseto mjesto po broju dolazaka pozicionirali su se gosti iz Ujedinjenog Kraljevstva.


Foto: BORIS KAČAN


Vidljivost na britanskom tržištu


– Domaći turisti ostvarili su 13.397 dolaska i 122.785 noćenja što je dva posto više dolazaka i dva posto više noćenja u odnosu na 2022. godinu. Strani turisti su ostvarili 126.347 dolazaka i 969.328 noćenja što je 1% više dolazaka i isti postotak noćenja u odnosu na prethodnu godinu. Od ukupno ostvarenih 139.744 dolaska i 1.092.113 turističkih noćenja najveći broj turista boravio je u Ninu i to 76.114 s ostvarenih 594.626 noćenja što je sedam posto više dolazaka i pet posto više noćenja u odnosu na 2022. godinu, istaknula je Dejanović.




Prema vrstama smještaja na području grada Nina najveći broj turista boravio je u kampu odnosno u Zaton Holiday Resortu i Kampu Zaton, zatim u apartmanima i objektima u domaćinstvu, kućama za odmor te ostalim vrstama smještaja.


– U odnosu na proteklu godinu u komercijalnom smještaju boravilo je 135.525 turista što je povećanje od jedan posto povezano s dolascima, a ostvareno je 997.555 turističkih noćenja što je gotovo isti broj kao u 2022. godini. U nekomercijalnom smještaju bilo je 4.219 turista i ostvareno 94.558 noćenja, a što je osam posto više dolazaka i dva posto više noćenja u odnosu na proteklu godinu, dodala je Dejanović, naglasivši kako tako dobri rezultati nisu slučajni.


– Bilježimo povećani broj dolazaka iz Velike Britanije na što je utjecao posjet novinara s toga tržišta te promidžbe Nina kroz društvo odabranih svjetskih brendova. Brend Queen’s beach Nin je predstavljen u umjetničkom albumu Strive for Perfection: The Platinum Jubilee Edition unutar članka pod nazivom Jewel in the crown. Lansiranje povijesne knjige posvećene kraljici Elizabeti i promidžba koja je pratila taj događaj protekle godine utjecao je na povećanje vidljivosti Nina na tom tržištu. Struktura posjetitelja i turista se promijenila, pa uz obitelji s malom djecom i ljude starije životne dobi koji vole pješčane plaže, povećan je i broj dolazaka mladih, naglasila je Dejanović te dodala kako je to rezultat devetogodišnjeg brendiranja Nina kao romantične destinacije.


Foto: BLANKA NIRJAK


Plansko uređenje grada


– Kontinuiranom promidžbom kroz više kanala, a gdje prednjači digitalni marketing te utjecaj društvenih mreža, privukla se nova tržišna niša mladih romantičara i istraživača koji se redovno susreću na ulicama grada, bilo parovi, grupe ili pojedinci. Nastavljamo suradnju s pet lokalnih turističkih zajednica iz mjesta Zaton, općina Vir, Vrsi i Privlaka na zajedničkim projektima »Nin rivijere« s naglaskom na aktivni i održivi turizam. U rujnu se odvija nekoliko zabavnih i ekoloških događanja, a u pripremi su nove brošure za narednu sezonu, najavila je Dejanović


A odličnim je rezultatima oduševljen i Emil Ćurko, gradonačelnik Grada Nina, koji je kazao kako su izvrsne brojke odraz dugogodišnjeg planskog uređenja kraljevskog grada Nina i sinergije svih javnih službi grada.


– Gosti to primjećuju, redovno bilježimo njihove pohvale s terena za konstantan rast urbanističkog uređenja grada. Zadovoljan gost se uvijek vraća pa preporuči destinaciju rodbini i prijateljima. Završavamo posljednju fazu projekta aglomeracije odvodnje u Ninu, a time se bitno podiže razina kvalitete života stanovnika i turista. Kontinuiranim uređenjem prometne infrastrukture s uređenjem kružnih tokova riješili smo nekadašnje probleme i omogućili bolji protok vozila kroz Nin koji se upućuju u susjedne općine ninske regije, kazao je Ćurko, dok je Dejanović najavila kako i u posezoni očekuju jednako dobru posjećenost.


Foto: MARIJA DEJANOVIĆ


Folklor i eko akcije


– Očekujemo izrazito dobru posjećenost u rujnu i ostatku posezone s obzirom na to da je Nin cjelogodišnja turistička destinacija privlačna zbog mnogobrojnih prirodnih i kulturnih atrakcija, a geografski položaj pruža mogućnost za ugodne šetnje, vožnju biciklima te uživanje na vjetru, surfing i kitesurfing. Turiste u Nin u kasnijim mjesecima privlači obiteljski ugođaj grada, mogućnost šetnje i provođenje vremena na području Ninske lagune – Natura 2000, što uključuje promatranje ptica, a za one najhrabrije nudi se i kupanje u moru ili korištenje ljekovitog blata. Također moguće je pohađanje kite i surfing škole ili škole jahanja. Nin ima veliki izbor sadržaja i u vrijeme početka jeseni pa se može posjetiti i Solana Nin – Muzej i kuća soli, dodala je Dejanović i na kraju najavila kako su u ovom mjesecu na rasporedu folklorni koncerti i ekološke akcije, te prigodno obilježavanje Svjetskog dana turizma.


Foto: TZG NIN, Marija Dejanović