Petak, 3. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

18 C°

Novi ugovor

Parking kod Marine Zadar do daljnjeg besplatan, a razlog je banalan

Autor: Iva Bucić

09.03.2024. 11:55
Parking kod Marine Zadar do daljnjeg besplatan, a razlog je banalan

Foto: Arhiva ZL



Lučka uprava Zadar (LUZ) službeno je, na temelju Odluke Vlade RH, preuzela upravljanje nad Marinom Zadar. Ravnatelj LUZ-a Željko Knežević potvrdio je da je nakon raskidanja radnog odnosa s Tankerkomercom novi ugovor o zaposlenju u Lučkoj upravi prihvatilo više od tri četvrtine djelatnika, ukupno njih 16.


LUZ je Marinu dobio na privremeno gospodarsko korištenje i to na razdoblje od jedne godine računajući od dana preuzimanja upravljanja. Iako Knežević kaže da će LUZ ustanoviti nove procedure, ističe da će se osnovna djelatnost nastaviti.


Promjene u naplati


– U ovom trenutku jedino ne možemo nastaviti s upravljanjem parkinga u smislu naplate te također ne možemo obavljati ugostiteljsku djelatnost, govori Knežević.




S obzirom na to da se LUZ ne može baviti ugostiteljskim uslugama i naplatom parkiranja, to znači da će parking do odabira koncesionara biti besplatan, a kafić zatvoren. Što se cijene vezova tiče, Knežević govori da se cijene neće značajnije mijenjati. Sve u svemu, očekuje da će nakon godinu dana LUZ biti u plusu.


– Za pontone s vezovima i ostalu preuzetu opremu Lučka će uprava plaćati najam, no pretpostavke su da će prihodi na kraju biti veći od troškova, govori Knežević.


Sistematizacija radnih mjesta


Dok Ministarstvo mora prometa i infrastrukture ne raspiše natječaj za koncesionara, LUZ je dužan voditi brigu o održavanju, upravljanju, zaštiti i unaprjeđenju lučkog područja i pomorskog dobra, osigurati nesmetano obavljanje lučkog prometa, tehničko-tehnološkog jedinstva i sigurnost plovidbe te osigurati pružanje usluga od općeg interesa, usluge dizanja i spuštanja plovila te druge usluge nužne za funkcioniranje luke. Osim toga, zaduženi su za osiguravanje reda, čuvanje i zaštitu objekata, plovila i opreme, a vlasnicima plovila koji imaju zaključene ugovore o vezu morali su ponuditi nove ugovore.


Kako je LUZ ustanova, a Tankerkomerc trgovačko društvo, prije preuzimanja bilo je potrebno napraviti sistematizaciju radnih mjesta po kriterijima državnih službenika, prema kojoj je LUZ 19. siječnja raspisao natječaj za voditelja marine, stručnog suradnika za marketing te lučkog nadzornika. No s obzirom na to da su rokovi u natječaju istekli prije nego li je LUZ službeno preuzeo luku, natječaj će se morati ponovno raspisati.


– Prvi je natječaj poništen zbog isteka roka, novi će se raspisati, i to prema trenutnim potrebama, kazao je Knežević.


Deset je godina prošlo otkako je Vlada raspisala natječaj za 30-godišnju koncesiju na pomorskom dobru u svrhu korištenja luke nautičkog turizma, no unatoč velikom interesu koncesionar nikada nije odabran. Umjesto toga uslijedile su dugogodišnji sudski sporovi države s Tankerkomercom, koji je tvrdio da su sporne čestice njegovo vlasništvo jer mu je odlukom Skupštine Općine Zadar iz 1982. godine dodijeljeno pravo korištenja na pomorskom dobru. Unatoč desetljećima ulaganja u lučko područje i infrastrukturu – a govori se o ulaganjima u iznosu od 40 milijuna eura, Tankerkomerc nikada nije plaćao koncesiju za korištenje pomorskog dobra – niti je u konačnici to od njih itko ikada tražio. Na kraju dugogdišnje sudske trakavice, presuđeno je u korist države, koja je u listopadu prošle godine započela proces predaje luke i pomorskog dobra na privremeno gospodarsko korištenje Lučkoj upravi Zadar.