ponedjeljak, 29. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

24 C°

EKSPERIMENTALNI PROGRAM

OŠ Novigrad čeka odluku o cjelodnevnoj nastavi

Autor: Marina Šaponja

06.05.2023. 19:35
OŠ Novigrad čeka odluku o cjelodnevnoj nastavi

Foto: OŠ NOVIGRAD



Završen je rok za prijavu škola u eksperimentalni program cjelodnevne nastave, a OŠ Novigrad jedina je prijavljena iz Zadarske županije. U Hrvatskoj će od sljedeće školske godine 50 osnovnih škola imati priliku sudjelovati u ovom programu. S obzirom da je ova reforma obrazovanja naišla na puno kritika, a u prvom krugu natječaja nije se prijavilo dovoljno škola, rok je produljen do 5. svibnja.


Ova škola s tek 27 učenika jedna je od najmanjih u županiji, a prema riječima ravnateljice Branke Maroje za program cjelodnevne nastave odlučili su se prijaviti iz nekoliko razloga.


– Nakon prezentacije u ministarstvu gdje je istaknuto kako naši učenici najmanje sati provode u školi, ali i činjenice kako će sve škole kroz četiri godine ući u projekt, mi smo poslali prijavu. To su velike promjene, ali naša škola je bila među prvima u županiji koja se uključila u projekt e-škole, uvela e-dnevnike…, ne bojimo se promjena. Ovo je mogućnost da se riješi problem nepisanja domaćih zadaća jer dosta učenika to ne radi kod kuće, a ovako će ih pisati u školi te će poslijepodne imati slobodno i provoditi vrijeme s obitelji ili u nekim drugim aktivnostima, rekla je Maroja.


Branka Maroja, Foto: Zvonko Kucelin


Uskoro odluka




Odluka hoće li OŠ Novigrad biti odabrana za eksperimentalni program cjelodnevne nastave trebala bi se donijeti uskoro, već tijekom mjeseca, s obzirom na to da se uskoro trebaju odabrati i udžbenici za sljedeću školsku godinu.


– To što smo se prijavili, napisali motivacijsko pismo, istaknuli naše prednosti poput škole koja nastavu ima u jednoj smjeni, mali broj učenika, što nije bio uvjet i slično, ne znači i da će nam odobriti ulazak u program, kazala je ravnateljica te se osvrnula na uvjete za provođenje cjelodnevne nastave.


– U školu sam pozvala državnu tajnicu iz Ministarstva znanosti i obrazovanja te jednog člana eksperimentalnog tima kako bi vidjeli što imamo, a što nam sve nedostaje. Mi nemamo profesionalnu kuhinju, imamo čajnu, pa bismo trebali proširiti i opremiti kuhinju. Nemamo ni blagovaonicu, ali kako imamo malo učenika oni objeduju u jednoj učionici koju bismo mogli opremiti da bude blagovaonica. Što se tiče izvannastavnih aktivnosti, vidjet ćemo za što će biti interesa. Međutim, mi nemamo sportsku dvoranu, ali u blizini škole imamo igralište gdje se, kada vrijeme dopušta, održava nastava tjelesnog odgoja, a kada je ružno vrijeme, nastavu učenici imaju u školi, objasnila je Maroja.


Foto: Zvonko Kucelin


Eksperimentalni program


Cjelodnevna nastava naime, podrazumijeva da učenici u školi budu do 14 sati, odnosno predmetna nastava do 15 sati, nakon čega će im se ponuditi različite izvannastavne aktivnosti.


Škole koje ulaze u eksperimentalni program cjelodnevne nastave od resornog ministarstva dobit će iznos do 300 tisuća eura kako bi se pripremile i opremile za što kvalitetnije provođenje cjelodnevne nastave.


– Ne znam koliko bi sredstava trebala dobiti naša škola, možda će to ovisiti i o broju učenika, zahvatima koji se trebaju napraviti u školi…, kaže Maroja.