Subota, 20. srpnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

28 C°

Tehnički problemi

Nema razloga za paniku oko kašnjenja uplata Booking.coma

Autor: Goran Šimunov

12.10.2023. 12:56
Nema razloga za paniku oko kašnjenja uplata Booking.coma

Foto: Reuters



Poznata internetska platforma za putovanja Booking.com već niz mjeseci duguje mnogim svjetskim hotelskim operaterima i drugim partnerima, kao što su privatni iznajmljivači, tisuće pa i desetke tisuća eura, kriveći za to »tehnički problem«, izvijestio je ovih dana ugledni britanski The Guardian.


Problem je raširen u Tajlandu, Indoneziji i Europi među hotelijerima koji svoje frustracije iskaljuju u Facebook grupama dok kruže glasine o uzroku neplaćanja.


Ako kupac napravi rezervaciju putem Booking.com i odluči platiti unaprijed, ova platforma obično preuzima uplatu i novac prosljeđuje hotelu ili drugim vlasnicima smještaja, umanjeno za proviziju.




Partneri Booking.coma prijavili su probleme s primanjem plaćanja od srpnja, a u nekim slučajevima i mjesecima ranije. Iako je Booking.com nastavio primati uplate od kupaca, kompanija nije uvijek prosljeđivala iznos dugovanja hotelskim operaterima i ostalima.


Novac za posao


Da se s problemima u kašnjenju isplata susreću i hrvatski privatni iznajmljivači potvrdio nam je i Daniel Radeta, predsjednik Udruge iznajmljivača Zadar koji je kazao kako osobno nije imao problem s isplatama od strane Booking.coma, iako ima profile za svoj smještaj na ovoj platformi.


– No znam neke kolege iznajmljivače kojima su kasnile isplate, ali su one naposljetku krenule. Ne znam razloge zbog kojih Boooking.com kasni s isplatama. No s obzirom da su između iznajmljivača i Bookinga potpisani ugovori, definirano je kad bi isplate trebale doći, tako da potencijalno iznajmljivači mogu protiv njih pokrenuti privatne tužbe. Zasad za takvo što nema potrebe, nema razloga za paniku. Prije ili kasnije će dobiti svoj novac, premda onima kojima se kasni s isplatama nije ugodno, budući da im treba novac za posao, kaže Radeta dodajući kako je Booking.com renomirana tvrtka koja je provjerena, tako da ne vjeruje da će trajno zadržati novac koji trebaju proslijediti svojim poslovnim partnerima, među kojima su i iznajmljivači obiteljskog smještaja.


– Poznato mi je kako je i Booking.com imao dosta problema u svojim uredima u zadnjih godinu dana. Tijekom pandemije su podijelili puno otkaza svojim zaposlenicima, tako da im cjelokupni posao sada odrađuje puno manje ljudi. Imao sam prilike čuti da je ova tvrtka nadogradila svoj sustav rada, uveli su promjene, a radi se o tome da isplaćuju novac po završetku rezervacije i to je dovelo do problema s isplatama, ističe predsjednik Udruge iznajmljivača dodajući kako ne zna je li razlog kašnjenja isplata veća kontrola prema iznajmljivačima.


O problemima s všetjednim, pa i višemjesečnim kašnjenjem primanja uplata od strane Booking.coma hrvatski iznajmljivači obiteljskog smještaja žalili su se i na nekim Facebook grupama. Jedna iznajmljivačica je tako 16. kolovoza u grupi pitala kolege je li im Booking.com izvršio sve isplate do danas.


– Uplata nam nije sjela od 26. lipnja. Zovemo ih i ništa nam ne znaju reći, osjećam se tužno, napisala je ova iznajmljivačica, kojoj se u pritužbama pridružio i drugi kolega kazavši kako ima isti problem te je molio da mu dadu broj Booking.coma za podršku.


Treća iznajmljivačica potvrdila je kako su i oni imali problem s kašnjenjem uplata od strane Booking.coma.


– Od 28. lipnja nisu nam ništa uplatili do 7. kolovoza. Javite im se u poruke, ja sam poslala dvije, tri poruke i nakon toga su požurili s uplatom, navela je u svojem savjetu kolegici.


Četiri mjeseca bez uplate


Da razdoblje bez primanja uplate od Booking.coma može biti i dulje otkrila je četvrta iznajmljivačica navodeći kako su čekali četiri mjeseca da joj plate.


– U cijelom svijetu ne plaćaju, u Mađarskoj navodno 80 posto uplata Booking.coma nije bilo na vrijeme i pokrenuli su istragu. Zovite ih, pišite im, poručuje ova iznajmljivačica.


Problem s kašnjenjem uplata Booking.coma potvrdio je i peti iznajmljivač koji je u objavi napisao kako je ispalo da se zbog nadogradnje sistema ove platforme pojavio nepostojeći dug prema njima i obustavili su sva plaćanja zbog toga.


– Napisali smo prigovor preko centra za rješavanje sporova. Kad im od tu pošaljete moraju reagirati, nama su se onda sredile uplate u nekoliko dana, tvrdi ovaj iznajmljivač.


Novinar Guardiana je u svojem teksu naveo i kako je Booking.comu poslao niz pitanja o prirodi problema, broju pogođenih hotelskih pružatelja usluga, iznosima dugovanja i hoće li biti isplaćena odšteta onima koji su zbog toga pretrpjeli poteškoće.


Ističu kako im je Booking.com odbio odgovoriti na pitanja, ali su u priopćenju naveli kako tvrtka nastoji »podržati svakog od naših partnera za smještaj na najbolji mogući način i u potpunosti razumije važnost obrade plaćanja na vrijeme«.


»Razumijemo frustraciju domaćina i vlasnika smještaja koji su bili neopravdano pogođeni tekućim tehničkim problemom i možemo potvrditi da su pogreške sustava koje su utjecale na plaćanja sada ispravljene i da su transakcije većine naših partnera obrađene«, rekao je glasnogovornik Booking.coma.