Foto: Luka Jeličić
Želite li se u neki dio Zadra zaputiti automobilom, pješice ili pak autobusom, u ljetnim ćete mjesecima redovito naići na velike gužve koje se priljevom velikog broja turista spoje sa sve većim brojem osobnih automobila zadarskih registracija. Sve je to zajedno recept za nervozu i nestrpljivost. Ništa bolje nije niti ako se uputite gradskim javnim prijevozom čiji autobusi isto tako zapadaju u gore spomenute gužve. No, ponekima je on ipak najpovoljnija i najefikasnija vrsta prijevoza, naročito ako ste strani gost koji je u grad došao avionom. Upravo su zato tijekom ljetnih mjeseci linije prema Zračnoj luci, Poluotoku, Puntamici i Gaženici najpopularnije kod putnika, a kako nam kaže direktor gradskog autobusera Liburnije, Edvin Šimunov, sve ovisi o putnicima i njihovim preferencijama.
Uvođenje elektroničke naplate
– Svako razdoblje u godini nosi neke svoje izazove i specifičnosti. Dok se ljeti javnim prijevozom više koriste strani turisti i putnici, u ostatku su godine to učenici i studenti koji putuju na nastavu. S obzirom da još u potpunosti nismo implementirali elektronički sustav naplate karata i očitavanja pokaza, za sada još uvijek baratamo samo s procjenama broja putnika, pojasnio je Šimunov, kazavši kako će se nakon uvođenja elektroničkog sustava znati koliko se točno putnika vozi gradskim autobusima.
– Zadnji dostupni podaci govore kako se našim uslugama u prvih šest mjeseci ove godine koristilo preko dva milijuna putnika, točnije 2.339.000. U tu se brojku ne ubraja tranzit oko šest tisuća zadarskih umirovljenika koji imaju besplatne pokaze, jer njihovo korištenje naših usluga ne možemo pratiti. Tako da se naše procjene još uvijek temelje na opažanjima vozača i predviđanjima uobičajenih tokova putnika, kazao je Šimunov, dodavši kako se tek treba istražiti i dubinski proučiti frekventnost putnika na određenim linijama, kako bi se eventualno na temelju istraživanja mogle unijeti promjene u vozne redove.
Stimuliranje kandidata za vozače
Pitali smo ga i kako njihova tvrtka stoji s radnom snagom, jer kvalificirane je vozače autobusa jako teško naći, a iza Liburnije je i stresno razdoblje pregovora sa sindikatom oko boljih uvjeta rada i većih plaća.
– Budući da autobus mogu voziti samo kvalificirani vozači, koji imaju sve zakonom potrebne isprave, jako je teško popuniti radna mjesta koja su prazna. Trenutačno imamo oko 120 vozača, što je manje nego što bi htjeli, ali situacija nije kritična. Stanje se polako popravlja i na posljednji su nam se raspisani natječaj javila dva potencijalna kandidata. Kada bi ih mogli zaposliti još 10–ak vozača, tada bi mogli optimalno funkcionirati bez zastoja i prevelikog zamora vozača, pojasnio je Šimunov, zaključivši kako Liburnija stimulira potencijalne kandidate na polaganje vozačkog ispita za vozača autobusa.
– To je nemali trošak za nas, ali stimuliramo ih na zapošljavanje u Liburniji na način da pokrivamo troškove polaganja ispita, uz uvjet da vozač po dobivanju svih isprava ostane našim zaposlenikom minimalno pet godina, nakon čega trošak polaganja ispita ne moraju vratiti Liburniji, dodao je.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
IZGORJELA DVA AUTOMOBILA
Splitska policija uhitila jednu osobu zbog podmetanja požara
Zadar & Županija
VELIKA KONKURENCIJA
Zadarske mažoretkinje postigle izvrsne rezultate na Državnom prvenstvu
Svijet
ATENTAT
Najgori strahovi za zdravlje slovačkog premijera prošli, rekao njegov zamjenik
Zadar & Županija
OBAVIJEST
HEP JAVLJA Brojne ulice u Zadru i županiji u ponedjeljak bez struje
Hrvatska
USPOSTAVA POLITIČKOG DIJALOGA
Grbin je spreman otići na sastanak s Plenkovićem, sličan bi mogao biti odgovor cijele oporbe
Zadar
ĐIR PO GRADU
[FOTO] Subotnja špica vrvila šetačima, pogledajte koga smo sve sreli
Zadar
zastupnik domovinskog pokreta
Damir Biloglav stavio saborski mandat u mirovanje, evo koji je razlog
Zadar
ADOS-2
ODLIČNA VIJEST Zadarska bolnica dobila uređaj za dijagnosticiranje poremećaja iz spektra autizma!
Zadar
rimski ugovori
Na današnji dan ustaški poglavnik Ante Pavelić prodao Zadar i Dalmaciju Talijanima
Županija
nova nagrada