Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Direktor Obala i lučice

Duka: Svom nasljedniku ostavljam financijski stabilnu tvrtku

Autor: Marina Vlakić

20.07.2023. 12:08
Duka: Svom nasljedniku ostavljam financijski stabilnu tvrtku

Foto: Luka Jeličić/Arhiva ZL



Nakon čak tri mandata na čelu gradske tvrtke Obala i lučice, direktor Eduard Duka u 65. godini života odlazi u mirovinu. Izvještaj o poslovanju tvrtke za prošlu godinu, kojega će iznijeti idućeg utorka na Gradskom vijeću, izvrsna mu je prilika za svojevrsni oproštaj od gradskog komunalnog gospodarstva s obzirom da su u 2022. ostvarili dobit od 239.855,60 eura ili 1.807.192 kune.


Grad je jučer objavio natječaj za novog direktora, a Duka je do njegova izbora imenovan za vršitelja dužnosti. S obzirom da tvrtka već godinama posluje u pusu, Duku smo pitali je li zadovoljan svim učinjenim u dosadašnjim mandatima otkako je 2011. preuzeo tvrtku Obala i lučice.


Tehnološki u vrhu RH


– Otkako sam direktor, prihod naše tvrtke uvijek je na istoj razini i mogu reći da sam zadovoljan ovakvom poslovnom situacijom jer se na kraju sve i svodi na to koliko ste financijski stabilni, a Obala i lučice važi za stabilnu firmu. Osim činjenice da svom nasljedniku ostavljam financijski stabilnu tvrtku, drugi mi je razlog za zadovoljstvo i to što smo na razini države, po tehnologiji u samom vrhu. Naime, članica smo organizacije Hrvatska parking udruga koja obuhvaća sve gradove koji se bave djelatnošću parkiranja te smo upoznati s podacima iz drugih gradova. Nekad nam je svima uzor bio Zagreb koji je prednjačio u tehnologiji, no i mi smo uvijek bili u vrhu, a u organizaciji i kvaliteti usluge čak smo uz Zagreb te ostale visokopozicionirane komunalne tvrtke koje se bave parkingom, ističe Duka kojega smo pitali kako u tom slučaju komentira dugogodišnje prigovore Zadrana i turista zbog manjka parkirališnih mjesta, ali i njihove neuređenosti.




No, odgovara kako je riječ o nezadovoljstvu građana samom činjenicom da se parking počeo naplaćivati, odnosno da su ga do 1998. imali potpuno besplatno.


Muke s parkingom


– Izazvalo je to određeni revolt građana kojima je stoga trebalo vremena da se priviknu na novost da odsad moraju plaćati parking. Taj otpor dosta je dugo trajao, a od strane dijela ljudi traje i danas, pa kao izgovor za neplaćanje parkinga navode neuređenost. Imao sam sreću da je najveći teret takve situacije podnio moj prethodnik Ante Basioli i da sam tvrtku preuzeo kada su takve stvari već bile uređene. Što se tiče broja parkirališnih mjesta, turistička sezona uvijek donosi i navalu automobila, no mi živimo na prostorno ograničenom okruženju kakav je Poluotok na kojemu je glavnina naših parkirališnih mjesta i koji jednostavno više nema mogućnosti širenja. Treba stoga tražiti druga rješenja, a mi smo već nalazili neka kojima smo stanovnicima Poluotoka izlazili ususret s povlaštenim parkirnim kartama, međutim, postoje objektivne okolnosti koje ne dozvoljavanju povećanje broja parkirnih mjesta, prije svega činjenica da je Poluotok star 3000 godina i geografski ograničen, pojašnjava Duka.


Naime, Poluotok ima svega tisuću parkirališnih mjesta te su prigovori na ovu komunalnu tvrtku uobičajeni. Duka napominje kako se Zadar orijentirao prema turizmu te da je problem s parkingom ljeti uobičajena stvar, ali ne samo Zadra, već čitavog svijeta. Naslušao se, kaže, svakojakih prigovora i domaćih i turista, međutim, smatra kako je u svoja tri mandata dao maksimum da se ova problematika regulira na optimalan način.


Na pitanje što stoga smatra svojim najvećim postignućem na čelu gradske tvrtke, a što propustom, Duka odgovara kako mu je najvažnije to što su se kao komunalna tvrtka posljednjih godina pozicionirali u sam vrh Hrvatske.


Povećali plaće


– Svojim uspjehom smatram rad u najizazovnijem razdoblju pandemije koronavirusa kada prihoda nije niti bilo i kada smo ga uspješno prebrodili, o čemu govore i najnoviji financijski podaci. Što se tiče eventualnog propusta, mogu samo navesti rečenicu sportaša koji osvoje srebrnu medalju i onda odgovore floskulom »uvijek može bolje«. Sve što radimo, radimo na način da naši korisnici budu zadovoljni, tu sam nastojao učiniti maksimum jer, tehnološki gledano, Obala i lučice primjenjuju sva rješenja na području parkinga. Često sam bio svjedokom da i stranci kažu kako je problem parkiranja u cijelom svijetu isti te mi doista ni po čemu tu nismo drugačiji. Prigovori se, kakao sam već istaknuo, najčešće odnose na nedostatak parkirališnih mjesta, a Poluotok je tu prostorno ograničen, ističe Duka.


I na kraju, jedan također važan dio iz njegova zadnjeg mandata je činjenica da su nedavno povećali plaće svojim djelatnicima, zbog čega, uskoro bivši direktor, smatra da, uz stabilnu poslovnu situaciju, novom čelniku tvrtke ostavlja i zadovoljnije djelatnike.


– Imao sam dobre suradnike, osobito u gospodinu Zvonimiru Višku koji je tu od početka i maksimalno se angažirao u problematici parkinga. Nadam se da će se pozitivna situacija nastaviti i dalje te da će Obala i lučice i narednih godina imati ovako dobre brojke, zaključuje Duka.