Foto: Mate Komina
Mi vrlo nesvjesno svakodnevno upijamo poruke koje odašilju različite države s ciljem da ojačaju svoj položaj na međunarodnom, političkom i gospodarskom tržištu te naravno da zarade na tome, a istodobno povećaju svoj međunarodni utjecaj, kazao je u Zadru dr. sc. Božo Skoko, jedan od od vodećih hrvatskih komunikacijskih stručnjaka i redoviti profesor Fakulteta političkih znanosti Sveučilišta u Zagrebu, koji je u Svečanoj dvorani Sveučilišta održao predavanje pod nazivom »Strateško komuniciranje država«.
Svrha predavanja bila je ukazati na važnost imidža država u suvremenim međunarodnim odnosima te kako države komuniciraju na međunarodnoj pozornici.
– Ovo je interdisciplinarna tema koja povezuje odnose s javnošću, komuniciranje općenito, s turizmom, diplomacijom i politologijom. Govorimo o prilično novoj disciplini koja je postala aktualna u posljednjih desetak godina. Države trenutačno ulažu milijune u vlastito komuniciranje, dakle postaju komunikatori. One komuniciraju svakodnevno, a toga često nismo svjesni. Države nam svakodnevno odašilju poruke, prodaju priče kroz gastronomiju, kroz svoje proizvode, kroz kulturu, televizijske sapunice i filmove. Svakodnevno slušamo nečiju glazbu, divimo se nečijem načinu života. Ništa od toga se ne događa slučajno, iza svega stoji upravo strategija, rekao je Skoko.

Nadodao je i kako danas mnogi iz Hrvatske rade za strane korporacije te je u samo nekoliko poteza na tastaturi moguće naručiti proizvod iz bilo kojeg dijela svijeta.
– Dakle, postali smo ovisni jedni o drugima više no ikad. Uprli smo očima jedni u druge, upravo zbog toga moramo postati komunikacijski subjekti, a ne objekti, istaknuo je ovaj komunikacijski stručnjak dodajući kako se nalazimo u svojevrsnom informacijskom kaosu.
– Jeftinije no ikada možemo međunarodno komunicirati, ali je konkurencija također veća no ikada. Kad govorimo o izvozu roba i usluga, mi smo postali globalno međuovisni. Samim time, da bismo ojačali svoje proizvode i izvoznike, moramo promicati imidž zemlje. Kada ljudi ne mogu procijeniti kvalitetu proizvoda, vode se upravo imidžem zemlje iz koje proizvod dolazi, zaključio je prof. Skoko.
najnovije
najčitanije
Gospodarstvo
fina
Kraš i dalje lider po prihodima, dobiti i broju zaposlenih, pogledajte brojke
Zadar & Županija
studentske stipendije
“Deficitarne” stipendije u Benkovcu 230, u Zadru 180, a Pag planira i 1.000 eura
Zadar & Županija
SJEĆANJE NA ŽRTVE
Uskoro obilježavanje 34. obljetnica ubojstva civila u Bruškoj i branitelja u Pristegu
Ostali sportovi
2. Futsal liga
Smiljevcu pripala jesen, Krneza uhvatila zamah
Crna Kronika
pp pag
POLICIJA RIJEŠILA SLUČAJ Kaznene prijave protiv vandala koji su uništili adventske ukrase na Pagu
Plodovi zemlje i mora
U straigradu
NAJULOV 2025. Antonio Koić ulovio je ribu života
Županija
Stari problem
Liječnik Makedonac napustio otok, Ižani opet bez svog liječnika
Zadar & Županija
Lijekovi za otoke
Napravili smo đir s brodskom ljekarnom: “Ma ovo je pun pogodak, donijela nam je život!”
Zadar
nakon 16 godina
Boćarski klub »Crvene kuće« prestaje s djelovanjem, a “odjavili” su se na poseban način
Zadar
educiranje i informiranje