ponedjeljak, 29. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

KOKTEL MAJSTORI

Butić: Barmenski rezultati mogli bi biti najbolja reklama kada bi ih Turistička zajednica prepoznala

Autor: Ana Šarić Fric

26.10.2023. 10:26
Butić: Barmenski rezultati mogli bi biti najbolja reklama kada bi ih Turistička zajednica prepoznala


U Dubrovniku su ovog vikenda boravili najbolji hrvatski, ali i svjetski barmeni. Ove subote u hotelu Kompas održava se 29. državno i međunarodno natjecanje barmena, a natjecatelji su svoje znanje i vještine demonstrirali u kategorijama ‘long drink’, ‘aperitivni kokteli’ i ‘flair’. Na tom natjecanju bili su i barmeni iz Zadra pa su tako svoje znanje pokazali Ante Butić, Roko Mijatović, Šime Raspović, Filip Šešelja, Mario Milin i Roko Haberle, pobjednik Regionalnog natjecanja barmena, održanog krajem svibnja u Zadru, dok je koordinator tima bio Danijel Krizman.


Pohvale iz struke


Zadarski su barmeni ponovno postigli odličan uspjeh pa je tako Šime Raspović imao najbolji sponzorski koktel pod nazivom »Amara domina«, dok je Ante Butić, inače predsjednik zadarske Udruge ugostiteljskih djelatnika Back2Basic, osvojio drugo mjesto s koktelom naziva »Lonely Day«.


Zadarski su barmeni još jednom pokazali svoje vještine u spravljanju inovativnih i zanimljivih koktela te su s pravom među najboljima u državi, a o cijelom natjecanju više nam je rekao Ante Butić.




– Sretni smo i ponosni što su naše vještine prepoznate od strane struke, to sad nije samo jednom već na svim natjecanjima pokazujemo odlične rezultate što dovoljno govori o našem radu i trudu, rekao je Butić istaknuvši kako je njemu samomu malo nedostajalo čak i za prvo mjesto.


– Tu presuđuju samo nijanse, ali uvijek se trudimo dati najviše od sebe kazao je Butić koji se ovim poslom bavi već dugi niz godina te poznaje sve tajne zanata, a svoje je znanje odlučio podijeliti i s mladim talentima te tako kroz Udrugu Back2Basic obučava mlade barmene.


– Udruga djeluje otprilike četiri godine. Nažalost, počeli smo taman u vrijeme koronakrize pa je početak bio malo spor, ali dosad smo obučili 24 barmena i nastavit ćemo uvijek podizati ljestvicu u ovom poslu. Da bismo napredovali, da bismo učili nove stvari, dobivali nove ideje i sazrijevali kao barmeni moramo se pokazati i stoga su nam ovakva natjecanja potreba i trudimo se na njih ići i nekoliko puta godišnje, upravo kako bi nas se vidjelo, rekao je Butić dodavši kako onda tu nastaje problem. Jer, naime, kako kaže, to sve košta, a podrška institucija često, nažalost, izostaje.


– Nažalost, nemamo podršku institucija pa često financiranje putovanja, natjecanja, ali i obuka padne na nas. S Gradom imamo minimalnu suradnju, a s Turističkom zajednicom Grada Zadra još i manju. Žao nam je što se ne prepoznaje naš trud i rad, a još više nam je žao što nemaju sluha za naše ideje, kazao je Butić ogorčen što se na razna prezentiranja po Europi i svijetu vode barmeni za koje nitko nije čuo, a ljuti ga i što se mladima ne daje prilika.


Uspješni i prepoznatljivi


– Na neko prezentiranje se povede osoba koja nije poznata u Zadru i očekuje se da prezentira Zadar, umjesto da ga prezentiraju ljudi koji su tu odrasli i naučili svoje zvanje. U udruzi smo obučili preko dvadeset mladih barmena koji sad rade u Zadru, ali njih treba nekako zadržati, a ne im samo dati posao na dva mjeseca, rekao je Butić istaknuvši kako svoj posao radi iz ljubavi, ali nekad to nije dovoljno za potpuno zadovoljstvo.


Natjecanje barmena u Dubrovniku


Podsjetimo, u žestokoj konkurenciji na 44. Međunarodnom natjecanju barmena Slovenija Bled, zadarski barmenski dvojac Ante Butić i Daniel Krizman, bili su jedini predstavnici Hrvatske na tom natjecanju na kojem su sudjelovali barmeni iz Švicarske, Austrije, Italije, Njemačke, Albanije i Slovenije. Naime, Krizman je u kategoriji »after dinner« osvojio treće mjesto koktelom »Perfect view«, dok je Butićev »Coffee twist« proglašen najboljim koktelom s upotrebom sponzorskih sastojaka, a to su bili Hennessey i kava.


– Takvi rezultati odlična su promocija i to bi nam mogla biti najbolja turistička reklama, samo treba znati prepoznati dobru ponudu, rekao je za kraj Butić.