Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Dobitnica »Zlatne kune«

Benkovačke kocke za potpalu putovat će i u Ameriku

Autor: Matea Guzalić

18.11.2022. 14:57
Benkovačke kocke za potpalu putovat će i u Ameriku

Foto: Arif Sitnica



Olimp d.o.o. je najuspješnije trgovačko društvo u Zadarskoj županiji te prva i jedina tvornica u Hrvatskoj koja proizvodi potpaljivače. Posluju od 2012. godine, trenutačno u zaleđu Benkovca zapošljavaju 37 ljudi, a njihov kvalitetan rad i uspjeh prepoznala je i Hrvatska gospodarska komora (HGK) dodijelivši im »Zlatnu kunu«.


Iza ogromnog uspjeha ove brzo rastuće tvrtke stoji tim ambicioznih zaposlenika koji su puni inovativnih ideja. Ova relativno mlada tvrtka ima i mladu direktoricu, Simonu Petričić, koja nam je otkrila kako je došlo do osnivanja Olimpa, a pričala nam je i o raznim idejama, ciljevima i gospodarskim vizijama.


Ekološki prihvatljiviji proizvodi


– Moj otac je osnivač naše tvrtke koja se na početku, nekih trideset godina, bavila veleprodajom na tržištu. Tvrtka se bavila prodajom različitih dobara – čačkalice, metle, četkice, pa tako i kocke za potpalu. Kroz suradnju i razgovor s dobavljačima shvatilo se da bi se mogla pokrenuti proizvodnju u Hrvatskoj, iako tada još nije bila u Europskoj uniji. No, znalo se da je ipak dobro prostorno povezana s istočnim i zapadnim dijelom Europe, taj centralni položaj je bio atraktivan, a smještanje skladišta u Benkovac je bio odlučujući faktor i tako je došlo do pokretanja tvornice, započela je Petričić.





– U trenutku osnivanja tvrtke, u Benkovcu je bio razvijen plan za industrijske zone Benkovca, a prostor u kojem se sad nalazimo je u tom trenutku bio dostupan. Veličina skladišta je odgovarala tada potrebnim dimenzijama za otvaranje tvornice kocaka za potpalu tako da je bila odabrana ova lokacija, a bonus je što većina zaposlenih stanuje u okolici. Kada su u pitanju prihodi, 2021. godine smo imali oko 61 milijuna kuna prihoda što je četrdesetak posto više od prethodne godine.


– Što se tiče naše pozicije na tržištu, s obzirom na to da smo relativno mlada tvrtka – zadovoljni smo jer smo uspjeli biti prisutni na većini tržišta koliko su naši proizvodni kapaciteti to zadovoljavali. Naravno, mi imamo još prostora za razvoj, kad povećamo kapacitete fokusirat ćemo se na izvoz i na druge kontinente, primjerice u Ameriku. Trenutno imamo preko pedesetak zemalja u koje izvozimo, kazala je Petričić te dodala kako zajedno s cijelim svojim timom stavlja veliki fokus na ekološki održive proizvode, ali i međuljudske odnose u tvrki.


– Tržište najviše utječe na to koji će proizvod biti najprodavaniji. U našoj tvrtki su najprodavanije bijele standardne kocke za potpalu. Kroz zadnjih četiri ili pet godina intenzivno se fokusiramo na eko prihvatljivije proizvode i radimo na izmjeni već postojećih proizvoda. Različiti potpaljivači su dostupni na tržištu i mi ćemo kroz ovu i sljedeće tri godine raditi na izmjeni postojećih i potruditi se učiniti te eko potpaljivače još više održivima, te ćemo poraditi na boljem načinu proizvodnje i boljoj performansi samih potpaljivača tako da bolje odgovaraju različitim tržištima, objasnila je Petričić.


Edukacije zaposlenika


– Od trenutka dolaska novog tima u suradnju s ljudima koji ovdje rade već godinama, odlučili smo ‘pročešljati’ sve radne procese dosadašnje prakse i napraviti školsku SWOT analizu. Dakle, što bismo mogli promijeniti, koja praksa je dobra, i tako dalje. Rad mlade ekipe je jako bitan, ali i rad ljudi koji su u šezdesetima – iskustvo koje te osobe mogu dati je iskustvo koje ti nijedna škola ne može pružiti. Između nas se stvorila super sinergija i tada smo shvatili što treba popraviti. Počeli smo od manjih stvari – smanjiti količinu otpada, zatvoriti našu proizvodnju tako da apsolutno nema otpada, investirati u bolje filtere, bolje motore, staviti solarne panele, smanjiti potrošnju nepotrebnog grijanja, i tako dalje. Radimo konkretno i na promjeni formule samih potpaljivača kako bi iz godine u godinu performanse bile što bolje.



– Što se tiče raznih stručnih osposobljavanja, kod nas određene osobe moraju biti stručno educirane za rukovanje, primjerice, viljuškarom, a uz to imamo i specifične edukacije za našu industriju ovisno o tome koji zaposlenik obnaša koju funkciju na poslu. Tada je on dodatno educiran za taj dio poslovnog procesa ili za taj dio ocjenjivanja i usmjeravanja drugih zaposlenika za određene performanse. Nastavit ćemo raditi i na dodatnim edukacijama poput motiviranosti menadžera, a otvoreni smo i za prijedloge od strane naših zaposlenika kada, primjerice, shvate da im je potrebno nešto za njihov posao, tada oni iznesu svoje ideje o edukacijama koje bi im pomogle osobno, što mi možda u startu nismo detektirali, izjavila je Petričić.


Petričić, koja je službeni dio ove tvrtke od 2018. godine, prilikom svog dolaska, u suradnji sa svojim kolegama, prepoznala je potencijal obavljanja ovog poslovanja preko cijele godine, a ne samo sezonski.


Zelena i digitalna tranzicija


– U početku je Olimp bio tvornica za potpaljivače i većina performansi proizvodnje je bila okrenuta prema sezoni, a to je bila jesen-zima. Od mog dolaska i novih kolega s kojima usko surađujem, prepoznali smo da na tržištu ima mjesta obavljanja ovog poslovanja tijekom cijele godine. Uspjeli smo naći tržišta koja će pokriti potrošnju cijele godine, zato se i dogodio rast Olimpa. Time smo ispunili naše proizvodne kapacitete i tu se javila potreba za proširivanjem i ulaganjem u nove proizvode jer stalno radite, istražujete i pokušavate uvesti nešto novo, naglasila je Petričić te dodala kako je u to vrijeme bio dostupan i natječaj EU fondova koji je bio usko povezan sa situacijom u kojoj su se našli. – Naime, tu se trebalo nositi i s digitalizacijom poslovanja s obzirom na to da je ovo jedna obiteljska tvrtka. Dakle, dosta prakse se radilo na određeni način, tako da je trebalo održati edukaciju ljudi i uvesti kompliciranije sustave koji prate performanse samih proizvoda i zaposlenika. Tako da smo se prijavili na taj natječaj, srećom smo ga i dobili, a sada razvijamo projekt »Jačanje konkurentnosti i otpornosti tvrtke Olimp d.o.o. ulaganjem u zelenu i digitalnu tranziciju«.


Prepoznati vrijednost zaposlenika


– Svjesni smo činjenice da smo učinili sve što je u našoj moći da sve bude u najboljem mogućem redu, no dobivanje ‘vanjskog’ priznanja, odnosno nagrade Zlatna kuna je pomoglo svima nama da se osjećamo bolje i da znamo da nije bilo uzalud i da ne plačemo toliko za propuštenim prilikama. S obzirom na sve, izvukli smo najbolje, a to nam je priznala i Zadarska županija za koju stvarno želimo da se razvije i u drugačijim gospodarskim sektorima, a ne isključivo u turizmu koji nam je stvarno na zavidnom nivou. Sve u svemu, priznanje na nivou Hrvatske nam stvarno znači puno. Nama je to dalo jednu dodatnu motivaciju i potvrdu da smo na dobrom putu.


– Nastavljamo punom parom i s puno strpljenja, živaca i tvrde kore. Nadam se da će u vrlo kratkom roku biti još uspješnih firmi koje će biti zadovoljne sa svojim poslovnim rezultatima i da će i druge firme prepoznati vrijednost zaposlenika koje je izrazito bitno slušati i uvažavati. To su ljudi s kojima provodimo većinu svog vremena pa smo nekako dužni više ulagati u te odnose. Većina nas bude više na poslu nego s vlastitim obiteljima, možemo raspravljati je li to tužno ili nije, ali to je tako, stoga smatram da bi se svi skupa trebali malo više okrenuti toj sinergiji, zaključila je Petričić.




Mlada i uspješna direktorica


Simona Petričić ima 33 godine. Diplomirala je Ekonomiju u Zagrebu, te je magistrirala Zelenu energiju obnovljivih izvora energije i korporativnih društvenih odgovornosti u Milanu na Sveučilištu Bocconi. Izrazito joj je drago što uspijeva dio svog znanja i iskustva prenijeti u obiteljsku tvrtku.


– Obožavam svoj posao, ljude s kojima radim, te smatram da je Benkovac nešto posebno. Ljudi su uvijek spremni pomoći i surađivati. U slobodno vrijeme, odnosno kad ne radim – razmišljam o poslu, kazala je Petričić kroz smijeh.