Foto: Vedran Karuza/Novi list
Ministarstvo znanosti i obrazovanja do školske godine 2027./ 28., za kada planira potpuni prelazak škola na jednosmjensku nastavu, planira mnoge izmjene kurikuluma i sustava obrazovanja, a među najavljenima je i uvođenje novog predmeta »Praktične vještine« za učenike četvrtih razreda osnovne škole. U sklopu tog predmeta bi učili osnovne životne vještine, kao što su samostalnost i briga o sebi, sigurnost, promet i prva pomoć, dizajn i izrada rukotvorina, dom i okruženje kućanstva, financije te participacija i poduzetništvo.
Nastava tjelesnog odgoja
Iako je kurikulum predmeta Praktične vještine još u povojima, ravnatelje zadarskih osnovnih škola ipak smo upitali za komentar o ovoj najavljenoj promjeni. Od jeseni će 50-ak škola biti dijelom eksperimentalne provedbe projekta cjelodnevne škole koja podrazumijeva boravak djece u školi do popodnevnih sati, kao i obuhvaća dodatne aktivnosti nakon nastave. Uz novost da učiteljice razredne nastave više neće održavati nastavu tjelesne i zdravstvene kulture, već bi to trebali preuzeti magistri kineziologije, Praktične vještine bi trebale obuhvatiti nastavne sadržaje kroz koje će učiteljice razredne nastave kompenzirati gubitak sati tjelesne i zdravstvene kulture.
Katica Skukan, ravnateljica OŠ Bartula Kašića kratko nam je kazala kako njezini učenici već sada u sklopu izvannastavnih aktivnosti te volonterskog centra i učeničke zadruge »Maraška« uče mnoge životne vještine.
– Hvalevrijedna je to inicijativa, naravno ako bi ona sadržajno i predmetno pomogla djeci da izgrade samopouzdanje te steknu nove životne vještine. Kada bi takav predmet bio obveza za učenike četvrtih razreda, vjerujem da bi vrlo brzo polučio dobre rezultate, poručila je Skukan, dok nam je Davor Barić, ravnatelj OŠ Zadarski otoci kazao kako prije uvođenja značajnijih promjena u nastavni kurikulum treba riješiti pitanje jednosmjenskog rada.
Škole bez obavijesti
– Mi još uvijek nismo primili nikakvu službenu obavijest od strane nadležnih institucija, no čitajući po medijima mislim da je prvo neophodno riješiti pitanje izvođenja i organizacije novog predmeta. On je izvediv jedino kada škola prijeđe na jednosmjensku nastavu jer djeca već sada ionako imaju dovoljan teret nastave, kazao je Barić, dodavši kako će »Praktične vještine« imati rezultata jedino ako budu sadržajne i primjenjive na svakodnevicu današnjih učenika.
Ako na stranu stavimo uvođenje novog predmeta koji bi, između ostalog, djecu trebao naučiti važnosti samostalnog i organiziranog rada, kako u učionici, tako i izvan nje, ne možemo a da se ne pitamo je li uvođenje predmeta u kojem bi se djecu učilo kućanskim poslovima korak unatrag u odnosu na ostale zapadne zemlje, koje umjesto domaćinstva djecu uče na primjer robotici. Obrazovanje iz područja medija, slobode govora i financija svakako je hvalevrijedan korak u društvu u kojem učenici više vjeruju svećeniku nego profesoru, no tek treba vidjeti hoće li se ova ideja uopće realizirati.
najnovije
najčitanije
Zadar
GOVOR
Gradonačelnik Dukić: ‘Zadar je baš zato toliko čudesan. Hvala vam svima na povjerenju…’
Zadar
PREDSJEDNIK RH
Zoran Milanović u Zadru: ‘Pred Zadrom je dugačak put. Mi smo jako puno dali EU…’
Zadar
USUSRET DESETOJ OBLJETNICI POSLOVANJA
Od lokalne priče do regionalnog lidera: Kako je Berekin postao simbol uspjeha
Zadar
MINISTAR
Šime Erlić: ‘Činjenica je da u Zadru nikada nije bilo više projekata nego danas’
Zadar
svečana sjednica
Vučetić otvorio svečanu sjednicu Gradskog vijeća Grada Zadra: ‘Kucelin je nagrađen jer je omogućio…’
Županija
SILBA
FOTO Katamaran Jadrolinije udario o obalu Božave
Scena
IRIS PETRAČ
Tko je supruga Novice Petrača? Bivša zadarska novinarka i glasnogovornica Grada Zadra
Crna Kronika
PU ZADARSKA
U Murvici se zapalio automobil u vožnji, vatrogasci intervenirali
Zadar
INFORMIRAJTE SE!
Višnjik objavio važne upute za posjetitelje koncerta Doris Dragović!
Crna Kronika
zloupotreba položaja