Jesen je vrijeme kada se velik broj građana počinje spremati za pravljenje zimnice – šalše od pomidora, ajvara, a prave se i razne marmelade. Na zadarskoj tržnici provjerili smo kakva je ponuda te kakve su cijene.
Na većini štandova još uvijek se mogu naći rajčice, pomidori, ali oni iz zadnjih berbi te im je i cijena malo viša nego prije dvadesetak dana. Naime, kilogram rajčica je oko 15 kuna, dok su se na vrhuncu sezone, u drugoj polovici kolovoza mogle naći i za 6 kuna po kilogramu.
– Sada je već kasno za raditi šalšu, za to je trebalo doći prije mjesec dana jer smo tada imali najviše pomidora i cijena im je bila povoljna. Sada su ovo kasni pomidori i nemamo ih mnogo, rekao nam je trgovac s jednog štanda. Istaknuo je kako im za desetak dana počinje dozrijevati crvena paprika rog koja se koristi za proizvodnju ajvara.
Ipak, unatoč gradskoj tržnici na kojoj se svakodnevno nudi raznovrsno voće i povrće neki ljudi odlaze na Seljačku tržnicu ispred Supernove. Tamo se svake subote okupi mnoštvo ljudi koji traže svježe povrće koje uzgajaju OPG-ovi s našeg područja. Povrće se često nudi i jeftinije tako da se većini građana isplati otići jednom tjedno i napraviti "spizu" za cijeli tjedan.
Uz tržnice, u zadnje vrijeme je i virtualni prostor društvenih grupa postao mjesto razmjene dobara i kupovine te prodaje različitih proizvoda, pa tako i voća i povrća. Putem brojnih društvenih mreža, posebno Facebooka, koji ima najviše korisnika, brojni proizvođači prehrambenih namirnica dolaze do širokog broja potencijalnih kupaca te lakše komuniciraju s njima. Velik broj OPG-ova ima svoje profile putem kojih se oglašavaju te najavljuju prodaju, a različite grupe se također koriste za prodaju proizvoda. Proizvođač oglasi što želi prodati, a kupci se javljaju te se dogovara vrijeme i mjesto kupovine. Ovakav način komunikacije omogućio je izravniji kontakt kupaca i proizvođača s mogućnošću obostranih komentara proizvoda tako da i kupci imaju informacije o kvaliteti proizvoda, a proizvođači imaju informacije o zadovoljstvu kupaca.
Hoće li ovaj način prodaje zamijeniti tradicionalnu tržnicu s koje nas gospođe prodavačice dozivaju s "dušo", "curo" ili "lipotice"? Nadamo se da neće, jer bez tržnice grad ne bi imao dušu.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
BRUXELLES
Plenković o proračunu EU-a: “Radi se u budućnosti same Unije”
Zadar
DVIJE OBLJETNICE
ZJZ Zadar proslavio 80 godina djelovanja i 40 godina samostalnosti
Zadar
OLI WALKER
Svjetski putnik Oli Walker u pratnji psa Carlitosa stigao u Zadar: ‘Hrabar je to potez pojedinca’
Crna Kronika
VIKEND U PROMETU
Na čvoru Posedarje stranac vozio u zabranjenom smjeru, kažnjen je
Hrvatska
u posjetu petrinji
Bačić: Nema razloga razmišljati o novim izborima
Zadar
NAŠ ZADAR
Popularna zadarska stranica oduševila snimkom s vjenčanja: ‘Ne bude li mi ovakav pir, neću se udavat’
Crna Kronika
MAKARSKA
Preminula starija žena, policije privela 40-godišnaka koji ju je gurnuo
Zadar
Fra Andrija Bilokapić
Dobitnik županijske Nagrade za životno djelo: ‘Abortus, transrodnost, eutanazija, sve su to bolesti našega društva’
Crna Kronika
Osuđen je
Pijan vrijeđao suprugu, a kasnije tvrdio: “Rekla mi je da imam malo spolovilo i da sam – kit!”
Moda
analiza subotnjeg đira