Petak, 22. studenog 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

“Physical release” tehnikom do kvalitetnije plesne izvedbe

01.10.2017. 19:17
“Physical release” tehnikom do kvalitetnije plesne izvedbe


Učenici i nastavnici srednje škole suvremenog plesa koja djeluje pri Glazbenoj školi imali su priliku ovaj vikend sudjelovati na plesnoj radionici Physical release tehnike koju je organizirala Glazbena škole Blagoje Bersa.
Prvi dio radionice održane u Zadru, uključio je pripremu tijela kroz vježbe koje sustavno osvješćuju djelove tijela, te povećavaju mobilnost i fleksibilnost. Vježbe su bazirane na tehnici Physical release koja i u samom naslovu naglašava fizičko opuštanje koje implicira "opuštenost" – "prirodnost". Akcent se stavlja na osvještavanje same kvalitete izvedbe. Cilj vježbi u prvom dijelu radionice je probuditi fizičko razmišljanje u izvođaču, akcentirati važnost korištenja tijela kao bitan parametar u neverbalnoj komunikaciji na sceni.
Drugi dio radionice uključuje improvizacijske vježbe neverbalne komunikacije, izvedene u solo sesijama, paru i grupi. Koriste se situacije koje se grade kroz neverbalnu igru. Polaznici prolaze kroz spektar emocija i odnosa gdje se traže fizički odgovori na ta stanja. Kroz rad razvija se preuzimanje odgovornosti za partnera i povjerenje. Radilo se i na riziku i traženju granice sigurnih zona u izvedbama. Učenici su se bavili i kvalitetom fizičke izvedbe npr. brzine, mekoće, fluidnosti, tenzije, a također i iščitavanjem različitih odnosa među partnerima i uspostavom granica među njima.


Plesao u 65 plesnih naslova
Radionicu je vodio Branko Banković, pedagog i koreograf, no nadasve plesač, do ove godine predsjednik Udruženja plesnih umjetnika Hrvatske. Legenda hrvatske plesne scene prenosio je svoje dugogodišnje i bogato plesno iskustvo zainteresiranim budućim naraštajima plesnih umjetnika Hrvatske. Kao plesač kroz svojih gotovo trideset godina umjetničkog djelovanja obišao je cijeli svijet, sudjelovao u mnogobrojnim predstavama i surađivao s brojnim domaćim i svjetski poznatim koreografima. U Studiju za suvremeni ples, gdje je još uvjek plesač i producent, plesao je u 65 plesnih naslova, a još barem toliko kao gost i suradnik u drugim ansamblima i kazalištima.
Oduvjek ga je privlačila plesna pedagogija i koreografija za djecu i mlade i rado se već cijeli niz godina posvećuje radu sa njima. Kao pedagog i koreograf radio je u podmlatku Studija za suvremeni ples, Školi suvremenog plesa Ana Maletić, Školi za balet i ritmiku Zagreb, Zagrebačkom plesnom centru, Otvorenom učilištu Zagreb, Kulturnom centru Pešćenica, Plesnom učilištu ZKM-a, Plesnom studiju Zaro Pula, Mot u Poreču, Brodski leptirići i Cascavela u Slavonskom Brodu, Radionici plesa i plesnog kazališta za djecu i mladež u Grožnjanu, te je u sklopu Hrvatskog sabora kulture vodio plesne radionice u Sisku i Karlovcu.


Nadgradnja programu plesne škole
Ovo je još jedna radionica u nizu plesnih radionica koje Glazbena škola Blagoje Bersa organizira za učenike suvremenog plesa i klasičnog baleta. Svake godine po dva poznata i priznata plesna umjetnika, koreografa i pedagoga, održavaju radionice koje služe kao nadgradnja programu plesne škole i na taj način potiču kreativnost i produbljuju znanje zainteresiranih i talentiranih učenika od kojih će mnogi zasigurno postati aktivni sudionici nove hrvatske plesne scene.
Ova radionica još jednom je naglasila nedostatak potrebnog prostora za nastavu i vježbanje u kojem bi djelovala Srednja škola suvremenog plesa. Dvije dvorane u prostoru Glazbene škole su premale, a većina nastave održava se popodne i navečer tako da škola iznajmljuje dodatne prostore u Baletnoj udruzi Pirueta i Medicinskoj školi Ante Kuzmanića. Plesni odjel postoji već 47 godina i doista bi se trebalo ozbiljno pozabaviti ovim problemom.