Foto: Pixabay
Konzumacija prevelikih količina masne i slatke hrane ne samo da povećava obujam struka i trbuha, već i negativno utječe na kognitivne sposobnosti i vještinu snalaženja u prostoru, koje se, kako su pokazala istraživanja, smanjuju unosom u organizam nezdrave hrane.
Znanstvenici Sveučilišta u Sydneyju proveli su “prvo istraživanje u svijetu” koje se baziralo na testiranjima u kojima su sudjelovali studenti te su otkrili da hrana s visokim udjelom masti i šećera ima “štetan učinak na neke aspekte kognitivnih funkcija”, osobito na svjesnost o prostoru, kao i na vještinu snalaženja u prostoru.
“Mladi odrasli ljudi koji su često konzumirali hranu s visokim udjelom masti i šećera lošije su pamtili lokaciju škrinje s blagom u virtualnom labirintu”, rezultati su istraživanja koje su znanstvenici objavili u stručnome časopisu The International Journal of Obesity.
Oni ukazuju na “negativni učinak” konzumiranja brze hrane na “učenje i pamćenje koji su povezani s prostornim okruženjem”, a istodobno potvrđuju ono što otprije znamo – “važnost donošenja zdravih prehrambenih odluka kada je posrijedi kognitivno zdravlje”.
Prethodnim je istraživanjima ustanovljeno da konzumiranje previše masti i šećera nije samo uzročnik razvoja dijabetesa, pretilosti i srčanih bolesti, već je “povezano i s bržim stopama kognitivnog propadanja koje se dovodi u vezu sa starenjem kada su posrijedi sredovječni i stariji odrasli ljudi”, objavio je tim u svojem radu.
Premda su australski istraživači otkrili da ni mladi ljudi nisu izuzeti od negativnih učinaka konzumacije prerađene i nezdrave hrane, dobra je vijest da kod njih vjerojatno nije pogođen mozak u cjelini, već samo hipokampus – dio mozga koji upravlja sposobnošću pamćenja i pomaže kod vještine snalaženja u prostoru.
Jedan od znanstvenika koji su radili na istraživanju, Dominic Tran ističe kako je dobra vijest da “promjene u prehrani mogu poboljšati zdravlje hipokampusa, a time i našu sposobnost snalaženja u okolini, kao primjerice kada istražujemo neki novi grad ili nastojimo zapamtiti novi put prema kući”.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
Veliki interes
APN zaprimio gotovo 7000 zahtjeva za povrat poreza za prvu nekretninu, Zadarska županija među vodećima
Kultura
Virtuozna izvedba
PagArtFestival otvoren uz spektakularni koncert na brodu za koji se tražilo mjesto više
Crna Kronika
Krađe
TURISTI NA METI LOPOVA U Zatonu ostao bez prikolice, dvojici u Nadinu provaljeno u kampere
Hrvatska
Odluka Vlade
Objavljene nove cijene goriva, evo koliko su benzin i dizel
Hrvatska
Borba s vremenom
Hoće li Riječanin koji je u komi u Irskoj biti prebačen u Hrvatsku? Evo što kažu iz Ministarstva zdravstva
Zadar & Županija
9. izdanje
ČUDO! “Vrške ćakule” oduševile, više tisuća ljudi pohrlilo u Vrsi, ni igla nije mogla stati…
Županija
Vrhunska zabava
Puntarska fešta u Pakoštanima okupila 2500 posjetitelja, pojelo se 210 kg srdela i 360 kg daganja: ‘Urnebes od fešte!’
Crna Kronika
Policijska intervencija
NOVI DETALJI DRAME NA PAŠMANU Za muškarcem s jedrilice bila raspisana tjeralica, kod sebe navodno imao nož
Crna Kronika
Drama na moru
Na Pašmanu uhićen muškarac, davio psa i pružao otpor policiji
Crna Kronika
Noćna kontrola