Foto: Pixabay
Interesantno istraživanje proveli su nizozemski znanstvenici sa Sveučilišta Wageningen
Ono što čini razliku između jednog i drugog voća nije samo oblik, okus, sezona već i boja!
Preporuča se konzumiranje pet obroka voća i povrća dnevno za promicanje zdravlja, kao što sugerira mediteranska prehrana.
No, također je važno preferirati voće s bijelom pulpom, poput jabuka, krušaka i banana jer ono smanjuje učestalost moždanog udara do 52 posto.
Pokazuje to istraživanje koje su proveli nizozemski znanstvenici sa Sveučilišta Wageningen, a objavljeno je na stranicama Strokea, časopisa Američke udruge za srce.
Tim znanstvenika, predvođen dr. Lindom M. Oude Griep, ispitivao je konzumaciju voća i povrća kod odrasle populacije od 20.069 ljudi prosječne dobi od 41 godine.
Sudionici, muškarci i žene, koji na početku istraživanja nisu imali kardiovaskularne bolesti, zamoljeni su da ispune upitnik temeljen na 178 pitanja o prehrani i učestalosti konzumiranja hrane.
Uzorak je zatim podijeljen u dvije skupine.
S jedne strane oni koji su jeli gotovo isključivo voće i povrće s bijelom pulpom, a s druge oni koji su redovito konzumirali:
- zeleno voće i povrće (uključujući lisnato povrće, kelj i zelenu salatu)
- narančasto i žuto (osobito citruse)
- crveno i ljubičasto (kao cikla)
Istraživanje je trajalo deset godina i u tom razdoblju zabilježena su 233 slučaja moždanog udara.
Prema onome što je proizašlo, ispitanici s najnižom učestalošću moždanog udara bili su oni s najvećom konzumacijom bijelog voća i povrća, sa smanjenjem rizika od moždanog udara od 52 posto.
Umjesto toga, nisu se pojavili zanimljivi odnosi između konzumacije zelenog, narančasto/žutog, crvenog i ljubičastog voća i smanjenja rizika od moždanog udara.
Prema nizozemskom istraživanju, svako povećanje od 25 grama dnevno u konzumaciji bijelog voća i povrća odgovara 9% smanjenju rizika od moždanog udara.
najnovije
najčitanije
Svijet
jared kushner
Trumpov izaslanik odlazi u Izrael kako bi pokušao uskladiti razlike oko Gaze
Svijet
ODLUKA
Francuski sud obustavio zabranu društvenih mreža mlađima od 15 godina
Hrvatska
SASTANAK
Vučković: Sanacija otpada se ubrzava, Petry: Nedopustivo je političko poentiranje na nesreći Like
Zadar
POTVRDIO RUDIĆ
Požar između Žerave i Ninskih Stanova trebao bi do večeri biti stavljen pod nadzor
Hrvatska
MUP
Božinović: Sustav zaštite i spašavanja dobro funkcionira unatoč rekordima
Crna Kronika
VATROGASCI NA TERENU
Požar između Ninskih Stanova i Žerave još nije stavljen pod kontrolu
Zadar
NOVI POŽAR
BRZA REAKCIJA VATROGASACA! Požar na Bilom brigu je lokaliziran
Županija
Tragedija
Zbog tragičnog događaja otkazan cjelokupni glazbeni program Velike Gospe i fešte sv. Roka u Bibinjama
Zadar
DONOSIMO FOTOGRAFIJE
FOTO Pogledajte fotke s Bilog briga nakon požara
Hrvatska
OSTALA JE BEZ RIJEČI